Honda vfr1200 natte middenbok

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik van een Honda cb500f uit 2008 naar een Honda VFR 1200 X crosstourer uit 2013. Een prachtige motor wat heerlijk rijd.

Ik heb hem uiteraard tweedehands gekocht met 100k op de teller.


Gisteren vertrok ik naar mn werk ( 70 km heenreis). Ik liet de motor even warmdraaien ( het tempratuur buiten was -2) en toen ik wou vertrekken zag ik tot mijn verbazing een plasje onder mijn motor. Dus ik weer van mn motor afgestapt en even aanraken en ruiken natuurlijk. Het rook niet echt naar iets en het is best waterachtig maar wel donker ( bijna zwart van kleur).

op de terugweg vanaf mn werk naar huis heb ik de motor weer even laten warm draaien en zag weer een plasje wel veel kleiner dan die op de heenweg.

ik heb gekeken waar mn motor stil staat in de tuin onder de veranda maar daar zie ik geen vlekje of iets. Hierdoor trek ik de conclusie dat het geen motor olie is wat lekt......

Dus het gebeurd alleen wanneer de motor een koude start heeft.

Ik heb vandaag nog onder de motor gekeken en wat ik tot zover kan zien is dat de middenstandaard nogal nat is. Ik heb de motor vandaag niet gebruikt.

Zaterdag ga ik naar de garage omdat ik vind dat de motor nogal stuiterig is. Zou het kunnen zijn dat het de schokbreker is wat lekt?

Overigens keek ik vandaag ook weer op de plek waar de motor had gelekt bij mij in de straat en er is nog een vlek zichtbaar op de stenen......
 
En daarom wacht ik tot zaterdag. Monteur een check laten doen. als het een lijstje wordt breng ik de motor vriendelijk terug en dan zijn we klaar:)
Ik denk inderdaad dat rechtsbijstand niet heel veel meer kan doen. Zoals jullie al aangeven geeft de garage aan om de motor terug te brengen. Ik ben blij dat ik die optie in ieder geval achter de hand heb.
Verdacht stil hier….🤔
 
...Ik heb nog wel een VFR1200X schokbreker liggen...
Kan hem er ook voor je inschroeven maar dat is wel een fors klusje.

En verder weer een hoop onzin, onjuistheden en aannames in dit topic, helemaal MF waardig!
Wel respect voor TS! Laat zich niet meeslepen in de Telegraafachtige sensatiezoeker reacties.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!
Ik ben ruim 4 weken in het buitenland geweest voor m'n werk. Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar hier komt de update waar jullie zo lang op hebben gewacht.

In het begin waren er veel vraagtekens vanuit de monteur over de motor. Aangezien de motor een lekkende schokbreker had en een achterband uit 2006 ( ook weer geleerd dat je dat kan aflezen op een band :)). de oliën waren allang al niet meer ververst.

In het begin gaf hij aan dat als hij in deze situatie zat, hij de motor zou terugbrengen want het was zoals jullie al aangaven niet de juiste manier om een motor te verkopen. Ook dat de motor zoveel had gelopen was voor hem een reden om het niet te doen. Ik heb ook aangegeven dat ik de motor voor minder heb gekocht dan dat ze normaal waard zijn en natuurlijk speelt de km stand daarin een grote rol.

Maar goed, ik gaf aan dat ik wou nadenken en de monteur gaf aan ook na te willen denken om überhaupt wel te beginnen met deze motor. Na een week wapenstilstand, heb ik er toch voor gekozen om te uitdaging aan te gaan met deze motor, en de monteur de opdracht gegeven dat als hij het wil hij aan de slag mag met de motor.


Het volgende is gedaan door de monteur:
Nieuwe schokbreker, olie vernieuwd van : rem voor, rem achter, koppeling, motor olie. Koelsvloeistof bijgevuld. En een andere achterband. en hier en daar van nieuwe schroeven omdat die bijna vastgeroest waren.
in totaal heeft het 3 a 4 weken geduurd voordat motor klaar was. Zoals ik al zei de schokbreker leveren heeft het langst geduurd.
Toen in de motor kwam ophalen reed hij weer als nieuw, met een andere achterband en een nieuwe schokbreker was de wegligging prima en het stuitergedrag van de motor weg!
Verder gaf de monteur op het einde aan nog best verrast te zijn over hoe deze motor nog rijd.



Ik ben bijna ready voor de summer!
Ik heb op dit moment een Zumo houder op mijn stuur, ik denk dat dit voor de navigatie is. ik ben van plan deze te verwijderen en de stroom kabels te gebruiken voor USB-poorten als dit mogelijk is met de al getrokken kabels voor de ZUMO navigatie. Verder wil ik nog een telefoonhouder plaatsen voor mijn Samsungs galaxy s23 Ultra, heeft iemand nog suggesties voor een merk model telefoonhouder voor een redelijke prijs? ik hoor namelijk dat er veel cameras kapot gaan door de trillingen. Een navigatie lijkt me ook wel handig, maar op een mobiel kun je toch net iets meer ( flitsmeister, spotify).

Kortom, het waren veel discussies maar ik ben blij met mijn keuze!
ik heb veel plezier van mijn motor!
 
Hallo allemaal!
Ik ben ruim 4 weken in het buitenland geweest voor m'n werk. Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar hier komt de update waar jullie zo lang op hebben gewacht.

In het begin waren er veel vraagtekens vanuit de monteur over de motor. Aangezien de motor een lekkende schokbreker had en een achterband uit 2006 ( ook weer geleerd dat je dat kan aflezen op een band :)). de oliën waren allang al niet meer ververst.

In het begin gaf hij aan dat als hij in deze situatie zat, hij de motor zou terugbrengen want het was zoals jullie al aangaven niet de juiste manier om een motor te verkopen. Ook dat de motor zoveel had gelopen was voor hem een reden om het niet te doen. Ik heb ook aangegeven dat ik de motor voor minder heb gekocht dan dat ze normaal waard zijn en natuurlijk speelt de km stand daarin een grote rol.

Maar goed, ik gaf aan dat ik wou nadenken en de monteur gaf aan ook na te willen denken om überhaupt wel te beginnen met deze motor. Na een week wapenstilstand, heb ik er toch voor gekozen om te uitdaging aan te gaan met deze motor, en de monteur de opdracht gegeven dat als hij het wil hij aan de slag mag met de motor.


Het volgende is gedaan door de monteur:
Nieuwe schokbreker, olie vernieuwd van : rem voor, rem achter, koppeling, motor olie. Koelsvloeistof bijgevuld. En een andere achterband. en hier en daar van nieuwe schroeven omdat die bijna vastgeroest waren.
in totaal heeft het 3 a 4 weken geduurd voordat motor klaar was. Zoals ik al zei de schokbreker leveren heeft het langst geduurd.
Toen in de motor kwam ophalen reed hij weer als nieuw, met een andere achterband en een nieuwe schokbreker was de wegligging prima en het stuitergedrag van de motor weg!
Verder gaf de monteur op het einde aan nog best verrast te zijn over hoe deze motor nog rijd.



Ik ben bijna ready voor de summer!
Ik heb op dit moment een Zumo houder op mijn stuur, ik denk dat dit voor de navigatie is. ik ben van plan deze te verwijderen en de stroom kabels te gebruiken voor USB-poorten als dit mogelijk is met de al getrokken kabels voor de ZUMO navigatie. Verder wil ik nog een telefoonhouder plaatsen voor mijn Samsungs galaxy s23 Ultra, heeft iemand nog suggesties voor een merk model telefoonhouder voor een redelijke prijs? ik hoor namelijk dat er veel cameras kapot gaan door de trillingen. Een navigatie lijkt me ook wel handig, maar op een mobiel kun je toch net iets meer ( flitsmeister, spotify).

Kortom, het waren veel discussies maar ik ben blij met mijn keuze!
ik heb veel plezier van mijn motor!
Goed om te lezen dat alles is opgelost.
Fijne en veilige km’s gewenst.
 
Soms moet je wel dreigen met rechtsbijstand omdat sommige motorzaken gewoon stom doen .

Nee, zo werkt het niet.

Mensen zien een rechtsbijstand als een soort advocaat die juridische geschillen voor je oplost. Die zorgt voor rechtvaardigheid, en slecht gedrag van de ander beboet. Maar dat doet een rechtsbijstand in vrijwel alle gevallen niet. Eigenlijk fungeert het meer als een soort verzekering.

Alle zaken waarbij de schade lager is dan €1000,- worden gewoon direct aan de polishouder uitgekeerd. No questions asked.

Voorbeelden?
- Wasmachine binnen de garantie 3 maanden niet kunnen gebruiken wegens gebrekkige service fabrikant: Het volledige bedrag terug gekregen van de rechtsbijstand.
- Waterschade door grove nalatigheid buren: alles wat niet door de inboedelverzekering werd gedekt, van de rechtsbijstand terug gekregen.
- Schutting kapot door omvallende boom bij groenonderhoud door gemeente: geld voor de schutting van de rechtsbijstand retour gekregen.

Er worden gewoon geen zaken gestart, en de schade wordt nergens op verhaald.

Louche handelaren weten dit maar al te goed, en klanten die dreigen met rechtsbijstand voor lage schades, worden lachend afgewimpeld.

Ook in dit geval had de rechtsbijstand binnen 3 dagen het geld voor een nieuwe schokbreker en de andere gebreken, direct uitgekeerd.
Het is zelfs aan te raden om alsnog de rechtsbijstand in te schakelen, aangezien je alle bewijsvoering, facturen en bonnetjes al hebt.
 
..
Alle zaken waarbij de schade lager is dan €1000,- worden gewoon direct aan de polishouder uitgekeerd. No questions asked.
...
Ook gehad met een reparatie bij de Mediamarkt (130 eur)
Ik was zeker van mijn zaak, rechtsbijstand, hop hier heb je je 130 eur.

Ja maar, Mediamarkt is fout, ja mijnheer kost te veel om iets mee te doen.
Dan ben je wel gecompenseerd maar je houdt er een vervelend gevoel aan over, niet ok eigenlijk.

Ik snap de rechtsbijstand, kosten/baten analyse, maar je werkt zo wel misbruik in de hand.
 
Ik snap de rechtsbijstand, kosten/baten analyse, maar je werkt zo wel misbruik in de hand.
Eens, dan dan vooral misbruik aan de kant van de handelaren......
Elke keer als jij claimt wordt dit geregistreerd en bij teveel krijg jij een probleem met de verzekeraar.
Helaas stijgt de premie door dit soort ''gebruik" voor iedereen.
Lachende derde is de louche handelaar die overal mee weg komt.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan