Honda VT / VTX Shadow topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog een vraag: als je geen rugklachten(verleden) hebt, kan je het op een cruiser dan net zo lang volhouden als op een toermotor? Geen onoverkomelijk probleem uiteraard maar even voor mijn beeldvorming.

Ik kan je niet helpen NVDB :+
 
Laatst bewerkt:
En nog een vraag: als je geen rugklachten(verleden) hebt, kan je het op een cruiser dan net zo lang volhouden als op een toermotor? Geen onoverkomelijk probleem uiteraard maar even voor mijn beeldvorming.

Ik kan je niet helpen NVDB :+
Ligt er een beetje aan wat voor cruiser en hoe je zithouding is op de motor.
Als je zithouding niet lekker is, hou je het minder lang uit dan met een goede zithouding.

Heb zelf een 1300 midnight star maar daar kan ik m'n houding niet goed op vinden. Kan niet echt lekker ontspannen waardoor ik het niet lang volhoud.
Heb daarom een ander stuur gemonteerd om een betere zithouding te creëren maar dat deed het voor mij niet voldoende. (was wel al beter)

Heb 'm net ingeruild op een HD road-king. daar heb ik een betere zithouding op en verwacht het dan ook wat langer uit te houden.

Kortom, uitproberen, zitten, voelen, proefrijden en zo.

Over het algemeen is een beetje cruiser wel geschikt om te toeren maar zorg dat je je rug recht houd en niet ingezakt gaat zitten.
 
leuke hobby motorrijden! vooral het sleutelen aan die kleine priel dingetjes.. kunnen je uren zoet houden maar als het klaar is heb je ook wat. Ikzelf ben uren bezig met die dempers van me.. nog niet klaar. komboor ging niet lukken. zijnte ovaal. dus gewoon schroevendraaien en hamer werk. Bah! succes met de spaken!
 
Ik zag hier ook ergens een foto van een motor voorbij komen met een rugsteun. Misschien voldoet dat niet aan t plaatje maar als het praktisch een uitkomst is, zal mij dat een zorg zijn.
Dus jij hebt geen midnight meer, nog niet zo lang geleden ingeruild dan? Volgens mij ben ik door jou ook eens gaan kijken bij de midnights.
De Vmax vind ik ook geweldig. Maar toen werd mij (door omgeving) geadviseerd om vliegbrevet te halen ipv A.
 
Ik zag hier ook ergens een foto van een motor voorbij komen met een rugsteun. Misschien voldoet dat niet aan t plaatje maar als het praktisch een uitkomst is, zal mij dat een zorg zijn.
Dus jij hebt geen midnight meer, nog niet zo lang geleden ingeruild dan? Volgens mij ben ik door jou ook eens gaan kijken bij de midnights.
De Vmax vind ik ook geweldig. Maar toen werd mij (door omgeving) geadviseerd om vliegbrevet te halen ipv A.
_O- Ja die V-max is idd een laag vlieger.

Heb de midnight star gisteren ingeruild bij de HD dealer. Niet dat het een slechte motor is maar op de één of andere manier kon ik gewoon niet ontspannen op die motor.
Ik weet ook niet waar het aan ligt?

Na een proefrit op de road-king was ik eigenlijk verkocht. :]

Zal wel de trekkracht van de midnight star een beetje missen. ;(
 
Ik weet ook wel dat ik echt hier en daar, op dit en op dat een proefrit moet gaan maken. Vooralsnog eerst maar eens straks op de beurs stil proefzitten op t één en ander, dan moet er ook wel wat duidelijkheid komen. Maar t kriebelt zo....t liefst heb ik gewoon een fijne motor in de schuur staan voor als ik mijn A eenmaal heb en dat zit er aan te komen....verstand vs gevoel he.
 
Ik weet ook wel dat ik echt hier en daar, op dit en op dat een proefrit moet gaan maken. Vooralsnog eerst maar eens straks op de beurs stil proefzitten op t één en ander, dan moet er ook wel wat duidelijkheid komen. Maar t kriebelt zo....t liefst heb ik gewoon een fijne motor in de schuur staan voor als ik mijn A eenmaal heb en dat zit er aan te komen....verstand vs gevoel he.
Gewoon doen wat je leuk vind :) je hebt vast wel een voorkeur.
Verstand moet je uitschakelen :Y daarna kun je lol hebben.
 
Goedenavond,

Van de week mijn eerste chopper gekocht!! Well al een oudje... namelijk een Shadow uit 1991. Ben van het weekend druk bezig geweest met het poetsen van mijn nieuwe aanwinst. Natuurlijk heb ik een paar vraagjes aan de experts...

Op de velgen heb ik licht roest aanslag. Waarmee kan ik dit het beste verwijderen cq oppoetsen?? Op het frame heb ik ook kleine plekjes met roest. Nu ben ik aan het twijfelen wat ik hiermee ga doen. Laten zitten of de roest verwijderen met Fertan (of iets dergelijks) en de stukjes zelf bijspuiten.


Hebben jullie tips en of adviezen? Ze zij van harte welkom!

Alvast bedankt!
 
Probeer het eens met alu folie en cola. Ik ben serieus het werkt. Alu folie prop van maken en in de cola dopen. Gewoon over de roest "schrobben".
Frame goed de roest wegschuren en met antiroest middel bewerken.
Succes
 
Cola... haha Zal het zeker eens proberen! Ben benieuwd!
Zou je het frame dan niet bijspuiten? Alleen de roest wegschuren?? Krijg je dan het blanke frame of zit daar nog kleur onder??
 
Goedenavond,

Op de velgen heb ik licht roest aanslag. Waarmee kan ik dit het beste verwijderen cq oppoetsen??
Hebben jullie tips en of adviezen? Ze zij van harte welkom!

Alvast bedankt!


bij d praxis ofzo ffe beetje staalwol halen..licht schuren (zorgen dat je je chroom laag niet beschadigt! dan is het weg & dan poetsen met chroom poets
 
Cola... haha Zal het zeker eens proberen! Ben benieuwd!
Zou je het frame dan niet bijspuiten? Alleen de roest wegschuren?? Krijg je dan het blanke frame of zit daar nog kleur onder??

chroom met goed poets middel poetsen (belgom)of zortgelijk productook voor je alluminium
frame roest weg schuren en bijwerken met kwast of spuitbus
en nee onder de zwarte lak zit geen grondverf of hij moet al is zijn overgespoten.
als je met een spuitbus een nieuwe laag aanbrengt werk dat dan af met blankelak
 
beste forum genieters voor al je custom parts op maat gemaakte onderdelen en het verbouwen van je fiets kom je naar solidbikes (tevens de zaak waar gerjo's fiets wordt verbouwd!!)
solidbikes heeft ook zijn nieuwe webshop geopend voor alle aftermarket spullen kun je terecht op www.solidparts.nl let op deze site wordt elke dag geupdate zoek je bepaalde parts bel ons 0636231990 wij kunnen je helpen met al je wensen

solidbikes
kaapstanderweg 23-13
8243RB Lelystad

 
Laatst bewerkt:
beste forum genieters voor al je custom parts op maat gemaakte onderdelen en het verbouwen van je fiets kom je naar solidbikes (tevens de zaak waar gerjo's fiets wordt verbouwd!!)
solidbikes heeft ook zijn nieuwe webshop geopend voor alle aftermarket spullen kun je terecht op www.solidparts.nl let op deze site wordt elke dag geupdate zoek je bepaalde parts bel ons 0636231990 wij kunnen je helpen met al je wensen

solidbikes
kaapstanderweg 23-13
8243RB Lelystad

[afbeelding]

leuke site
 
ik geef het op met me dempers.. nieuw idee! ik heb de einddemper eraf gehaald.. en nu is me bedoeling om er een korte pijp op te zetten die gewoon recht afloopt als me uitlaat nu.. maaaaaar.. moet ik hier speciaal staal voor gebruiken? moet er nog wat speciaal mee gebeuren? ik hoef er geen demper in natuurlijk. en enig idee hoe ik extra hard geluid kan krijgen? een dikke pijp.. een dunne pijp? korte? lange?
Bedankt alvast!

full


Dit is wat ik wil, een doek om mij uitlaat gewikkeld en dan dat laatste opzetstuk bloot. enig idee waar ik die doek vandaan kan halen en dus wat voor staal ik moet hebben voor dat laatste stuk uitlaat :)

Ziggy
 
ik wil graag een leren tas voor onder de koplamp om wat gereedschap in mee te nmen. Iemand een idee waar deze te koop zijn?
 
ik geef het op met me dempers.. nieuw idee! ik heb de einddemper eraf gehaald.. en nu is me bedoeling om er een korte pijp op te zetten die gewoon recht afloopt als me uitlaat nu.. maaaaaar.. moet ik hier speciaal staal voor gebruiken? moet er nog wat speciaal mee gebeuren? ik hoef er geen demper in natuurlijk. en enig idee hoe ik extra hard geluid kan krijgen? een dikke pijp.. een dunne pijp? korte? lange?
Bedankt alvast!

[afbeelding]

Dit is wat ik wil, een doek om mij uitlaat gewikkeld en dan dat laatste opzetstuk bloot. enig idee waar ik die doek vandaan kan halen en dus wat voor staal ik moet hebben voor dat laatste stuk uitlaat :)

Ziggy

Hitte werende uitlaatband ook op marktplaats. Zoek op uitlaat tape.
Ik heb nog een stel hagelnieuwe open slashcuts liggen voor een vt 1100 1986. Moet ook op die 750 van jou passen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan