Honda vfr1200 natte middenbok

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik van een Honda cb500f uit 2008 naar een Honda VFR 1200 X crosstourer uit 2013. Een prachtige motor wat heerlijk rijd.

Ik heb hem uiteraard tweedehands gekocht met 100k op de teller.


Gisteren vertrok ik naar mn werk ( 70 km heenreis). Ik liet de motor even warmdraaien ( het tempratuur buiten was -2) en toen ik wou vertrekken zag ik tot mijn verbazing een plasje onder mijn motor. Dus ik weer van mn motor afgestapt en even aanraken en ruiken natuurlijk. Het rook niet echt naar iets en het is best waterachtig maar wel donker ( bijna zwart van kleur).

op de terugweg vanaf mn werk naar huis heb ik de motor weer even laten warm draaien en zag weer een plasje wel veel kleiner dan die op de heenweg.

ik heb gekeken waar mn motor stil staat in de tuin onder de veranda maar daar zie ik geen vlekje of iets. Hierdoor trek ik de conclusie dat het geen motor olie is wat lekt......

Dus het gebeurd alleen wanneer de motor een koude start heeft.

Ik heb vandaag nog onder de motor gekeken en wat ik tot zover kan zien is dat de middenstandaard nogal nat is. Ik heb de motor vandaag niet gebruikt.

Zaterdag ga ik naar de garage omdat ik vind dat de motor nogal stuiterig is. Zou het kunnen zijn dat het de schokbreker is wat lekt?

Overigens keek ik vandaag ook weer op de plek waar de motor had gelekt bij mij in de straat en er is nog een vlek zichtbaar op de stenen......
 
Op de site van het bedrijf staat niks over BOVAG noch garantie.
ik noem het bedrijf liever niet op omdat ik hier ben gekomen om mijn problemen op te lossen en niet om reviews achter te laten over bedrijven.
Nu hij dit heeft geantwoord kan ik natuurlijk opnieuw hem verzoeken mij te helpen met de schokbreker. En benoemen dat ik rechtsbijstand ga inschakelen ( wat ik ook kan).
wat zouden jullie adviseren in deze situatie?
@sukayaho bedankt voor de link ik had deze al doorgenomen.
Ik wil gewoon lekker motorrijden, maar het zou mooi zijn als hij even wil helpen. Die 150 euro had ik eraf gepingeld omdat ik de motor sowieso een kleine beurt wil geven. Dus een beetje onterecht om te zeggen dat ik dat kan gebruiken voor een schokbreker.....
 
Nou, we hebben ondertussen antwoord!
Over de schokbreker zei deze beste meneer het volgende :

De schokbreker kan je vast wel 2e hands vinden, dat compenseert dan met de 150 euro die je ter plekke nog afgeboden hebt.

Tot zover de garantie _O-


Ook viel me op dat de koplamp + grootlicht niet werkte. Maar wel de dagrijverlichting en mistlampen.
Hier antwoorde hij het volgende op :

Dat de lampen niet werken zit meestal in de startknop.
Spuit er een beetje contactspray of wd40 in , laat m een paar keer klikken en het probleem zal opgelost zijn,
Gebeurt vaker als een motor ff stilstaat. Of een een nachtje in laten werken.


Ik wil niet teveel van het onderwerp afwijken maar kan iemand mij vertellen of dit klopt? dan wil ik dit namelijk wel proberen. en moet ik dan wd40 in de startknop spuiten? Zorgt dit niet voor dat de startknop dalijk niet meer werkt?
Kortom, gewoon bellen en zeggen dat ze het op moeten lossen. Je hebt wettelijk recht op een deugdelijk product, deze fiets is niet deugdelijk!!!

Het heeft niets met wel of geen BOVAG te maken en of het wel of niet op de website staat. De wet is duidelijk!

Bij welke zaak heb je hem gekocht? Bedrijven die zo met hun klanten en verantwoording omgaan mogen best genoemd worden. Mag ook in pb...
 
