Update 4.
De
voorremklauwen zijn uit elkaar gehaald en hebben een
metamorfose ondergaan.
Met dank aan mijn mega ultrasoonbak.
En de kleintjes voor de messingdelen.
Goed gereedschap is het halve werk.
Vies, goor en aangekoekte zooi. En zoiets komt alleen maar door lange stilstand en het niet op tijd verversen van de remvloeistof.
Eerst in de
ontvetterbak het ergste vuil eraf halen.
Zuigertjes met speciaalgereedschap
demonteren.
De diameter verschilt met de NC30 zuigertjes.
En weer
super-ultrasoon-schoon.
Maar ik moest de uitsparingen voor de rubbers toch nog een aantal malen extra handmatig bewerken/schoonmaken, want het zat echt goed vast die rommel. Doe je die niet nauwkeurig, dan heeft plaatsen van nieuwe rubbertjes niet veel zin. Het moet wel heel voorzichtig,om de passingen niet te beschadigen.
Het Ikea bouwpakket.
Helaas ontbreekt de beschrijving.
Ik zie wel of het lukt.
In het
RC30 magazijn, dat meegeleverd werd bij de schuurvonds aankoop,
( ik sta er zelf nog steeds van te kijken/genieten)
ligt alles klaar.
Zelfs alle nieuwe zuigertjes voor alle klauwen. Maar die gaan niet gebruikt worden.
De huidige zuigertjes zijn na schoonmaken ook gewoon nieuw. Dat kan ook niet anders na slechts 12000 km.
De
speciale pinnen voor de remblokken. Bedoeld voor de race. En daar is de RC30 voor ontworpen. Beveiligingslipje op de klauw omhoog duwen en je trekt ze er zo uit om snel remblokken te vervangen. Zelf doe ik altijd een clipje door het gaatje aan het eind van de pin. Wel zo veilig!!.
Dit is voor een andere keer.
wordt vervolgd.