Honda Vision 110 (2011)

Ik heb 2 jaar met een 150cc woon-werk 10+10 gedaan. Was prima voor dat doel 10pk topsnelheid 105 kmpu, je mag hier in de polder maar 60 kmpu dus 80 was hard zat zeker in de winter.
Ik denk dat de vision ook voor mij een prima scoot zou zijn geweest, beter als de gemiddelde taiwanese - chinees injectie is gewoon een must en dat zit op de vision een compleet ding voor 1900 euro met de service van de Honda dealer wat let een koper nog.
Gewoon doen...... als hij bij je vervoer's profiel past, 2 jaar rijden en dan weer zien wat je doet.
 
~
Ik vind zo een vision eigenlijk net invallen tussen 2 nuttige vervoersklasses. Enerzijds als je echt slechts een paar kilometer van je werk woont en niet wil fietsen, dan zou ik een bromscootertje sterk overwegen. Daarmee ben je ook heel snel op je werk langs het fietspad, goedkoper in aanschaf, verzekering, geen taksen, onderhoudskosten zijn om te lachen, je hoeft je niet telkens in een motorpak te heisen, ... de voordelen zijn talrijk..............................................quote]
En nu heeft Honda ook de 50cc versie van de vision op de markt gezet. Zal mij benieuwen wat die gaat kosten t.o.v. de kymco's, Sym's.

vision50_00.jpg

zoek de 3 verschillen!
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat lijkt mij nu wel een super vervoermiddel voor woon/werk, in de stad, en zelfs net daarbuiten. Kymco en Sym gaan uiteraard nog goedkoper uitvallen, honda heeft dan weer net dat ietje meer kwaliteit en betrouwbaarheid. Het is maar waar je zelf voor kiest.
 
Ik vind zo een vision eigenlijk net invallen tussen 2 nuttige vervoersklasses. Enerzijds als je echt slechts een paar kilometer van je werk woont en niet wil fietsen, dan zou ik een bromscootertje sterk overwegen. Daarmee ben je ook heel snel op je werk langs het fietspad, goedkoper in aanschaf, verzekering, geen taksen, onderhoudskosten zijn om te lachen, je hoeft je niet telkens in een motorpak te heisen, ... de voordelen zijn talrijk. En anderzijds als je wat verder moet elke dag, je toch de moeite hebt gedaan om je motorrijbewijs te behalen, je toch elke dag je motorpak aantrekt, dan zou ik toch ook minstens een 125cc willen om een beetje deftig mee te kunnen. Ik snap toch ook het nut niet van die tussen categorie. Tja eenmalig minder aanschafprijs bij aankoop, maar daar houd het dan ook echt bij op. En dit is niet neerbuigend bedoeld voor de mensen die hem hebben, echt niet! Wie echt gelukkig is met een vision of lead of gelijkaardigs... Go for it!
Dus als je met een bromscooter met 50km/u op je plaat gaat, dan doet dat minder pijn dan met een motor/motorscooter? Je hoeft alleen maar elke keer je motorpak aan te trekken omdat je weet dat het verstandig is hoor, als je in je hempie met slippers op een Honda Vision wilt gaat zitten dan houdt niemand je tegen.
 
Met de bromscooter kan je maximaal 45km/u, met een vision ongeveer het dubbele. Maakt een wereld van verschil bij een valpartij. Als jij met je sandalen en korte broek op de moto wil dan doe je dat maar, ik zal dan ook geen medeleven met je hebben als je tot in de 3de° graad verbrand bent door een schuiver. En dat is ook ineens nog een argument om niet voor een tussencategorie te kiezen, de mensen denken dat ze geen pak nodig hebben omdat ze hun klein compacte motorscooter vergelijken met een bromscootertje en beseffen niet aan welke gevaren ze zich blootstellen. En net door zulke mensen zijn ze volop de wetgeving aan het aanpassen om de motorrijder tegen zichzelf te beschermen. Bij ons (belgie) is er sinds september een draagplicht van beschermende kledij. Nu de omschrijving van deze wetgeving is eigenlijk om te lachen (lange mouwen, lange pijpen, en schoeisel dat de enkel beschermt, dat is het voorlopig, dus ook in slaapkledij ben je in theorie in orde voor de wetgeving) maar de eerste stap is gezet en zal zeker nog strenger worden de komende jaren. En voor motorrijders zoals Fiah die niet beseffen waarmee ze bezig zijn is dat nog zo geen slechte zaak.
 
wat een spuuglelijk ding zeg :S
net alsof hij nog niet af is.
en de voordelen van de scooter,de opbergmogelijkheden zijn hier ook ver te zoeken.
 
voor motorrijders zoals Fiah die niet beseffen waarmee ze bezig zijn is dat nog zo geen slechte zaak.
Lees mijn post nog eens even goed door, dan zie je dat ik tegen jouw argument in ga dat een bromscooter handiger zou zijn omdat je daar geen beschermende kleding zou hoeven te dragen. Daarmee probeer ik te zeggen dat je argument tegen deze tussencategorie tussen de 50cc en 'echte' motoren niet steek houdt, omdat je eigelijk altijd wel bescherming nodig hebt. De keren dat ik zonder volledig pak, laarzen en handschoenen onderweg ben geweest kun je dan ook op 1 hand tellen.. Ook op de fiets is een helm overigens niet verkeerd, al is Nederland daar nog niet van overtuigd.

