Honda VT / VTX Shadow topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even mijn VT800 showen:
full

full


Afgelopen zomer gekregen (voor gratis dus). Had lange tijd buiten onder een zeiltje gestaan en was tamelijk verweerd, maar een paar dagen poetsen, deed hem weer glimmen. Aan de spaken zie je dat ie 22 jaar oud is.
Blok loopt lekker, had nog geen 20.000 mile gelopen. Apehangerachtig stuur heb ik vervangen door een streetfighter stuurtje en een set custom spiegels. Daarmee stuurt het ding veel beter.

Ojee
 
Laatst bewerkt:
Even mijn VT800 showen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Afgelopen zomer gekregen (voor gratis dus). Had lange tijd buiten onder een zeiltje gestaan en was tamelijk verweerd, maar een paar dagen poetsen, deed hem weer glimmen. Aan de spaken zie je dat ie 22 jaar oud is.
Blok loopt lekker, had nog geen 20.000 mile gelopen. Apehangerachtig stuur heb ik vervangen door een streetfighter stuurtje en een set custom spiegels. Daarmee stuurt het ding veel beter.

mooie motort veel plezier er mee


Ojee
 
Goeie deal.

Dat poetsen van mijn blok laat ik nog even achterwege, heb eerst mijn knipperlichten voor vervangen, achter vermaakt en maandag ga ik beginnen met het klaarmaken van de montage van de tassen, hoop volgende week weer een fotowtje te kunnen plaatsen.

Alvast een goed uiteinde jongens!
 
Hey! fijn topic dit. veel van geleerd maar ik mag over 5 maandjes op me shadow VT750 custum gaan rijden maar ben hem aan het opknappen. alleen klein probleempje. ik wil me spadbord achter vervangen door een halve wat ik nu heb en een soort bobberzadeltje erop zetten.. je kent het wel. beetje chopper/bobber achtig maken aangezien ik nie al te groot budget heb.. maar er zitten 2 CDI-kastjes op me achterspadbord (hier zat eerst het achterzitje op).. waar kan ik deze laten of weet iemand een oplossing ervoor? ik wil er een éénzitter van maken dus een achterzitje komt er nie meer op.. please help me ^^ en nog een vraagje.. ik heb enorme dempers in de uitlaten zitten. bij me virago waren die er zo uitgeboord.. maar deze lukt da nie echt bij? iemand tips?
Alvast bedankt!

full



Ziggy
 
Laatst bewerkt:
Hey! fijn topic dit. veel van geleerd maar ik mag over 5 maandjes op me shadow VT750 custum gaan rijden maar ben hem aan het opknappen. alleen klein probleempje. ik wil me spadbord achter vervangen door een halve wat ik nu heb en een soort bobberzadeltje erop zetten.. je kent het wel. beetje chopper/bobber achtig maken aangezien ik nie al te groot budget heb.. maar er zitten 2 CDI-kastjes op me achterspadbord (hier zat eerst het achterzitje op).. waar kan ik deze laten of weet iemand een oplossing ervoor? ik wil er een éénzitter van maken dus een achterzitje komt er nie meer op.. please help me ^^ en nog een vraagje.. ik heb enorme dempers in de uitlaten zitten. bij me virago waren die er zo uitgeboord.. maar deze lukt da nie echt bij? iemand tips?
Alvast bedankt!

[afbeelding]


Ziggy


eerst de boel los maken bedrading en cdi units.
dan kijken of je het achter je zijkapjes of onder je tank kan plaatsen .
uitlaat ,beter je best doen met de boormachien
of andere einddempers kopen er is vast wel iets te vinden op MP.
.sucses Frits
 
Laatst bewerkt:
Hey! fijn topic dit. veel van geleerd maar ik mag over 5 maandjes op me shadow VT750 custum gaan rijden maar ben hem aan het opknappen. alleen klein probleempje. ik wil me spadbord achter vervangen door een halve wat ik nu heb en een soort bobberzadeltje erop zetten.. je kent het wel. beetje chopper/bobber achtig maken aangezien ik nie al te groot budget heb.. maar er zitten 2 CDI-kastjes op me achterspadbord (hier zat eerst het achterzitje op).. waar kan ik deze laten of weet iemand een oplossing ervoor? ik wil er een éénzitter van maken dus een achterzitje komt er nie meer op.. please help me ^^ en nog een vraagje.. ik heb enorme dempers in de uitlaten zitten. bij me virago waren die er zo uitgeboord.. maar deze lukt da nie echt bij? iemand tips?
Alvast bedankt!

