Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Gisteren was dus de jaarlijkse 400 V4 dag.
Geen grote opkomst, maar reuze gezellig.
Volgend jaar ga ik het tijdstip flink naar voren halen. Zit te denken aan eind mei begin juni.
Is denk ik voor de meesten een beter tijdstip.
Voor iedereen die gereageerd heeft op de uitnodiging en alle mensen die geweest zijn: bedankt.

Tijdens de V4 dag ook de nieuwe aanwinst even gehaald.
Vorige week gevonden.




 
Laatst bewerkt:
Meld me hier ook maar even
Sinds ik in 2011 op de Bikers' Classics kwam, was ik verkocht aan de 2-takten, zeker ook omdat ik Schwantz fan was / ben. Daarom vind ik de RG(V)'s erg mooi. Maar toen ik ooit enkele jaren geleden, 4 RC30's naast elkaar zag staan in de originele Honda kleuren was ik verliefd. En die RC30 is onbetaalbaar. Maar de NC30 is nog enigszins betaalbaar. En wat een mooie klassieke machine is het zeg Ook al is het geen 2-takt Zal hier voorlopig even meelezen.
 
Laatst bewerkt:


Welkom




 
helaas geen tijd om bij de meeting langs te komen, maar nu de regen weer een dagje weg blijft weer eens een rondje op deze geweldige motor gereden
 
Tijdens de gezellige v4 dag mijn NC30 weer opgehaald.
Dankzij de vakkundige hulp van Roel is de benzinekraan weer tiptop in orde.
........helaas gaat hij nu wel de verkoop in.
 
Vandaag even gewerkt aan de nieuwe NC30.
Remvloeistof vervangen ( voor was het donkerbruin) en een nieuwe kettingset geplaatst.

De werpsterren.




Bouten eerst in de mini ontvetterbak en daarna in de kleine ultrasoonbak.






Buitenplaat op sluitschakel persen:
Totale breedte moet gelijk worden aan de bestaande schakels.





Nu moeten de pinnetjes worden omgezet tot een voorgeschreven diameter.
Ook met het speciale OEM Honda kettinggereedschap.
De pinnetjes zijn hol. Bij holle pinnetjes worden de uiteinden omgezet tot een bepaalde voorgeschreven dikte, zodat ze tegen de sluitplaat aangeperst worden.
Bij de uitvoering met dichte pinnen worden de pinnen geklonken. Dat gebeurt met een Whale tool en een zware hamer.




Het resultaat:




En de mooie DID goedkleurige ketting:




Verder nog het blok schoongemaakt:




Wat de kuip betreft: werkelijk alle steuntjes, nokjes etc. zijn allemaal na ruim 25 jaar nog perfect intact. Zelfs de steuntjes waarop de binnenpaneeltjes vastgezet worden zijn niet afgebroken, zoals meestal bij een NC30.
Motor heeft twee eigenaren gehad.

Ketting opspannen gaat wat zwaar, dus van de winter gaat de achteras uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Waarschijnlijk de juiste plek hier voor RVF kenners.

Ik heb een RVF 400 uit 1995 die al heel wat jaartjes stil staat (denk al een jaar of 10). Was mijn eerste motor en heb ik nooit weg willen doen (om bij jullie waarschijnlijk wel bekende reden ). Ben er in de tijd dat ik er mee reed een aantal keer mee gevallen waardoor de motor naast veel te lang stil staan ook niet meer mooi erbij staat. Ik wil de motor weer netjes en goed rijdend maken. Nu ben ik wat aan het zoeken voor de optische delen en kom elke keer weer bij Tyga uit.

Kwam ook via google terug op deze site waar ik al even niet meer was geweest. De hamvraag nu. Zijn er hier mensen met ervaring met Tyga? Dacht al wat foto's in het topic te zien met Tyga spullen. En als er tips zijn voor het motorische door het veel te lang stil staan ben ik daar ook enorm mee geholpen.

Bvd voor jullie reacties.

Grt Olaf
 
Olaf, welkom hier trouwens.

Tyga heeft voor de NC35 een complete kuip gespoten en al. Voor zowel de RR als de RT.
Enige verschil met de OEM kuip is dat de topkuip geen inzetstukken heeft zoals origineel, maar uit één stuk bestaat.Totale kuip is dus drie-delig en niet vijf-delig.
De kont is een eenzitter en heeft een vorm die gelijk is aan de vorm van de RC45.

Ik heb zelf ooit een NC35 wrak weer tot nieuw gebouwd met zo'n kuip.
Ik vind de kwaliteit beter dan OEM. Ook heeft de onderkuip geen los puntstuk, maar is één geheel wat vele malen steviger is.

Hier de filmpjes van de bewuste RVF.

Het wrak na de aanrijding:


en volledig hersteld en opgebouwd:


En wat duidelijke foto's van de kuip op MF deeltje 9.

Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 9

Wil je meer info, stuur maar een PB of een mail via de hobby-website. www.400v4service.nl
 
Laatst bewerkt:
Tips voor het motorische na lange stilstand.

Een ding is zeker. De carbs moeten volledig uit elkaar en hebben een uitgebreide ultrasoonbehandeling nodig.








remklauwen. Rubbers zijn na zo'n lange stilstand ook meestal aan vervanging toe.



 

Top. Bedankt voor je reactie. Daar kan ik wat mee .
 
Als hij te koop is heb ik wel interesse. Ik zoek een NC30/NC35 als basis voor een youngtimer racer projectje. Kan je me wat meer informatie sturen (PB)of als er andere forum leden zijn die wat te koop hebben heb ik ook interesse, mag zonder kenteken zijn


Tijdens de gezellige v4 dag mijn NC30 weer opgehaald.
Dankzij de vakkundige hulp van Roel is de benzinekraan weer tiptop in orde.
........helaas gaat hij nu wel de verkoop in.[afbeelding]
 
Je kunt vragen wat je wil maar ik denk dat je rond de 1750 kunt krijgen... Als de kilomterstand normaal is en alles functioneert.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdagmiddag was het fantastisch weer.
Daarom de NC30 maar even in Duitsland uitgelaten. En daar wacht altijd een heerlijke verrassing.



Maar ik voelde een kleine speling in het balhoofd. Daarom het balhoofd iets nagesteld.
Maar heb daarbij de kroonplaat iets beschadigd.
En dan is er maar één oplossing: opnieuw spuiten.