Op de site van het bedrijf staat niks over BOVAG noch garantie.
ik noem het bedrijf liever niet op omdat ik hier ben gekomen om mijn problemen op te lossen en niet om reviews achter te laten over bedrijven.
Nu hij dit heeft geantwoord kan ik natuurlijk opnieuw hem verzoeken mij te helpen met de schokbreker. En benoemen dat ik rechtsbijstand ga inschakelen ( wat ik ook kan).
wat zouden jullie adviseren in deze situatie?
@sukayaho bedankt voor de link ik had deze al doorgenomen.
Ik wil gewoon lekker motorrijden, maar het zou mooi zijn als hij even wil helpen. Die 150 euro had ik eraf gepingeld omdat ik de motor sowieso een kleine beurt wil geven. Dus een beetje onterecht om te zeggen dat ik dat kan gebruiken voor een schokbreker.....
Zo jammer een motorzaak doet zo raar dat geeft jouw een onprettig gevoel en je wilt niet meteen van alles doen om de motorzaak onder druk te zetten.
Je hebt hem nog niet zolang de motor.
Maar soms kan het niet anders vooral na zijn mail aan jouw zou ik er klaar mee zijn en dit aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Kortom, gewoon bellen en zeggen dat ze het op moeten lossen. Je hebt wettelijk recht op een deugdelijk product, deze fiets is niet deugdelijk!!!

Het heeft niets met wel of geen BOVAG te maken en of het wel of niet op de website staat. De wet is duidelijk!

Bij welke zaak heb je hem gekocht? Bedrijven die zo met hun klanten en verantwoording omgaan mogen best genoemd worden. Mag ook in pb...
Pas daar mee op met namen noemen.
Mororzaak kan ook dit als excuus gebruiken je maakt ze zogenaamde goede naam te schande op sociale media.
Je mag zeggen wat je wilt maar de tegenpartij grijpt dan alles -maar echt alles aan om er onder uit te komen deze garantie claim.
Ze verzinnen dan de meest onzinnige verhalen en slepen er van alles bij om de garantie niet na te komen.
Uitlatingen op sociale media proberen ze dan te gebruiken.
 
@sukayaho Snap ik, ik vind dat ik mezelf vrij neutraal opstel hier. Ik heb geen uitlatingen gedaan over het bedrijf natuurlijk!
Mag ik in een mail aangeven dat ik stappen ga ondernemen via rechtsbijstand? of is dit niet verstandig?
 
@sukayaho Snap ik, ik vind dat ik mezelf vrij neutraal opstel hier. Ik heb geen uitlatingen gedaan over het bedrijf natuurlijk!
Mag ik in een mail aangeven dat ik stappen ga ondernemen via rechtsbijstand? of is dit niet verstandig?
Ja je mag altijd aangeven dat als het niet word opgelost in onderling overleg en je komt er niet uit met hem je dan andere juridische stappen moet zetten.
Zou erbij de link en uitleg geven dat garantie nu een jaar is vanaf 27 april 2022.
 
@sukayaho Snap ik, ik vind dat ik mezelf vrij neutraal opstel hier. Ik heb geen uitlatingen gedaan over het bedrijf natuurlijk!
Mag ik in een mail aangeven dat ik stappen ga ondernemen via rechtsbijstand? of is dit niet verstandig?
Eerst proberen om eruit te komen met de dealer en hem de tijd geven om te repareren, dit wel op papier zetten (mailtje)
dan kun je alsnog rechtsbijstand inschakelen.
 
Ik denk dat ikzelf al lang in contact zou zijn met mijn rechtsbijstand-verzekering. RBV

Je koopt een product van enkel 1000den euries. Het is niet het kneusje van de maand.
Daar mag je van verwachten dat die langer goed blijft dan een paar weken.
De RBV doet een gesprekje met de verkoper/ dealer en geeft aan wat de wet zegt over garantie.
Kort wordt dan gemeld dat anders de zaak in de rechtszaal zal worden afgehandeld. (kosten verliezer)
Vaak is het zo dat er niet eens geprocedeerd hoeft te worden. De handelaar ziet dan vanzelf zijn ongelijk.

Met mijn RBV heb ik zoiets al een keer bij de hand gehad.
Tegenpartij wilde niets meewerken. Ik had ook getuigen, dus er viel weinig te ontkennen.
Na 1 telefoontje van de RBV was alles snel afgehandeld.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft gereageerd:
dat ik hem terug kan brengen en dat ik mijn geld terug krijg.
Nou vind ik dat best wel een overdreven reactie van de motorzaak.
Maar goed terug brengen wil ik niet dus ik ga hem maar laten repareren.
Hoop dat wat hij zegt over de koplamp dat ik met contactspray dit weer aan het werk zou moeten krijgen ook echt werkt. Iemand nog tips hoe dit moet?
Wat betreft de Schokbreker deze laat ik gewoon goed bekijken bij de monteur!
in ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
@Rody-rc30 Dan wacht ik toch liever even tot zaterdag. Als de monteur nou echt meer vindt dan breng ik hem liever terug.
Als het alleen de schokbreker en lampen zijn. dan kan ik daar nog mee leven. Ik vind de motor zelf echt geweldig.
 
Hij heeft gereageerd:
dat ik hem terug kan brengen en dat ik mijn geld terug krijg.
Nou vind ik dat best wel een overdreven reactie van de motorzaak.
Maar goed terug brengen wil ik niet dus ik ga hem maar laten repareren.
Hoop dat wat hij zegt over de koplamp dat ik met contactspray dit weer aan het werk zou moeten krijgen ook echt werkt. Iemand nog tips hoe dit moet?
Wat betreft de Schokbreker deze laat ik gewoon goed bekijken bij de monteur!
in ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Ik zou ook klaar zijn na de duidlijke reactie van de motorzaak.
Iets zegt mij dat er dan meer mee is.
Terug brengen en geld terug.
Er zijn ergens anders wel betere.
Nu ook gedoe over een koplamp.
En bij welke monteur laat je hem eventueel bekijken.
Is dat bij een andere motorzaak als waar je de motor gekocht hebt kan er hierdoor gedoe onstaan over de garantie.
Want in geval van garantie moet betreffende motorzaak waar je hem gekocht hebt wel in gelegenheid worden gebracht de klachten te verhelpen.
Maar dat wil de motorzaak niet en geeft geld terug.
Duidelijk.
 
Ik zou hem laten keuren zodat je kunt zien wat er eventueel verder nog mis is.

Als het alleen een schokbrekertje is en dat schakelaartje kost het je ook de wereld niet. En dat kun je dan voor jezelf afwegen of je het de moeite waard vindt. Is er meer aan de hand, terug brengen want als ik het verhaal goed begrijp heeft de handelaar waar je die motor hebt gekocht weinig zin om problemen op te lossen.
 
Ik zou hem laten keuren zodat je kunt zien wat er eventueel verder nog mis is.

Als het alleen een schokbrekertje is en dat schakelaartje kost het je ook de wereld niet. En dat kun je dan voor jezelf afwegen of je het de moeite waard vindt. Is er meer aan de hand, terug brengen want als ik het verhaal goed begrijp heeft de handelaar waar je die motor hebt gekocht weinig zin om problemen op te lossen.
Jij maakt het lekker simpel.
Hij heeft hem net 1 week.
Ik zou geen ene cent er aan uitgeven en afwegen of het de moeite waard is.
Bij reparaties er aan door je zelf of een andere motorzaak ontstaat er direct gedoe over de wettelijke garantie van 1 jaar.
Als Srah 1998 hem zelf gaat maken of een ander en het mislukt .
Kan verkopende motorzaak dit als excuus aanvoeren om onder garantie uit te komen.
Je hebt garantie.
De plicht hierin tot herstel ligt bij vekopende motorzaak
Die wil motorzaak niet nakomen om te repareren maar geeft geld terug.
Dan is de keuze gemaakt.
Terug brengen geld aan nemen en op zoek naar een andere.
 
Ik zou hem laten keuren zodat je kunt zien wat er eventueel verder nog mis is.

Als het alleen een schokbrekertje is en dat schakelaartje kost het je ook de wereld niet. En dat kun je dan voor jezelf afwegen of je het de moeite waard vindt. Is er meer aan de hand, terug brengen want als ik het verhaal goed begrijp heeft de handelaar waar je die motor hebt gekocht weinig zin om problemen op te lossen.
Dat begrijp je inderdaad goed!
ik wacht inderdaad even tot zaterdag hij gaat naar een andere motorzaak, deze meneer heeft heel veel ervaring met Honda en is heel bekend in het dorp.
Ik ben vandaag voor alsnog op de motor naar werk gekomen, het kriebelt toch als de zon begint te schijnen _O- . Het ging prima op de snelweg, beetje hobbelig op sommige momenten maar dat is logisch met een lekke schokbreker.

Toch heb ik een vraag over dat lampen gebeuren.
klopt het wat deze meneer zegt ? hij zegt namelijk dat ik met contact spray in de startknop moet spuiten en dan zou het weer moeten werken. Of een nachtje laten inwerken. Waarom de startknop? wat heeft dit met mn verlichtting te maken?
De dagrijverlichting doet het wel dat zijn twee lichpuntjes links en rechts bovenin.

groot licht geen reactie en normale koplmap werkt ook niet dus. Maandag werkte hij voor een paar seconde wel tijdens het rijden. Althans dat denk ik wat ik zag toen wel in mn dashboard het grootlicht lampje aangaan toen ik deze had aangezet
 
Al hierboven gemeld: TERUGBRENGEN!!

Zoals deze dealer handelt, kan je nog veel beter iets kopen van een particulier.
Daar is het: What you see, is what you get. In dit geval is het nix beter.
Van deze dealer hoef je ook in de toekomst nooit iets van te verwachten, maar is wrs wel de prijs beter.

Als die schakelaar dan zo makkelijk is, kan ook de verkoper wel effe wat spray inspuiten.
Kan je gelijk zien of het (niet?) werkt.
Het KAN idd iets heel simpels zijn, maar mss ook wel een hoop puinhoop. Wie weet wat je nog gaat tegenkomen?

Je vindt deze motor geweldig. Dat kan natuurlijk.
Bedenk: Dit is niet de enige VFR1200 op deze wereld.
 
Dat begrijp je inderdaad goed!
ik wacht inderdaad even tot zaterdag hij gaat naar een andere motorzaak, deze meneer heeft heel veel ervaring met Honda en is heel bekend in het dorp.
Ik ben vandaag voor alsnog op de motor naar werk gekomen, het kriebelt toch als de zon begint te schijnen _O- . Het ging prima op de snelweg, beetje hobbelig op sommige momenten maar dat is logisch met een lekke schokbreker.

Toch heb ik een vraag over dat lampen gebeuren.
klopt het wat deze meneer zegt ? hij zegt namelijk dat ik met contact spray in de startknop moet spuiten en dan zou het weer moeten werken. Of een nachtje laten inwerken. Waarom de startknop? wat heeft dit met mn verlichtting te maken?
De dagrijverlichting doet het wel dat zijn twee lichpuntjes links en rechts bovenin.

groot licht geen reactie en normale koplmap werkt ook niet dus. Maandag werkte hij voor een paar seconde wel tijdens het rijden. Althans dat denk ik wat ik zag toen wel in mn dashboard het grootlicht lampje aangaan toen ik deze had aangezet
Je brengt de motor opzettelijk en bewust naar een andere motorzaak .
Hiermee verspeel je de wettelijke garantie meteen van een jaar.
Je stelt eerst vragen .
Krijgt uitgebreid en onderbouwd advies doet er niks mee en gaat je eigen gang.

En je gaat gewoon wetende je schokbreker/demper lekt er mee rijden.
Zal wel.
De verkopende motozaak lacht zich rot.
De andere motorzaak verdient nu aan je .
En jij doet er vrolijk aan mee.
 
Laatst bewerkt:
Dat begrijp je inderdaad goed!
ik wacht inderdaad even tot zaterdag hij gaat naar een andere motorzaak, deze meneer heeft heel veel ervaring met Honda en is heel bekend in het dorp.
Ik ben vandaag voor alsnog op de motor naar werk gekomen, het kriebelt toch als de zon begint te schijnen _O- . Het ging prima op de snelweg, beetje hobbelig op sommige momenten maar dat is logisch met een lekke schokbreker.

Toch heb ik een vraag over dat lampen gebeuren.
klopt het wat deze meneer zegt ? hij zegt namelijk dat ik met contact spray in de startknop moet spuiten en dan zou het weer moeten werken. Of een nachtje laten inwerken. Waarom de startknop? wat heeft dit met mn verlichtting te maken?
De dagrijverlichting doet het wel dat zijn twee lichpuntjes links en rechts bovenin.

groot licht geen reactie en normale koplmap werkt ook niet dus. Maandag werkte hij voor een paar seconde wel tijdens het rijden. Althans dat denk ik wat ik zag toen wel in mn dashboard het grootlicht lampje aangaan toen ik deze had aangezet
Zo min mogelijk rijden zolang er geen goede schokdemper onder zit.
 
Die schokbreker zit er niet voor niks. Olie op je achterband wil je ook niet onder het rijden. Honda's zijn er altijd 13 van in een dozijn van, dus doe jezelf een lol, lever dat ding in bij die prutser en zoek een nette. Geen rooie cent er meer tegenaan gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan