Honda VT1300CXA Meetingpoint

Zeker weten, ziet er heel vet uit. Staat ook nog op mijn verlanglijstje;
De velg zwart laten spuiten, de spaken blijven chroom. Iemand een degelijk en voordelig adresje daarvoor in het zuiden des lands?
 
Helaas zou het niet weten, al wat kilometers gemaakt met je dragstar? Tevreden?
 
Vandaag ff bij Motoport geweest.

Dinsdag word mijn Fury opgehaald om hem klaar te maken voor seizoen 2011.
Achterspatbord retour Honda i.v.m. claim, en plaatsen (mini) sissy-bar.

En wat zag mijn oog aldaar, vlam nieuwe (ook zwarte) Fury. Op bestelling van klant.
De Fury koorts slaat ook eindelijk toe in de lage landen..
 
Ja het gaat een keer gebeuren dat die motor niet meer zo exclusief is zoals nu. Maar volgens mij is de animo nog erg klein voor zo'n relatief dure honda.

Wat was er eigenlijk met je spatbord aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
We zulle zien. Hij is behoorlijk aan de prijs. En ik had hem ook nooit gekocht als dealer mij niet behoorlijk tegen moet was gekomen.

Zit een kras op het spatbord. Dealer wil het claimen, ben er bang voor. Maar niet mijn probleem.
Als het mooie weer is gearriveerd in het land moeten we maar eens een keer gaan touren.....

Gr. uit het regen achtige zuiden
 
Heej pmsiete!

Toevallig dat ik net dit forum lees, want die zwarte Fury die jij bij motoport hebt gezien is van mij! :D
Ik ga 'm dinsdag ophalen!

Ik vind de bike helemaal te gek en ben nu op zoek naar de Cobra uitlaat en ook andere "blinkers"... Daarnaast ben ik van plan om het voorspatbord korter te zagen of een kortere te bestellen.

Hebben jullie nog wat aanpassingen verricht?...


Groet Roy
 
Ha Roy, welkom als Fury rijder :)

Je kan veel onderdelen vinden hier klikken of hier

Daarnaast heb ik mijn uitlaat besteld en laten inbouwen+dyno bij Motorcycle extreme in schijndel
Klik

Mods op mijn Fury:

Raw design fork caps
Kuryakin knipperlichten
Kuryakin iso grips
Kuryakin stilette end caps
Kuryakin engine covers
Honda fury tool bag
Honda sissy bar+pad
Custom krokodil zadel/foam Tijger leathers den haag
Cobra swept exhaust
Cobra powerflo intake
Powercommander 5
Aansluiting voor druppellader.
Aansluiting voor garmin.
Arlen ness rad iii spiegels

Besteld: Radiator gril van irate customs
Besteld: Verchroomde standaard.
 
Laatst bewerkt:
We zulle zien. Hij is behoorlijk aan de prijs. En ik had hem ook nooit gekocht als dealer mij niet behoorlijk tegen moet was gekomen.

Zit een kras op het spatbord. Dealer wil het claimen, ben er bang voor. Maar niet mijn probleem.
Als het mooie weer is gearriveerd in het land moeten we maar eens een keer gaan touren.....

Gr. uit het regen achtige zuiden

Irritant van dat spatbord, maarja je ontkomt er haast niet aan hoor. Ik heb ondertussen ook her en der wat kleine krasjes zitten. Dat plastic is en blijft erg gevoelig.

Ja ik heb ook aardig wat korting gekregen, blijft wel veel geld, maarja dan rijd je wat bijzonders!

Ik zat er aan te denken om eens aan mijn dealer te vragen of ze niet de email adressen ofzo van de fury kopers willen verstrekken. Dan kunnen we een fury meeting organiseren, kan wel leuk zijn. Maarja dan krijg je weer zo'n privacy gedoe waarschijnlijk..

We moeten zeker eens afspreken, lijkt me gezellig! Misschien kunnen we dan ergens ter hoogte van eindhoven/weert afspreken. Is het voor ons allemaal wat centraler.
 
Thanks, ik ga snel ff checken!

Ps: je bike ziet er super uit!

Thanx, overigens krijgt je Fury door die nieuwe uitlaat/inlaat combo behoorlijk wat meer power.
Mijn motor heeft nu 11 Pk en 6 Nm koppel extra. Is zeer merkbaar bij doortrekken boven de 100km per uur.

Als je overigens alleen de uitlaat vervangt en niet je inlaat kan je ook zonder powercommander af. Zal denk ik ook betekenen dat je niet of nauwelijks meer vermogen uit je motor zult halen. Maar wel de lekkere sound van die cobra pijpen.

De dyno resultaten

full
 
Laatst bewerkt:
@ Royozzz-fury

Wat grappig dat we elkaar meteen hierro treffen! Gefeliciteerd kerel met deze topper van een bike! Ga je zeker geen spijt van krijgen. De mijne is nog helemaal origineel, op zijn (haar?) kontje na.....

@ S-Fury

Krasjes zijn zeker niet leuk, maar het zijn gebruiks voorwerpen.......
Gaan we zeker doen, tref jou dan wel in Weert. Misschien wil Royozzz-fury ook wel mee.....
Ik rij nu al zo een slordige 20 jaar motor, maar owww nog nooit zo veel fun gehad aan een bike als onze Fury!!!! Wat duurt die winter toch lang.......
 
Thanks! :D
@ pmsiete; wat heb je voor nieuwe achterkant?... heb je foto's?...
Jaha, ik ben van de partij! Hellyeah!
Grappig pmsiete, jij woont in Heerlen en ik werk in Heerlen...
Wat duurt het weekend toch lang... is het nog geen dinsdag? ;)

Ps: waarom moet ik mijn profielfoto zo ver verkleinen totdat er niets meer van over is?... is er een andere manier en mogelijk makkelijkere manier om mijn profielfoto te plaatsen?...
 
@ Royozzz

Nog 1 nachtje slapen kerel ;)
Heb kenteken anders opgehangen. Die hangt standaard erg laag. Heb ff geen foto.
Ja zo zie je weer hoe klein de wereld is. Als je inderdaad zo dicht bij woont kunnen we wel eens vaker touren. Lijkt me super VET, 2 zwarte Fury's door de Limburgse heuvels.....

Ja de avatar is hier hopeloos, het is ff roeien met de riemen die je hebt.

Mijn Fury vanmorgen gewekt uit zijn winter slaap. Zonder aan de druppelaar, sleutel er in, starten en lopen! I love injection!! 8-)

PS als je plinkers gaat bestellen doe ik mee, delen we de verzendkosten.....
 
Laatst bewerkt:
@ S-Fury

Ja had ook gehoord dat de Powercommander veel vermogen winst oplevert.
Hoe zit je nu met het verbruik? Ja cobra pipes wil ik ook graag, maar ik hang nog al aan het gas.

En mijn allereerste (ja je leest het goed) bekeuring heb ik al binnen met de Fury :(
Ik rij, uhmmm sorry, reed al vanaf 1992 boete vrij...... Ben namelijk een voorbeeld burger ;)
 
Yeah, idd nog 1 n8je slapen... dan vroege dienst en aansluitend richting Motoport Echt! Whiha!
Dat is idd cool om samen te gaan touren, ik ken verder ook niemand die 'n Fury bezit!
Ja moeten we zeker doen als we accessoires gaan bestellen, dat scheelt wel! ;)

Dus jij hebt ook interesse in de Cobra pipes... Ik zal morgen ook eens bij Motoport informeren...

Das balen die bekeuring... je moet je ook alleen van voren laten flitsen! :D


Groet Roy
 
Hallo Fury-bezitters!

we kunnen Honda Fury rijders verzamelen door eigenaars te stimuleren om zich toe te voegen aan deze hyves: HyvesGames

Handig om foto's en dergelijke makkelijker uit te wisselen!

Misschien in de toekomst onze eigen club oprichten?... :D
 
Het verbruik is eigenlijk hetzelfde gebleven, rij nog steeds zo'n 1:19. Tja ik wil ook wel eens wat harder zeg maar :) Daarom zit ik eigenlijk te denken om een leuke naked erbij te gaan kopen.

Zit nog wat in dubio of het een cb1000ra of Monster 1100evo ofzoiets, stiekem is die diavel ook wel erg cool. Heb op de beurs even er op gezeten, bruut ding hoor. Je merkt et, ben er nog niet uit :)

Voor die cobra pijpen kan je ongeveer 800euro afrekenen incl montage. Je hebt dan overigens ook lamdba sensor blokkers nodig, anders krijg je een error op je dash.

Met cobra pijpen klinkt de Fury eindelijk als een echte chopper ;)

Hehe ja boetes zijn irritant, tijdje terug eens van voren geflitst, was wel grappig :)
 
Laatst bewerkt:
@ Roy,

Je zou inderdaad bij Kenny kunnen informeren over de cobra pipes. Korting geven ze erg gemakkelijk. Ook laten ze spullen van de states over komen als je dat wil. Maar duurt erg lang.
Extreme MotorCycle geeft een erg goede service. E-mails worden naar behoren beantwoord. Je merkt echt dat ze daar van hun hobby hun werk hebben gemaakt. Mocht je voor de cobra's gaan. kunnen we het misschien samen doen voor een leuke korting.
Hou er wel rekening mee dat oom agent je bij DB controle kan dwingen hem helemaal terug te bouwen naar origineel. Leuk kosten plaatje, en dan heb ik het nog niet over de boete.

Hyves heb ik wel een account, maar doe er niet veel meer mee. Zit op Facebook.
Een club kunnen we het nog altijd over hebben. Maar dan moet jet het ook goed aanpakken vind ik. Zoals club-huis en bar er in ;)
 
@ S-Fury

Dat verbruik valt reuze mee. Het nadeel van het mooie heuvel-achtige Limburg is dat er geregeld DB controles zijn. Dat is ook de reden waarom ik ze er nog niet op heb.

Ducatie heb ik dus helemaal niets mee, sorry. CB1000R heb ik zelf gehad. Topper van een bike. Maar kon ik helaas door mijn nek-hernia niet meer berijden (zit-houding). Is echt een ongelooflijke gooi en smijt fiets. Had er een ixil uitlaat(je) op. Heerlijke sound.
Succes met je keus.
 
Laatst bewerkt:
Pmsiete:
Vervelend van je nek, maar daardoor heb je nu wel een mooie Fury :)

De cobra uitlaten laten voornamelijk van zich horen tijdens acceleratie, als je constant rijd is het echt geen irritant luid gebeuren. Dus ik denk persoonlijk dat als je je gewoon gedraagt in het verkeer die uitlaat geen probleem is.

Hek om limburg?, zat dat er nog niet dan? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan