Hello Folks,
Ik heb al 3 maal een Honda Lead gehad, de eerste was een Lead SCV100, met toen ik hem verkocht om en bij de 27000 KM, daarna heb ik dezelfde Lead gehad en toen hij 21000 KM had werd hij vervangen door de nieuwe Lead NHX110. Mijn bevindingen tot nu toe zijn dat de NHX iets prettiger rijdt, vooral qua optrekken, qua eindsnelheid schilt het niet zo veel. Ze verbruikten alledrie ongeveer 3 liter, maar qua onderhoud is de laatste toch de duurste. De smeringen zijn iets duurder en vooral is het een bandenvreter. Bij mijn twee vorige Leads heb ik de voorband nooit moeten vervangen en bij deze heb ik hem al op 15500 KM moeten vervangen, de achterbanden moet ik om de 4 a 5000 KM vervangen, bij de SCV100 heb ik dit pas om de 8000 KM moeten vervangen. Het enige grote pluspunt aan mijn huidige Lead is dat hij een enorme bagageruimte onder het zadel heeft, dat er niet veel in zijn klasse kunnen bieden. Gemiddeld rijd ik elke dag een 40a50 Km met de Lead. Maar ik vermoed dat de Vision 110 iets minder banden zal slijten en dat het onderhoud ook wat goedkoper zal zijn, hopelijk gaat hij ook nog minder verbruiken. Wat ik ook erg mis aan mijn huidige Lead is een kickstarter, spijtig dat deze niet meer aanwezig is. Er zijn nog twee andere dingen die ik erg mis op de Honda Leads die ik gehad heb, namelijk een dagteller en een uurwerk, spijtig genoeg is dit nu weer niet op de Vision aanwezig. Ik vermoed dat ik in de lente van 2012 na een nieuwe Scooter ga kijken en dan zal de Vision zeker een van de kandidaten zijn, alhoewel ik ok een Kymco Street Dink(Downtown) 300i zie zitten, maar dat is een ander prijskategorie.