Update 17.
Vandaag nieuwe
carburateurrubbers gemonteerd. Er zaten 8 nieuwe bij tussen de onderdelen, maar ze zijn nog steeds te bestellen bij Honda.
Stiekem even gekeken of alle 16 kleppen aanwezig waren.
Daarna was de carburateur zelf aan de beurt.
Ontmanteld en schoongemaakt. Hoefde niet veel aan te gebeuren.Was keurig schoon en droog weggezet. Alle afstellingen (sproeiers en vlotterhoogte gecontroleerd).
Het kapje met
dekseltje om de naalden heel snel te kunnen vervangen. (race).
Subairfilterje was al bezig met vergaan.
Als je het zover laat komen gebeurt er dit en worden de stukjes via de beluchting naar binnen gezogen en vind je de rommel onder het membraan boven de gasschuif. En daar wil je geen troep.
Op tijd vervangen dus.
Nieuw.
Het huis waar het subairfilterje in woont.
Carbs weer in elkaar en dan de
lektest.
Helaas,lekkerij te zien aan de onderzijde, maar het kwam van boven.
T-stuk, benzine buisje tussen cilinder 2 en 4. Daar was het nat.
Dat betekent dat de hele carburateur uit elkaar moet
. En omdat dan toch alles los ligt, meteen op alle plekken nieuwe o-ringen.
Ik had nog een compleet setje. Viton rubber. Prima spul.
De boosdoener.
Bij demontage kunnen er allerlei onderdeeltjes wegvallen valt dus eerst goed foto's maken.
De set rubbers.
De 0-ringetjes aan één kant.(cil. 2 en 4) Daarna hetzelfde voor 1 en 3.
Alles weer in elkaar gezet, en dat gaat niet echt in een paar uurtjes.
Chirurgenwerk.
Ik heb er gelukkig al veel op deze manier behandeld, dus geen paniek.
Aan het eind wordt het helemaal een feest want dan moeten er een paar kleine veertje worden teruggezet (onder de synchronisatieschroefjes) die los zijn gekomen omdat de carbs uit elkaar geschoven moeten worden ( anders komen de pijpjes niet uit de carbs) en dan vallen/of springen ze weg. Werk dus altijd met de carbs in een bak!!
Maar, zoals meestal, het is nu ook weer gelukt.
Meteen maar even de
gasklepjes gelijk gezet m.b.v. een voelermaatje zodat de carbs straks bij het synchroniseren al redelijk goed staan. Ben benieuwd hoe ze straks staan.
Daarna het grote moment. Is de carb nu wel dicht?
Ja hoor, helemaal dicht en in
orde. Had weer eer van m'n werk.
Droog
Binnenkort kunnen de carbs worden gemonteerd en kan de RC 30 worden gestart en afgesteld.
Ben benieuwd.
wordt vervolgd.