[afbeelding]

Ziggy

Ik heb zelf een 1100c maar die dempers kan ik ook niet uitboren, een kennis van mij zei dat ik een wat langere staaf erin moet leggen en dan een goeie klap met de hamer erop zetten, maar weet niet of dat bij die van jou ook geldt.
 
Laatst bewerkt:
eerst de boel los maken bedrading en cdi units.
dan kijken of je het achter je zijkapjes of onder je tank kan plaatsen .
uitlaat ,beter je best doen met de boormachien
of andere einddempers kopen er is vast wel iets te vinden op MP.
.sucses Frits


die CDI-kastjes zullen onder de tank passen, maar is het geen probleem met warm worden ofzo aangezien het best wel heet word onder de tank..

Ziggy
 
vandaga een ontwerp gemaakt voor de uitlaten...rvs pijp punt gelast...klere dat ziet dr ruig uit...foto komen binnekort weer...poos niet aangedacht
 
Ik ga mijn Shadow VT 750 C bj ' 86 weer van de hand doen, ik ga hem verkopen. Ik zal vanavond even een fotootje posten.....

Waarom ik hem weg doe, ik krijg pijn in mijn rug bij lange(re) afstanden. En ik heb het vertrouwen niet in het stuurgedrag van dit model motor. Je moet weten, ik wilde de Shadow ernaast houden om in de winter mezelf toch op de motor te kunnen verplaatsen.

Ik rij normaal op een Kawasaki ZZR1400, heel andere zit, veel moderner, directer, en ik heb de plank misgeslagen bij de aanschaf van de Shadow. Ik ga de Shadow vanavond plaatsen in het te koop aangeboden topic, dus als er liefhebbers zijn, hou dat topic in de gaten!

Er zit een klein beetje werk aan, de koppeling moet afgesteld worden, en er moeten 2 nieuwe bandjes op. Daarna is het weer een prima motor! Kwa frame en overige uiterlijk is het een prima motor, voor de liefhebber! Geen spatje roest, en zelfs het chroom is van uitstekende kwaliteit.

Wil er op voorhand iemand reageren voordat ik hem op het andere topic zet, doe me ff een pm.......

Groet,
Hishikawa.
 
Laatst bewerkt:
zoals beloofd de foto's..slechte kwaliteit..ffe snel geschoten..

1203461021_5_WabB.jpeg


subframe compleet aangepast voor mijn custom achterkant...

1203461000_5_BvIq.jpeg


Hoe hij er nu bij staat, achterkant verlaagd, voorkant 6 graden onderuit...

1203460977_5_cNFx.jpeg


uitlaat is definitieve ontwerp...goede stukken rvs pijp komen er nog tussen, rvs bochten zijn al goed..
 
Laatst bewerkt:
zoals beloofd de foto's..slechte kwaliteit..ffe snel geschoten..

[afbeelding]

subframe compleet aangepast voor mijn custom achterkant...

[afbeelding]

Hoe hij er nu bij staat, achterkant verlaagd, voorkant 6 graden onderuit...

[afbeelding]

uitlaat is definitieve ontwerp...goede stukken rvs pijp komen er nog tussen, rvs bochten zijn al goed..


je bent goed bezig man .ik vind het voor spatbord wel wat sportief .
maar mischien valt het mee als hij klaar is .
 
je bent goed bezig man .ik vind het voor spatbord wel wat sportief .
maar mischien valt het mee als hij klaar is .

kan kloppen...maar staat wel het mooiste bij de stijl waar k ben door geinspireerd...word beetje dragstar achter stijl, naar voren leunen (door de korte risers) etc
 
oke, 2 fotos. 1.. zover ben ik met me motor.. nog flink de voorkant verbouwen maar achterkant komt kort spadbordje.. en bobberzadeltje wat ik maandag ga halen, stuur etc is nog nie vervangen so cut the crap! xD 2e foto = probleem met me dempers.. kijk hoe dik die zijn, iemand tips daarvoor want schiet echt niet op. en een buis ertussen heeft ook geen zin lijkt mij... Zoals je ziet zit de demper bij 3 plekken vasgeklemd ofzo, weet ik het. de andere demper ben ik aan het slaan met hamer en schroevendraaier maar heeft geen enkele zin.. het liefst wil ik deze uitlaten houden, ziet er erg dik uit! maar het MOET eruit. Help me people ^^
full


full



Cheers, Ziggy
 
Laatst bewerkt:
oke, 2 fotos. 1.. zover ben ik met me motor.. nog flink de voorkant verbouwen maar achterkant komt kort spadbordje.. en bobberzadeltje wat ik maandag ga halen, stuur etc is nog nie vervangen so cut the crap! xD 2e foto = probleem met me dempers.. kijk hoe dik die zijn, iemand tips daarvoor want schiet echt niet op. en een buis ertussen heeft ook geen zin lijkt mij... Zoals je ziet zit de demper bij 3 plekken vasgeklemd ofzo, weet ik het. de andere demper ben ik aan het slaan met hamer en schroevendraaier maar heeft geen enkele zin.. het liefst wil ik deze uitlaten houden, ziet er erg dik uit! maar het MOET eruit. Help me people ^^
[afbeelding]

[afbeelding]


Cheers, Ziggy


je kan het met een komboor proberen.daar boor je de eindkap van de demper mee weg en heb je meteen een mooi groot rond gat
 
Zo de carb eruit gehaald in iets minder dan een uurtje met máár twee gesneuvelde onderdelen. Ik krijg het wel een beetje onder de knie.
 
Hallo mannen en vrouwen...
ik ga er vanuit dat ik dit voorjaar toch wel een eigen motor onder de kont kan hebben en ik ben al een tijdje (lees vanaf de interesse in motoren) gecharmeerd van de Shadow.
Ik ben van plan om te gaan proefrijden/ zitten op diverse types/merken maar ik blijf vooralsnog met een vraag zitten.

Naast de ritten die ik zal willen maken met andere cruiserrijders (ja, be prepared), zal ik ook wel met mijn man op pad willen. Die rijdt een Vstrom 1000. Kan ik dan toe met een 750 of zal ik mij moeten richten op een zwaardere (cc) motor?
En dan kom ik bij mijn volgende hersenspinsel ( is het al tijd voor een eigen topic: onder het mom...een vraag is nooit dom....) is een 750 praktisch net zo makkelijk te verplaatsen/houden qua kg (uit schuur naar straat of hanteren bij bv kruising) als een 1100?
Ik ben dan ook wel weer een fan van een leuk aangeklede motor. Ik voorzie (als ik 's avonds voor t slapen gaan lig te fantaseren hoe t allemaal moet gaan worden) dat hij de bocht door zoeft en ik nog uitgebreid moet terugschakelen vanwege de floorboards...gezellig hoor zo samen rijden-sfeertje gheghe.
Wat is wijsheid? Als dat nu in de kan zit mannen, mag je morgen ook reageren hoor.
 
Hallo mannen en vrouwen...
ik ga er vanuit dat ik dit voorjaar toch wel een eigen motor onder de kont kan hebben en ik ben al een tijdje (lees vanaf de interesse in motoren) gecharmeerd van de Shadow.
Ik ben van plan om te gaan proefrijden/ zitten op diverse types/merken maar ik blijf vooralsnog met een vraag zitten.

Naast de ritten die ik zal willen maken met andere cruiserrijders (ja, be prepared), zal ik ook wel met mijn man op pad willen. Die rijdt een Vstrom 1000. Kan ik dan toe met een 750 of zal ik mij moeten richten op een zwaardere (cc) motor?
En dan kom ik bij mijn volgende hersenspinsel ( is het al tijd voor een eigen topic: onder het mom...een vraag is nooit dom....) is een 750 praktisch net zo makkelijk te verplaatsen/houden qua kg (uit schuur naar straat of hanteren bij bv kruising) als een 1100?
Ik ben dan ook wel weer een fan van een leuk aangeklede motor. Ik voorzie (als ik 's avonds voor t slapen gaan lig te fantaseren hoe t allemaal moet gaan worden) dat hij de bocht door zoeft en ik nog uitgebreid moet terugschakelen vanwege de floorboards...gezellig hoor zo samen rijden-sfeertje gheghe.
Wat is wijsheid? Als dat nu in de kan zit mannen, mag je morgen ook reageren hoor.


gaat maar meteen voor de 1100 is net zo maklijk te hantered als de 750 maar wel even wat meer power sucses
 
Hey Buuv, ik zou zelf voor de 1100 gaan! even makkelijk te hanteren maar meer kracht. verder zal het niet veel uitmaken dat verplaatsen uit je schuur. als je erop zit is het gewicht toch goed te verdelen en op te vangen allemaal en die paar Kilo's extra zul je niet merken.
Succes met de aanschaf en ik zie je wel vorbij scheuren op de weg! :)

Ziggy
 
Zo, vandaag het blok op orde gebracht....Opnieuw gespoten, kleppendeksels etc gepolijst, nieuwe bougies, kleppen gesteld...

Nu ben ik bezig om de spaken schoon te maken...verdorie mooie rvs spaken, zijn ze nooit schoongemaakt en bijgehouden! zijn we langg mee bezigg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan