Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harm

Ik heb precies dezelfde, maar hoe heb je je blok en het witte plaatwerk zo mooi gekregen? Ik poets me al dagen suf, maar het komt niet in de buurt van de jouwe.
 
Blok is gespoten, voorspatbord en handkappen zijn nieuw. Verder is mijn tank ook aardig geel maar dit kun je wel wegkrijgen door dit heel fijn te schuren en daarna te polijsten.
 
even wat anders na een zeer lompe actie heb ik gister zo'n bevestegingsoog
van de remklauw van mijn linkervorkpoot afgedraaid.(best wel leuk sleutelen...)
dit is van aluminium mijn vraag is(1) kan je dit lassen (2)weet iemand zo'n vorkpoot
te staan , het gaat in principe om het onderste stuk wat dan vernieuwd zou moeten worden (3)weet iemand een andere oplossing (4)hoeveel stokslagen krijg ik nu?
 
even wat anders na een zeer lompe actie heb ik gister zo'n bevestegingsoog
van de remklauw van mijn linkervorkpoot afgedraaid.(best wel leuk sleutelen...)
dit is van aluminium mijn vraag is(1) kan je dit lassen (2)weet iemand zo'n vorkpoot
te staan , het gaat in principe om het onderste stuk wat dan vernieuwd zou moeten worden (3)weet iemand een andere oplossing (4)hoeveel stokslagen krijg ik nu?
weet niet als je dat alu kan lassen, maar je moet de poot dan wel in zn geheel uit elkaar halen, en alle olie eruit mikken, zodat dat niet kan gaan koken oid
en staat er op marktplaats nx te koop, staan ze vaak ook op
 
even wat anders na een zeer lompe actie heb ik gister zo'n bevestegingsoog
van de remklauw van mijn linkervorkpoot afgedraaid.(best wel leuk sleutelen...)
dit is van aluminium mijn vraag is(1) kan je dit lassen (2)weet iemand zo'n vorkpoot
te staan , het gaat in principe om het onderste stuk wat dan vernieuwd zou moeten worden (3)weet iemand een andere oplossing (4)hoeveel stokslagen krijg ik nu?

1. ja
2. op marktplaats staat nog wel wat (motoren-onderdelen honda-xr)
3. nee
4. dat licht er aan of je het lekker vind.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
hhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
was gister natuurlijk goed geluimd toen dat brok aluminium naar beneden viel, heb toen netjes mijn gereedschap weggelegd en heb heerlijk geslapen oftewel
ik was helemaal ver@#krach&!!#5%ing$$5!!.
vanmorgen nadat ik dus een zooitje meel op de post heb gedaan met lood in de schoenen naar schuur gelopen, wat blijkt is het een stukje van de klauw die is afgebroken.dat noem ik wel een meevaller zeg maar!
dus vanaf nu gezocht:remklauw xr650 bj 2000!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik heb nog een 650r klauw op reserve. Een SM-aangepaste origineel voorvork ook (shims+ veren,olie,ingekort), compleet met kroonplaat en t-stuk.

Mail maar voor meer info. xrmanu at skynet.be ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Hier frank uit Belgie,mooie xr 's hier op het forum 8-) ,heb mij 3 weken terug ook een Honda XR650R van 2003 aangeschaft,hij had slechts 262 km's op de teller,heb dit altijd èèn van de mooiste & lekkerste moto gevonden ,om te starten,te horen draaien,en vooral om mee te touren. *O*
Moet enorm leuk zijn ,om zo eens in groep of met 2 à 3 zo ne kèèr een soft tourke te doen .

Mvg
Frank
full
 
hee ik heb nog 1 klein vraagje, ik heb nog nooid een xr 250 gehoord, hoe is het geluid met een beetje leuk dempertje. Hoor je echt zware donkere klappen uit de uitlaat komen ofzo?
Heeft iemand een filmpje met goede geluidskwaliteit ervan? Alvast bedankt.
 
Ik heb nog een 650r klauw op reserve. Een SM-aangepaste origineel voorvork ook (shims+ veren,olie,ingekort), compleet met kroonplaat en t-stuk.

Mail maar voor meer info. xrmanu at skynet.be ;)



Heb je nog meer voor de verkoop?

Heb die Mikuni TMR41 van je gekocht... wat een verschil zeg!! Heb 1 klein probleem met de TMR... krijg n.m.l de Lucht-sproeier er niet uit! (in de vlotter-kamer zit aan de zijkant een heel klein sproeiertje, niet de stationair sproeier naast hoofd-sproeier)
hij draait wel maar er gebeurt niets?! Heb hier een 110 liggen welke er nog in moet, ken je dit probleem, zo ja heb je een oplossing/tip om hem er nog uit te krijgen?

Volgens mij is de afstelling nu wel vrij goed...

Main Jet 165
Jet needle: 10E1-52 4. clip
Pilot jet: 25
Needle jet: P-6
Pilot air jet: 110 (deze heb ik dus nog niet vervangen!)
Mixture screw: ca 2,5 turns out ( CO reading at idle around 3,5 Vol% )


Heb net nieuwe olie en de bougie vervangen.. zo ziet de "oude" bougie eruit(welke ik vervangen heb toen ik de "fabrieks" carb. omgeruild had met de TMR)
ngk.JPG
 
Mooie sound :o

Soms iemand ook zo'n geluid van een een XR650R met bv. een Akrapovic einddemper daarop??? of mag ook ander merk van eindemper zijn? :9~
Foto's zijn ook welkom *O*

Zou dit graag eens willen horen 8-)


Als mijn brommer weer in elkaar zit maak ik ook nog wel ff filmpjes,
heb 2 origi dempers marrrr
één is helemaal leeg
en de ander i nog 'vol' origi:)

hoop dat ik de filmpjes snel kan posten:)
 
Hallo,

Vraagje over een probleempje met de xr250.

Ik krijg met geen mogelijkheid meer de 2 moeren los van het deksel en ik moet toch dringend de vloeistof vervangen. Is hier een trucje voor om dit te doen zonder dat ik de 2 moeren (kruiskop) helemaal aan gort help?
 
Hallo,

Vraagje over een probleempje met de xr250.

Ik krijg met geen mogelijkheid meer de 2 moeren los van het deksel en ik moet toch dringend de vloeistof vervangen. Is hier een trucje voor om dit te doen zonder dat ik de 2 moeren (kruiskop) helemaal aan gort help?

:? :? :? Kan je misschien iets meer detail verstrekken? Over welke moeren en deksel en vloeistof hebben we het hier. Anders misschien een fototje, dat doet ook wonderen.

gr, Look.
 
Hallo,

Vraagje over een probleempje met de xr250.

Ik krijg met geen mogelijkheid meer de 2 moeren los van het deksel en ik moet toch dringend de vloeistof vervangen. Is hier een trucje voor om dit te doen zonder dat ik de 2 moeren (kruiskop) helemaal aan gort help?
Volgens mij bedoel je schroefjes, aangezien je het over kruiskop hebt.. ( geeft niks hoor. ;) )

Als je een goede passende schroevendraaier in de schroef steekt en dan met een hamer een slag op het handvat geeft, "schrikt" de schroef vaak los.

hierna eruitdraaien als het gaat
 
Laatst bewerkt:
Wie weet wat een nieuwe nokkenas kost voor een XR600 (1991).

Of evt. een hotcam en waar ik deze kan kopen.

Gebruikt zijn er maar weinig te vinden die goed zijn, bijn allemaal zijn ze wel vervormd.
 
P5120080.jpg


Dit is de mijne......
Wil alleen nog de achterveer stugger afstellen, maar weet niet of dat mogelijk is met de originele veer?? Iemand idee?
Ook nog andere lichtkap voor, liefst eentje zoals die van Look..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan