Honda vfr1200 natte middenbok

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik van een Honda cb500f uit 2008 naar een Honda VFR 1200 X crosstourer uit 2013. Een prachtige motor wat heerlijk rijd.

Ik heb hem uiteraard tweedehands gekocht met 100k op de teller.


Gisteren vertrok ik naar mn werk ( 70 km heenreis). Ik liet de motor even warmdraaien ( het tempratuur buiten was -2) en toen ik wou vertrekken zag ik tot mijn verbazing een plasje onder mijn motor. Dus ik weer van mn motor afgestapt en even aanraken en ruiken natuurlijk. Het rook niet echt naar iets en het is best waterachtig maar wel donker ( bijna zwart van kleur).

op de terugweg vanaf mn werk naar huis heb ik de motor weer even laten warm draaien en zag weer een plasje wel veel kleiner dan die op de heenweg.

ik heb gekeken waar mn motor stil staat in de tuin onder de veranda maar daar zie ik geen vlekje of iets. Hierdoor trek ik de conclusie dat het geen motor olie is wat lekt......

Dus het gebeurd alleen wanneer de motor een koude start heeft.

Ik heb vandaag nog onder de motor gekeken en wat ik tot zover kan zien is dat de middenstandaard nogal nat is. Ik heb de motor vandaag niet gebruikt.

Zaterdag ga ik naar de garage omdat ik vind dat de motor nogal stuiterig is. Zou het kunnen zijn dat het de schokbreker is wat lekt?

Overigens keek ik vandaag ook weer op de plek waar de motor had gelekt bij mij in de straat en er is nog een vlek zichtbaar op de stenen......
 
Bedankt voor het meedenken en de meningen allemaal!
Ik wacht toch nog even tot zaterdag ik ben toch nieuwsgierig of die motor nog meer issues heeft.
Ik zal Zaterdag ook gelijk de knoop doorhakken. Ik neem daarin zeker mee wat jullie zeggen.
Nogmaals bedankt en tot zaterdag !
 
Ik begrijp er niks meer van hoe je nu te werk gaat.
Je brengt de motor opzettelijk en bewust naar een andere motorzaak .
Hiermee verspeel je de wettelijke garantie meteen van een jaar.
Dan wens ik je verder succes ermee.
Wat wil je van ons horen?.
Je doet dingen die gewoon verkeerd zijn.

Je stelt eerst vragen .
Krijgt uitgebreid en onderbouwd advies doet er niks mee en gaat je eigen gang.
Beetje vreemd dit alles.
Dan houd het ook wel op hier voor mij.

En je gaat gewoon wetende je schokbreker/demper lekt er mee rijden.
Zal wel.

De verkopende motozaak lacht zich rot.
De andere motorzaak verdient nu aan je .
En jij doet er vrolijk aan mee.
Begrijp me niet verkeerd. ik heb niet gezegd dat ik iets ga repareren. Ik zou gewoon willen horen van iemand die er verstand van heeft hoe de staat van de motor is. Daarmee speel ik toch geen garantie weg? Ik wil vervolgens gaan bepalen of ik dan nog verder ga met de motor.
Uiteraard laat ik weten aan jullie wat deze monteur allemaal heeft aangetroffen.
 
Begrijp me niet verkeerd. ik heb niet gezegd dat ik iets ga repareren. Ik zou gewoon willen horen van iemand die er verstand van heeft hoe de staat van de motor is. Daarmee speel ik toch geen garantie weg? Ik wil vervolgens gaan bepalen of ik dan nog verder ga met de motor.
Uiteraard laat ik weten aan jullie wat deze monteur allemaal heeft aangetroffen.
Volgens mij snap je niet wat garantie juridisch in houd.
Even je rechtsbijstand contacten die je toch had.
Die zullen jouw dit zeker weten ook afraden dat kijken door de andere motorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Lol, heel dit topic ontspoort als een malle

Een lekkende schokdemper begonnen we mee en zitten nu op rechtsbijstandverzekering 😂

Motor is al 5 jaar oud. Kan er best een keer een dempertje stuk gaan.
Als nou morgen het motorblok er uit valt heb je een ander verhaal en heb je wel recht op garantie

Ding is een slijtagedeel. Gaan wel eens lekken. Contactje wat niet lekker zit is ook een klein ding. Laat dat meteen doen bij de kleine beurt en zet er een yss schokdemper in van nauds motorbazaar en je kunt verder.
 
Lekker is dat.
Je hebt pas een paar km gereden met je nieuwe aanwinst en dan al een andere schokdemper. (ca 400 euries?)
De verlichting heet een flut-dingetje te zijn, op te lossen met wat spray.
Waarom sprayen ze zelf niet effe. Zo'n busje zullen ze toch wel hebben in de werkplaats? Kan je direct resultaat zien. (of niet?)
De vraag is What's next?
 
Lol, heel dit topic ontspoort als een malle

Een lekkende schokdemper begonnen we mee en zitten nu op rechtsbijstandverzekering 😂

Motor is al 5 jaar oud. Kan er best een keer een dempertje stuk gaan.
Als nou morgen het motorblok er uit valt heb je een ander verhaal en heb je wel recht op garantie

Ding is een slijtagedeel. Gaan wel eens lekken. Contactje wat niet lekker zit is ook een klein ding. Laat dat meteen doen bij de kleine beurt en zet er een yss schokdemper in van nauds motorbazaar en je kunt verder.
Toevallig heb ik een ct. Zeer betrouwbare Honda techniek .
Hij kan hem terug inruilen. Waar zeuren we dan nog over.
Maar doorrijden met een lekkende schokbreker en willen vervangen door een tweedehandsje lijkt me niet verstandig .
 
Lol, heel dit topic ontspoort als een malle

Een lekkende schokdemper begonnen we mee en zitten nu op rechtsbijstandverzekering 😂

Motor is al 5 jaar oud. Kan er best een keer een dempertje stuk gaan.
Als nou morgen het motorblok er uit valt heb je een ander verhaal en heb je wel recht op garantie

Ding is een slijtagedeel. Gaan wel eens lekken. Contactje wat niet lekker zit is ook een klein ding. Laat dat meteen doen bij de kleine beurt en zet er een yss schokdemper in van nauds motorbazaar en je kunt verder.
Leuk verhaal.
Garantie vind jij niet belangrijk blijkbaar.
 
Leuk verhaal.
Garantie vind jij niet belangrijk blijkbaar.
Ja goed, ik vind het tamelijk bizar dat hier meteen wordt geroepen met de rechtsbijstand. Tuurlijk, er moet een degelijk product geleverd worden, maar je koop een gebruikte motor. Dan kan er wel eens wat stuk gaan. Ook in de eerste week. En ja, dat is te verwachten, dus volgens de wet valt dat buiten de wettelijke garantie. Als het ding nou net 3 weken geleden nieuw uit de fabriek kwam of je scheurt een frame, motorblok naar de ju, dat soort dingen snap ik hem, maar ik vind het nogal overtrokken wat er hier gebeurd. Ik denk ook niet dat er ook maar 1 rechter is die je in het gelijk stelt.
 
Zaak biedt aan: motor terug + geld terug. Beter dan dit wordt het niet. TS mag zelf beslissen.

Wat doet een rechtsbijstandsverzekering in godsnaam in dit topic? Bovenstaande uitkomst is waar een RBS uiteindelijk en in het meest gunstigste geval voor hun klant op probeert uit te komen. Maar die toezegging is al gedaan, wat wil je nog meer?
 
Zaak biedt aan: motor terug + geld terug. Beter dan dit wordt het niet. TS mag zelf beslissen.

