honda vt1100 1985 probleem tuimelaars en kleppen

math-max

Die hard MF'er
1 aug 2006
767
0
limburg-noord
hallo
heb een honda schadow vt 1100. deze heeft lekkende klep zodra ik de bovendeel monteer met tuimelaars en tuimelaarassen is er niks aan de hand maar zodra ik de kopbouten aandraai staan de kleppen al strak en lekt ie door de inlaatklep met druk van een luchtslang erop, het betreft hydraulische klep stoters met vulplaat
een honda monteur weet wel wat ik bedoel, de motorblok is gedemonteerd

gr math
 
~
Zit er geen vuil in de klepstoter waardoor deze blijft hangen?
Kun je hier iets mee?

ik heb zonder de tuimelaars druk op de cilinder gezet en alle kleppen sluiten. zodra ik de kopbouten van de bovenstedeel an draai gaat ie lekken. dat druk ie de kleppen al een beetje open. kijken of ik ff na vierlingsbeek rij die weet wel raad
 
shims onder de stoters verwisseld?
ik zou ze niet uit elkaar halen zoals in het filmpje.
het is een onderdeel wat zo stuk is als je ze te ver indrukt.
 
Laatst bewerkt:
Stel de kleppen (ja dat kan bij deze motor, je moet de plunjer in zijn "werkgebied" leggen) en start de motor., de plunjer zorgt ervoor tijdens het lopen dat de klep op de juiste wijze sluit.
Verzeker je er eerst wél van dat de plunjer goed is.., bij twijfel gewoon vervangen !!
Het is allemaal geen rocket science.., gewoon logisch denken...
 
heb een honda schadow vt 1100. deze heeft lekkende klep zodra ik de bovendeel monteer met tuimelaars en tuimelaarassen is er niks aan de hand maar zodra ik de kopbouten aandraai staan de kleppen al strak en lekt ie door de inlaatklep met druk van een luchtslang erop, het betreft hydraulische klep stoters met vulplaat

is technisch gezien onmogelijk. bij een OHV blok met stoterstangen zou dat nog kunnen, maar met de nokkenas in de kop zelf niet. zeg nooit nooit, maar ik geloof niet dat er "niks aan de hand is" voor het aandraaien van de bouten. hoe zou je dat ook kunnen weten, want als ze niet aangedraaid zijn kan je ook niet op druk testen.
 
Ik denk dat hij niet de kopbouten bedoelt, maar de bouten waarmee je de bovenste nokkenaslagerkap vastschroeft. Waar ook de tuimelaars inzitten. Dan kan zijn probleem wel.

Volgens mij kunnen de tuimelaarassen niet met een paspen vastzitten, want die worden juist verdraaid (excentrisch) door de hydraulische stellers om de klepspelling op te vangen.

Ik denk:
-1 hydraulische steller kapot/terugstelveer weg/kapot/te weinig spanning
-steller verwisseld
-shims verwisseld
-plunjer idd in de verkeerde stand

Als ik het goede systeem voor ogen heb..dat dan weer wel
 
Zijn bij jouw motor tijdens de compressieslag en de arbeidsslag niet alle kleppen gesloten?
Jawel maar ik bedoel de cilinders ten opzichte van elkaar dus 1 cilinder kan in de uitlaatslag staan en dan staat de uitlaatklep open en de andere cilinder in de arbeidsslag en daar staan de kleppen dan van dicht.
Want ts beschrijft niet op welk "moment"dus de stand van de zuigers en de krukas is.
 
Laatst bewerkt:
Jawel maar ik bedoel de cilinders ten opzichte van elkaar dus 1 cilinder kan in de uitlaatslag staan en dan staat de uitlaatklep open en de andere cilinder in de arbeidsslag en daar staan de kleppen dan van dicht.
Want ts beschrijft niet op welk "moment"dus de stand van de zuigers en de krukas is.
Oh , je bedoeld van de overige cilinders. Ik ging van de een cilinder uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan