Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10




Ik dacht dat alles waar RG(V) op stond al een basis tax voor bedacht was. Ofwel dat mensen denken dat men dan goud in handen heeft. Maar het kan dus nog gekker

Edit: Ik zie het al, je krijgt de motor erbij
 
Iemand nog interesse in een linker en rechter onderkuip van een nc30? Rechter kuip is kapot. Links nog redelijk in orde. Uiteraard zijn er eventueel fotos aanwezig..
 
Op een RC30 zitten er 3.
De smalle extra onderste sticker is er voor dat de buurvrouw niet plaats gaat nemen op het kontje!!.





Volgens de Honda onderdelenboeken zit er op een NC30 tank maar één smal stickertje.
En die stickers verschillen ook nog per bouwjaar.









Op een RVF is het weer anders. Niet op de tank maar op de afdekplaat ervoor.
Hier op de RR:



Hier op de RT uitvoering:

 
Laatst bewerkt:
Zo. Owners manual ook gekocht in engeland. De japanse versie zoals die ook bij de motor gezeten moet hebben..
Kostte overigens iets minder dan die van 400
 
Ja zeg hem te koop staan. Vond ik overigens ook wel aan de prijs net als de gereedschapset van dezelfde verkoper.
Hoesje lijkt ook nieuwer dan het boekje want is nog gewoon te koop.
 
Ja zeg hem te koop staan. Vond ik overigens ook wel aan de prijs net als de gereedschapset van dezelfde verkoper.
Hoesje lijkt ook nieuwer dan het boekje want is nog gewoon te koop.

Gereedschapset heb ik nog compleet. En ach aan de prijs.. ik heb ze voor meer zien gaan

Als je nu een nieuw instructieboek bij honda besteld ben je meer kwijt.. en deze zijn ook vrij zeldzaam denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Ja die setjes zijn juist weer wat moeilijker te vinden helaas.
Moet ik nog naar op zoek. Sommige delen zijn nog te koop maar niet alles.

Die boekjes kosten in Japan een tientje en zijn niet zeldzaam. In Engeland vragen ze belachelijke bedragen tegenwoordig.
 
Tsja een nc30, rgv, nsr etc. kost in japan ook een stuk minder... Ik zie de boekjes in ieder geval weinig langskomen voor een tientje..
 
Tja, en dan wil Mikestrike ook nog voor zaterdag de motor gespoten hebben.
Vanmiddag maar even snel gedaan. Gelukkig hadden ze bij de Action de juiste kleuren/spuitbussen.
Precies de goede kleuren rood, zwart en voor de vlammen/bestickering.



Maar nu wil hij ook de kroonplaat netjes.

Dat moet dan maar.
Speciale spuitcabine en aan de slag. Eerst spuitplamuur.




Dan primer:


En tenslotte zwart. Morgen een tweede laag spuiten.



Ik hoop dat hij straks tevreden is
 
Laatst bewerkt:
Dan meteen maar verder met de volgende NC30.
Nieuwe carbrubbers. De oude waren niet al te fijn meer.





Dan de carb terug plaatsen. Maar eerst de aansluitingen plaatsen voor de synchronisatie-slangen. Nu is er meer werkruimte.









Morgen starten en afstellen. Ben benieuwd,.
 
Laatst bewerkt:
Ook op verzoek een extra aardingset geplaatst. Hierdoor verloopt de aarding niet alleen via het frame maar ook via de accu. Is beter voor het toch wel zwakke laadsysteen van de NC's.






 
Bij de linker bevestiging van de onderkuip was de M6 x 1 draad totaal verdwenen en had men dit opgelost met een moertje aan de achterzijde. Maar daar is bijna niet bij te komen en dat is natuurlijk geen oplossing. Het moet wel netjes en goed.
Dus, repareren m.b.v. de toverdoos.






En weer netjes en origineel.




Ben vanmiddag weer nuttig geweest.
 
Ja ik bij een veeleisend mannetje.
Ziet er weer als nieuw uit!

@Enrico, als je nog iets zoekt. Ik koop redelijk vaak spul in Japan dus als ik ergens voor je naar moet kijken moet je het maar laten weten.