Wat doet een rechtsbijstandsverzekering in godsnaam in dit topic? Bovenstaande uitkomst is waar een RBS uiteindelijk en in het meest gunstigste geval voor hun klant op probeert uit te komen. Maar die toezegging is al gedaan, wat wil je nog meer?
En daarom wacht ik tot zaterdag. Monteur een check laten doen. als het een lijstje wordt breng ik de motor vriendelijk terug en dan zijn we klaar:)
Ik denk inderdaad dat rechtsbijstand niet heel veel meer kan doen. Zoals jullie al aangeven geeft de garage aan om de motor terug te brengen. Ik ben blij dat ik die optie in ieder geval achter de hand heb.
 
Lol, heel dit topic ontspoort als een malle

Een lekkende schokdemper begonnen we mee en zitten nu op rechtsbijstandverzekering 😂

Motor is al 5 jaar oud. Kan er best een keer een dempertje stuk gaan.
Als nou morgen het motorblok er uit valt heb je een ander verhaal en heb je wel recht op garantie

Ding is een slijtagedeel.
Gaan wel eens lekken. Contactje wat niet lekker zit is ook een klein ding. Laat dat meteen doen bij de kleine beurt en zet er een yss schokdemper in van nauds motorbazaar en je kunt verder.
Als je zo gaat redeneren..... het motorblok is ook een slijtagedeel. Als dat er binnen een week mee stopt is het ook pech?

Als je een motor bij een motorzaak koopt heb je wettelijk gezien recht op garantie van een jaar. Een schokdemper is een slijtagedeel inderdaad, maar je mag wel verwachten dat deze het langer dan een week volhoudt.
 
En daarom wacht ik tot zaterdag. Monteur een check laten doen. als het een lijstje wordt breng ik de motor vriendelijk terug en dan zijn we klaar:)
Ik denk inderdaad dat rechtsbijstand niet heel veel meer kan doen. Zoals jullie al aangeven geeft de garage aan om de motor terug te brengen. Ik ben blij dat ik die optie in ieder geval achter de hand heb.
Succes morgen en we horen uiteraard graag de afloop :t
 
Het meeste is wel benoemd ondertussen, behalve de aanschafprijs van de motor. Het spreekt voor zich dat als deze behoorlijk onder de gangbare prijs lag de koper natuurlijk ook op zijn hoede mocht zijn. Maar een beetje respectabele motorzaak zal er in ieder geval voor zorgen dat alle verlichting werkt voordat de fiets de deur uitgaat, en zich er niet vanaf maken met “spuit er maar wat wd40 in”.

Meteen gaan schermen met rechtsbijstand vind ik zo kansloos (gek he dat de verzekeringspremies zo hoog worden) probeer er eerst gewoon uit te komen en in dit geval kan dat door de motor terug te brengen en het geld terug te krijgen.
 
Het meeste is wel benoemd ondertussen, behalve de aanschafprijs van de motor. Het spreekt voor zich dat als deze behoorlijk onder de gangbare prijs lag de koper natuurlijk ook op zijn hoede mocht zijn. Maar een beetje respectabele motorzaak zal er in ieder geval voor zorgen dat alle verlichting werkt voordat de fiets de deur uitgaat, en zich er niet vanaf maken met “spuit er maar wat wd40 in”.

Meteen gaan schermen met rechtsbijstand vind ik zo kansloos (gek he dat de verzekeringspremies zo hoog worden) probeer er eerst gewoon uit te komen en in dit geval kan dat door de motor terug te brengen en het geld terug te krijgen.
Soms moet je wel dreigen met rechtsbijstand omdat sommige motorzaken gewoon stom doen .
Zeker na de mails terug aan Srah 1998.
Maar afijn iedereen weet hier in deze beter en ieder zo zijn mening.
Komt geen eind aan hier.
Alleen Srah1998 moet het maar uitzoeken het is zijn motor en hij doet wat hij wil.
Vraag me wel af waarom hij hier dan technisch en juridisch advies vraagt.
Maar het is mijn motor niet dus ik maak me er verder ook niet druk om.
We lezen van zelf wel het verdere verloop als hij dit nog melden wilt hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan