Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ja dat geloof ik wel. Zo ziet hij er ook uit.
Kuipwerk is bijna altijd beschadigd. Maar we zoeken gewoon verder.
 
Zo, voordat Mr. X weer aan de telefoon gaat zeuren, vanavond maar snel verder gewerkt aan zijn NC30.
Nou ja, bijna dan.

Carburateur is schoon, heeft nu nieuwe sproeiers. Ook de vlotterhoogte afgesteld. Stond te rijk. Heeft ook de lektest doorstaan.








Alweer ingebouwd.




Alles staat klaar voor de synchro-operatie.





Ben dus nu met twee NC 30-tigs bezig. Bij de andere is de carb ook al ultrasoon gereinigd en moet nog ingebouwd en afgesteld.
Daarna kan ik bij beide fietsen met de kuipopbouw beginnen.

 
Laatst bewerkt:
Zo... Spuitwerk is gemonteerd. Nu nog kuipruitje en richtingaanwijzers en ik ben er klaar mee
Niet gek voor 10 weken werk... Motor had ik namelijk al 3 jaar staan.


 
Kijk er wordt weer hard gewerkt!
Zie ik graag

Enrico, heb jij de vorkpoten ook gespoten?
Is alles spuitwerk of heb je ook stickers gebruikt voor de tank en het kuipwerk?
 
Laatst bewerkt:
Kijk er wordt weer hard gewerkt!
Zie ik graag

Enrico, heb jij de vorkpoten ook gespoten?
Is alles spuitwerk of heb je ook stickers gebruikt voor de tank en het kuipwerk?

Vorkpoten zijn gespoten. Kuipwerk heb ik alles zo gehouden als origineel. Dus stickers tank onder de blanke lak en stickers topkuip er gewoon bovenop.
 
RVF wielen zijn klaar en binnen.
Schitterend gecoat.
Natuurlijk komen er haakse ventielen in. Gemak dient de mens.




Een beschadigde NC30 carburateur proberen te redden.
Twee totaal afgebroken/verminkte stationairsproeiers.
Ik heb ze er alle twee uitgekregen. Maar bij cilinder 2 was al een stukje aluminium afgebroken. Met een nieuwe sproeier op die plek wordt de zaak niet goed afgedicht.
Ga de carb nu helemaal delen en uit de reserve sloopdelen een ander deel (cil 2) plaatsen.
Dan weer een mooie perfecte carb. Meteen dan natuurlijk een mooi viton-set monteren.





 
Laatst bewerkt:
Ik zou altijd 2 wielen doen.. Anders zie je het verschil..
Normaal kost het ongeveer 150.- per wiel. Afhankelijk van welk bedrijf het doet.
 
koste mij voor de 2 PVM wielen voor de blade 130 euro in een pearl grey 7048 met 2k blanke lak er over.
in alphen a/d rijn bij een groot bedrijf
 
Laatst bewerkt:
Wielen zien er zeker prachtig uit!
Standaard ziet er een beetje relief in de wielen. Verdwijnt dat met coaten?
 
 
Dat is niet duur Roel!
Zonde van die carb. Zelfde probleem als met de RC30. Komt dat omdat ze te vast worden gedraaid of te lang niet los zijn geweest?
 
Laatst bewerkt:
Mr. X werd ongeduldig. Daarom vandaag de NC30 maar snel afgebouwd.
Carbs gesynchroniseerd. Loopt echt fantastisch rond.






En natuurlijk mag een filmpje niet ontbreken.


Op naar de volgende die trouwens al geduldig staat te wachten.

Overigens denk ik dat MR. X zich hier wel zal melden.
 
Nou voor degene die het nog niet doorhadden. Ik ben dus Mr X en Roel heeft deze NC30 prachtig afgemaakt.
Komt nog een origineel kuipruitje, stuurgewichtjes en niet afgezaagd achterspatbord op.

In de toekomst de velgen maar eens laten coaten om het echt af te maken want ik vind het resultaat van de RVF velgen echt prachtig!

Dank voor je werk alvast Roel!
Als je nog tijd hebt om de kroonplaat te verfraaien dan neem ik een kado'tje voor je mee
 

Anders niet?
 
Dat is niet duur Roel!
Zonde van die carb. Zelfde probleem als met de RC30. Komt dat omdat ze te vast worden gedraaid of te lang niet los zijn geweest?

Aleen die van de RC30 heeft het overleeft en van deze een deel dus niet.
Wordt vaak veel te strak aangedraaid. Het is zwak messing.
Maar ik heb nu de techniek om de overlevingskans van een dergelijke carb enorm te vergroten.
Maar het allerbelangrijkste is zeer precies passend gereedsschap. Anders gaat het mis.
Ik heb niet voor niets zes setjes schroevendraaiers.
 
Laatst bewerkt:

Gefeliciteerd! Fraaie kleurstelling