Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ja ik bij een veeleisend mannetje.
Ziet er weer als nieuw uit!

@Enrico, als je nog iets zoekt. Ik koop redelijk vaak spul in Japan dus als ik ergens voor je naar moet kijken moet je het maar laten weten.

Mikestrike, kun je dan voor mij uit Japan een NR 750 regelen? Maak ik je kroonplaat echt extra super mooi
 
Laatst bewerkt:
De laatste laklaag zit erop. Nu een paar dagen uitharden en voor zaterdag heel voorzichtig monteren.



Ook mocht de stem nut even een badje nemen.


 
Laatst bewerkt:
Gisteren de carbs netjes afgesteld en synchroon gezet.
Hier het filmpje:



Eind van deze middag, de kachel aan in de V4 werkplaats en begonnen met de kuipopbouw van de NC30.





De kuipdelen lagen al geduldig te wachten.




Eerst het spatbord en daarna de topkuip. Maar eerst moest de topkuipsteun nog wat worden gericht met het "speciale Honda richtgereedschap. " Maar daarna paste de topkuip eindelijk goed.






Vervolgens de middenkuipdelen aan elkaar en plaatsen.






Daaraana het puntstuk. Nieuwe nutjes; ze zijn bijna altijd stuk en gaan niet lang mee.




Tot slot de puntstukjes aan de zijkanten.



En alweer klaar. Morgen de tank en dan tenslotte nog de kont.



Het schiet zo snel op. Moet ook wel het is al bijna zomer.
 
Laatst bewerkt:
Is voor mij toch echt bijna de mooiste kleurversie van de NC30.
Zou niet graag moeten kiezen tussen deze en de eerste rwb versie.

 
Laatst bewerkt:
Kijk hij heeft eindelijk zijn kleren weer aan. Mag ook wel met dit weer.
Ik ga hem zaterdag eens goed bekijken!
 
Bij mij ontbreekt het type plaat aan de zijkant van het frame. Hier staat normaliter o.a het framenummer en type op.
Iemand enig idee of dit ergens gereproduceerd wordt?
 
Ik heb hier één NC30 met dat bewuste plaatje. Het is in het Duits, dus waarschijnlijk een fiets ooit uit Duitsland geimporteerd. De rest heeft geen plaatje.
Ik heb wel twee officiele Duitse NC 30's gehad, met de grote koplampen. (Duitsland heeft ze officieel geimporteerd) net als nog enkele andere landen en die hadden standaard wel dat plaatje.
Ik vermoed dat de landen die de NC30 in het leverprogramma hadden, zo'n frameplaatje hadden.
De gewone Japanse (grijze import) niet.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog even de gespoten kroonplaat van de NC30 gemonteerd.



En vandaag kwam rond het middaguur Mikestrike de NC30 halen.
Heel veel rijplezier ermee.

Afscheid van type 7.



 
Vanmiddag hadden we het ook nog even over NC30 uitlaten.
Ik heb boven nog een complete, zeer gave liggen.
Even naar beneden gehaald om te laten zien.



 
En te koop ook?
Typeplaatje is niet nodig dan. Mijn is origineel Japans.

Mike veel plezier met de fiets!
 
Ben er echt heel blij mee Roel.
Bedankt voor de goede zorgen weer!
Veel plezier met de blade

Ik ben er al snel voor je mee aan de slag gegaan.

Maar, tja, het is geen V4. Helaas voor je, de fiets is niet meer te redden. Ik heb de stekker eruit moeten trekken. Heb haar, zoals je op de foto ziet, meteen maar netjes opgebaard
Liever geen bezoek en/of bloemen
R.I.P.
Er hangt nu een ijzige stilte in de V4 werkplaats.

 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer even aan de NC30 gesleuteld.
Niet veel gedaan.
Alleen de tank geplaatst. Zag dat het pijpje voor de vacuumaansluiting niet goed stond. Dat wees naar beneden, moet naar voren wijzen. Beluchting wel naar beneden. Bij RC30 precies andersom.
Dus de kraan uit elkaar. Mooie gelegenheid om ook de vacuumrubbers te bekijken.





Daarna uiteraard nieuwe o-ring en weer monteren.
Verder is deze tank echt helemaal schoon van binnen en in super conditie. Zie ik niet zo heel vaak.





Ook een nieuw rubber voor bij het balhoofd en twee rubbers aan de zijkant van de tank.




Na montage meteen de vacuumwerking van de kraan gecontroleerd en deze werkte in beide standen en de kraan sluit keurig af in de off-stand. Zo hoort het

En de update tot nu toe. Bijna klaar. Wordt vreselijk mooi. En straks iemand heel blij.




 
Laatst bewerkt:
Dat voorste tankrubber vind ik echt een bagger systeem, maar dat zal aan mij liggen...
 
Dat voorste tankrubber vind ik echt een bagger systeem, maar dat zal aan mij liggen...

Baggersysteem valt mee. Hier zit een nieuwe in. Een oude lijkt nog goed, maar is vaak uitgelubberd en hard, vervormd etc.
Hij moet uiteraard goed op z'n plek geduwd worden en bij montage van de tank goed kijken of de smalle rand van het frame bij het balhoofd wel precies in het rubber valt. Beetje vet erop smeren is ook niet verkeerd.
Maar in de meeste gevallen valt het wel mee hoor.

(dus het ligt gewoon aan jouw hoor
 
Laatst bewerkt: