Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn related pics en geen pics van mijn account.Trouwens een foto dacht ik vanop een ride out met het SM.be forum een tijd terug. Spijtig genoeg ben niet ik degene met het 4strokes only t-shirt. Ik was niet eens op die rit. :P

Case safed...heu closed...of nee toch nog interesse
 
Sow dat ziet er netjes uit :] Ik doet het hem niet na, heb het wel "geprobeerd" op mn eigen XR650 maar met iets minder succes, resulterend in een gescheurd bekken :( shit$*%$....

Nu maar wachten totdat ik weer kracht heb om te kickstarten. |(




Road race, let op de gast met z'n XR680,hij wordt 3 of 4°,snelheden rond de 130 miles/h.



Die gast rijdt met standaard vork ed. Nix fancy. :}

[afbeelding]
 
Iemand interesse in een arrow demper + rvs voorbochten? Bied maar!

DSC00462.jpg


Is plug & play trouwens.
 
Laatst bewerkt:
XR is verkocht en heb er een Husqvarna SM450R voor teruggekocht. Dat rijd wel flink anders zeg. Moet nog ff wennen, stuurt een stuk lichter en veel kortere versnellingen. Maarja zal hier nog wel af en toe rondhangen :P

Oud:

xr1.jpg


en nieuw(18 jaar nieuwer :X):

husqy.jpg


*O*
 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Gister de motor weer opgehaald! nieuw achterbandje en ketting erop.. hij rijd weer perfect,
Nu moet hij alleen nog even terug, vanavond trapte ik hem aan en bleef de kickstart onderaan hangen!
VERDOMME!

Dus hij moet maar even terug, moet hij het maar even fixen! :)

Maar verder ben ik heeeeeel blij :)

Sjors

De kosten van deze reparatie inclusief ketting en nieuwe achterband en manuren.. :( 1200 euro's :(
 
@ Sjors

1200 euro reparatie is wel heel veel geld voor een xr uit 92

had je beter een andere motor kunne kopen volgens mij maarja
suc6 ermee en nu maar hopen dat ie weer veeeeeeel kilometers zonder problemen mee gaat.
 
Ikzelf heb het al voor gehad bij een hi-end ketting in perfecte conditie.Breuk aan sluitschakel.Verder ken ik iemand die hierdoor al 2x de linker motorhelft moest vernieuwen.En nog halsstarrig zonder case saver rijden .... :N

XR=koppel,veel koppel.

Beetje een voor de hand liggende vragen; waarom maakt Honda ze niet zelf? En loop je niet het risico nog meer stuk te maken dan dat er normaal gesproken zou gebeuren als ie een keer echt hard vastloopt?
 
Beetje een voor de hand liggende vragen; waarom maakt Honda ze niet zelf? En loop je niet het risico nog meer stuk te maken dan dat er normaal gesproken zou gebeuren als ie een keer echt hard vastloopt?

Nope. Met dit ontwerp kan de ketting zich niet meer vastzetten en moet ze "doordraaien". Je vindt dit soort HD case savers op alle Baja competitie XR's. Ik ken genoeg mensen waar het al meer dan dienst heeft gedaan.
 
Kan iemand me zeggen welk achterspatbord ik het best kan kopen om mijn xr600´s kont uit 87 wat op te leuken. Cr? welk jaar? Crf? welk jaar? Heb al wat rongeneusd hier op het forum maar vindt een verwarrend verhaal.

Mocht iemand het hebben liggen neem ik het graag over (wit)
 
Laatst bewerkt:
wat was er allemaal kapot dan joh?


2 maand terug klapte er opeens in de versnellingsbak een tandwiel over.. klinkt raar, maar het is echt waar! van de vierde versnelling waren een stuk of 8 tandje's afgebroken, normaal zijn het die rondje dopje's op de zijkant van het tandwiel, maar nu de tanden zelf..
naja die krengen zijn heel duur.. daarbij kwamen pakkingen en olie en alles, remschoenen waren op er is nieuwe olie in gekomen, en dingen die enigzins slijtage hadden zijn ook gelijk vervangen in het blok! en ik moest nog een nieuw schakelpookje,
plus nog een achterband en nieuw ketting..
en dan nog 8,5 uur werk.. kwam totaal op net geen 1200 euro!

Dikke shit dus, maar hij is weer als nieuw!

*O* -O-

Sjors
 
had je niet beter een blok ergens vandaan kunnen toveren? zijn er genoeg volgensmij..

edit: weet iemand of een 160 band om een 4,5 inch velg past, en ook of ie in mn brug past? :+

xr600 uit 87
 
Laatst bewerkt:
Ja dat had ik beter kunnen doen!

Hoe langer ik erover na denk, hoe kwaaier ik word! :(

Nu kwam gister de kickstart ook al niet meer omhoog, blijkt dus dat die veer die in de as valt, is afgebroken.. dat piemeltje in de as zegmaar!
Dus dat word nieuwe bestellen!
Weer een paar tientje's en weer een paar dagen wachten met rijden! Verd&^^*

Wie heeft er een site waar je die onderdelen kan bestellen, en waar de levertijd kort is?

Sjors
 
levertijd weet ik niet, maar www.csmnl.nl staat eea op. verder is bikebandit ook vrij compleet, alleen moet dat uit america komen, levertijd is weer de vraag :P

edit:

vingers doen nu heel erg auw :')

IMG_3521.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan