Beste leden,
Ik ben net nieuwe hier, de reden dat ik mij aanmeld is omdat ik al een hele tijd bezig ben met de revisie van een Honda XL500R uit '82.
Nu is de moor eindelijk klaar, althans dacht ik. Twee keer trappen en hij loopt, hij rijdt super eerlijk gezegd, totdat hij warm wordt, dan slaat hij af en start pas weer als hij wat afgekoeld is.
De topend is compleet gereviseerd (Tuimelaars, nokkensas, kleppen en zittingen geslepen), er zit een nieuwe stator in en de pulsgever is al eens eerder vervangen voor een tweedehands exemplaar van ebay.
Ik hoop mensen te vinden hier die de zelfde soort problemen aan hun motor hebben gehad.
Het probleem is hitte gerelateerd, dat staat vast, maar wat kan het zijn?
- hebben de kleppen de weinig speling en gaan ze open staan ofzo waardoor er op een bepaalde moment geen goede compressie meer is? Ik heb de klepspeling al gecontroleerd volgens de specs in het werkplaatshandboek
- Is de er iets mis met de ontsteking? (Bobine, CDI, Pulsgever, Stator) Er zit een nieuwe stator in en de pulsgever is al eens eerder vervangen voor een tweedehands welliswaar
- Is er iets mis aan de inlaatkant? (carburateur, inlaatspruitstuk) Carburateur volledig gedemonteerd en ultrasoon gereiningd.
Ondertussen ben ik ten einde raad en hoop ik iemand te vinden die hier ervaringsdeskundige is!
Alvast heel erg bedankt voor de hulp en moeite!!
Mvg Evert
Ik ben net nieuwe hier, de reden dat ik mij aanmeld is omdat ik al een hele tijd bezig ben met de revisie van een Honda XL500R uit '82.
Nu is de moor eindelijk klaar, althans dacht ik. Twee keer trappen en hij loopt, hij rijdt super eerlijk gezegd, totdat hij warm wordt, dan slaat hij af en start pas weer als hij wat afgekoeld is.
De topend is compleet gereviseerd (Tuimelaars, nokkensas, kleppen en zittingen geslepen), er zit een nieuwe stator in en de pulsgever is al eens eerder vervangen voor een tweedehands exemplaar van ebay.
Ik hoop mensen te vinden hier die de zelfde soort problemen aan hun motor hebben gehad.
Het probleem is hitte gerelateerd, dat staat vast, maar wat kan het zijn?
- hebben de kleppen de weinig speling en gaan ze open staan ofzo waardoor er op een bepaalde moment geen goede compressie meer is? Ik heb de klepspeling al gecontroleerd volgens de specs in het werkplaatshandboek
- Is de er iets mis met de ontsteking? (Bobine, CDI, Pulsgever, Stator) Er zit een nieuwe stator in en de pulsgever is al eens eerder vervangen voor een tweedehands welliswaar
- Is er iets mis aan de inlaatkant? (carburateur, inlaatspruitstuk) Carburateur volledig gedemonteerd en ultrasoon gereiningd.
Ondertussen ben ik ten einde raad en hoop ik iemand te vinden die hier ervaringsdeskundige is!
Alvast heel erg bedankt voor de hulp en moeite!!
Mvg Evert