Wat is het hier vreselijk stil. Heeft dan niemand iets over zijn of haar V4-tje te vertellen?
Dan zal ik maar wat melden. Niet over een 400 maar over de
VFR 750R RC30.
Niet de gewone, maar
de Japanse versie.
De RC30 kwam als eerst uit in Japan in 1988. Had slechts rond de 70PK en de kleine koplampen van de NC30. Eigenlijk is dit de mooiste uitvoering. Heeft ook als enige uitvoering een schitterend plaatje op het frame
Nu staat er één hier.
Had nogal wat kuren en problemen en mocht daarom hier een poosje in de ziekenboeg verblijven.
Een kleine reportage.
Benzinekraan lekte en moest gereviseerd.
Bij het loshalen scheurde de slang. Op zich geen probleen maar de carburateur-aansluiting is 10 mm en op de kraan 12 mm. Heb het ene uiteinde van de nieuwe slang opgerekt.
Ik had ook met verloopstukjes kunnen werken, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van.
Carburateur gedemonteerd en ultrasoon gereinigd
.
Mocht in de
nieuwe ultrasoon reiniger. De oude is overleden.
Maar, omdat zoveel v4 carburateurtjes hun eerste zwemles in dat bad hebben gehad, kon ik hem niet wegdoen.
Alle electronica eruit gesloopt en het is nu een spoelbak. Handig voor bijv. voorvorken.
En zoals altijd: ze komen er
als herboren (lees nieuw) uit. Ook deze grote RC30 carb. Past er maar net in. NC tjes zijn kleiner.
De messingdelen (sproeiers e.d)in de kleine ultrasoonbak met andere vloeistof.
Vlotterhoogte afgesteld.
De lektest.
Helaas lek.
Dus dan helemaal uit elkaar en overal nieuwe (nu viton) 0-ringen plaatsen.
Een behoorlijk tijdrovende klus.
Daarna weer een test en.......droog
Inmiddels alles weer ingebouwd en de RC30 afgesteld en synchroon gezet.
Wat een fiets.
Heerlijk om aan te werken. En een voorrecht.