Ik zou graag zien dat jongeren (en hun ouders!) inzien dat een beetje bescherming op een 50cc echt niet misplaatst is. Fatsoenlijke laarzen, handschoenen en een jas zijn snel aangetrokken en bieden al heel wat meer bescherming dan waar het gros mee rond rijdt. Die mannetjes die er zo graag stoer uit willen zien moeten eens een motorjas aantrekken met schouder/elleboogstukken :z

En ja, het maakt wel verschil of je met 45km/u of met 100km/u onderuit gaat, maar denk maar niet dat de legio scooterrijders die het asfalt gekust hebben blij zijn met hun schaafwonden. En dat is aangenomen dat die scooters niet harder dan 45km/u kunnen _O-
 
Laatst bewerkt:
wat een spuuglelijk ding zeg :S
net alsof hij nog niet af is.
en de voordelen van de scooter,de opbergmogelijkheden zijn hier ook ver te zoeken.
Rugtas onder dat zadel, klaar :z

edit: en ik vind dat ding een stuk leuker dan de willekeurige scooter
 
Laatst bewerkt:
Rugtas onder dat zadel, klaar :z
edit: en ik vind dat ding een stuk leuker dan de willekeurige scooter
En...het is toch ook een Honda 8-)
Vind hem er ook uitspringen tov de reguliere burgermans scooter
met windscherm en topkoffer.
Lekker ruig voor erbij in de stad / woon-werk, waarbij je niet over een krasje op de kappen hoeft in te zitten want die (kappen) zitten er niet op 8-)
Neemt daardoor ook weinig ruimte in beslag in de berging.
Als de Zoomer ook de prijs van de Vision 50cc zou hebben stond tie bij mij in de berging :Y
 
Lijkt me een eerlijke prijs voor een honda, in elk geval al een stuk goedkoper dan de zoomer. Zoiets (die vision 50 dus) zou ik mij nog durven kopen voor de korte verplaatsingen.

Zeker, een Kymco Agility City 16" heeft een verkoopadviesprijs van € 1.599,-. Daar moet je dan ook snel langs lopen en direct die Vision kopen :Y Een SYM Symphony kost € 1.649,- is beter dan die City maar heeft ook geen benzine injectie en ook geen gecombineerd remsysteem.

Goede zet van Honda.
 
haha ja dat vroeg ik me dus ook gelijk af.
als hij met 350 euro leverkosten komt aanzetten dan haald het ook niet heel veel uit.
ik zal eens mailen ;)
 
maar.......deze heeft bijna 500 km gelopen he.
dan alsnog in nieuwstaat natuurlijk...maar dan is er dus al eens afleverkosten voor betaald.
?????
 
maar.......deze heeft bijna 500 km gelopen he.
dan alsnog in nieuwstaat natuurlijk...maar dan is er dus al eens afleverkosten voor betaald.
?????
Het zal een demo zijn met 300 euro korting op de nieuwprijs en komen daar dan nog wat HvW afleverkosten bij :Y
Met een beetje onderhandelen kan je daar ook nog wat vanaf krijgen of incl. koffer en windscherm 8-)

En dit is (kost) tie nieuw bij HvW:

http://link.marktplaats.nl/506357983
 
Laatst bewerkt:
Hallo luitjes,

Ik heb de laatste weken die Vision in de gaten gehouden en zie het steeds meer als een ideale oplossing voor woon-werkvervoer (tot 15 km), in ieder geval een stuk beter dan een bijna-afgeschreven koekblikje (sta je nog in de file om je woonplaats in/uit te komen). Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of ik voor de brom- of motorvariant ga.

Daarnaast ben ik al even zo lang op zoek naar de gebruikershandleiding, maar die is dus gewoon nergens te downloaden, zelfs niet op de Japanse website. Wie kan mij vertellen waar dat wel te downloaden is of nog beter, wil iemand zijn instructieboekje digitaliseren en mij toemailen? Zou super zijn.

Groeten,
René
 
gebruikershandleiding: links de achterrem, rechts de voorrem en de gas, en rijden maar...
Oh nee, sorry ik ben verkeerd, dat is de gebruikershandleiding voor mijn sh300. Nee voor de vision vind ik niets. }) _O-

Grapje he ;)

Serieus nu. met welke vragen zit je concreet dat je een gebruikshandleiding nodig hebt? Misschien weet er hier iemand wel een antwoord :Y
 
Mafkees... Grapje hè...

Het gaat mij uiteraard niet om de bedieningsorganen (die kan iedereen met het IQ van een walnoot vinden...) maar of je op normale wijze en vlot een lampje kan vervangen bijvoorbeeld. De simpelste dingetjes die altijd op het verkeerde moment voor de grootste ergernissen kunnen zorgen.

Ik heb geen monteursknobbel en besteed vrijwel al het technische onderhoud van m'n FJR uit aan m'n dealer, maar aan de Vision wil ik als het even kan gewoon zèlf onderhoud plegen.

Da's toch niet zo'n rare vraag?...
 
Terug
Bovenaan Onderaan