Ik heb enige tijd geleden kennis genomen van dit "topic" en het met stijgende verbazing gelezen.
Een reactie vond ik eigenlijk verloren tijd want wie kan dit hele epos nog au sérieux nemen ...
Maar ondertussen werd/wordt mijn naam en reputatie in dit en andere topics regelmatig door het slijk gehaald en dit louter op basis van subjectieve veronderstellingen, onwetendheid, wantrouwen en een gebrek aan een gezonde dosis goodwill.
Ik heb in deze opdracht heel veel tijd en energie ingestoken : voor, tijdens en na. Alles werd in detail vooraf beschreven en besproken . Tientallen berichten werden beantwoord... tijdens de week, in het weekend, tijdens vakantie periodes. Alle afspraken werden nagekomen, een fout uit de catalogus van een leverancier werd compleet geretourneerd én er werd zelfs korting gegeven.
Ik heb uit eigen wil ook alle bruikbare info doorgespeeld bv. hoe een XR revisie aan te pakken en alle bijhorende "tips and tricks".
Dit kon heel nuttig zijn, dacht ik : z'n enige wapenfeit qua blokrevisie was een 50cc blokje vele jaren terug....
Maar spoedig kwam het gevoel dat alle goodwill van één zijde moest komen, sommige mensen denken dat ze iemand volledig mogen inpalmen en opeisen omdat ze een aantal euro's hebben betaald voor wat onderdelen. Ondertussen wordt alle technische uitleg verworpen, in de wind geslagen of als leugens afgeschreven en dit enkel op basis van onwetendheid en wantrouwen. Van het begin was deze ongezonde bijna ziekelijke mate van wantrouwen te voelen.
Diezelfde en andere leugens en veronderstellingen worden hier openbaar uitgesmeerd, zonder enige vorm van nuance of gezond verstand.
Een voorbeeld: de aangeleverde zuiger was bv 202 euro +btw op de factuur en geen 300 zoals hier te lezen valt.
Ook heb ik nooit over flowen gesproken en nog minder beloofd om dit te doen. De porting van de cilinderkop is met de klant besproken en goedgekeurd. De OEM waarden van de OEM RFVC kop (met dubbele carbu) met het hoogste standaard vermogen werden overgenomen. Wat goed is voor Mr Honda, zijn ingenieurs en tienduizenden van zijn klanten ...
Dit is ook zo gezegd, alleen onthouden mensen blijkbaar enkel wat hen ten goede komt.
En neen... ik heb hier niet zomaar de frees in gezet.
Mensen die wel de moeite nemen om mijn werk wat beter te leren kennen en appreciëren , weten dat ik niet neiging heb om m'n hand te overspelen. Integendeel.
Dit kan hier duidelijk niet van iedereen gezegd worden.
In dit klimaat is recent de communicatie misschien niet altijd ideaal geweest , begrijpelijk denk ik.
Ik krijg nu dreigementen en lees hier laster en hoongelach.
Er is ook nooit enige concrete vraag geweest om deze - al dan niet bestaande - problemen samen te bekijken en uit te werken. Niet één telefoontje...
Ondertussen heb ik zelf voorgesteld om de XR aan te bieden en dit op een volwassen manier trachten te benaderen .
Dit voorstel is echter afgewezen... Begrijpen wie begrijpen kan...
Maar het slijk is wel gegooid , het gerucht gelanceerd.
Mensen kunnen met één druk op de knop vaststellen wat mijn werk wel inhoudt, wat mijn echte (binnen- en buitenlandse) klanten ervan vinden en welke hun waardering en voldoening is.
Dit is een eenmalige reactie, van welles-nietesspelletjes hou ik me ver af.
Met vriendelijke groeten, Manu 2Motors
Ik heb enige tijd geleden kennis genomen van dit "topic" en het met stijgende verbazing gelezen.
Een reactie vond ik eigenlijk verloren tijd want wie kan dit hele epos nog au sérieux nemen ...
Maar ondertussen werd/wordt mijn naam en reputatie in dit en andere topics regelmatig door het slijk gehaald en dit louter op basis van subjectieve veronderstellingen, onwetendheid, wantrouwen en een gebrek aan een gezonde dosis goodwill.
Ik heb in deze opdracht heel veel tijd en energie ingestoken : voor, tijdens en na. Alles werd in detail vooraf beschreven en besproken . Tientallen berichten werden beantwoord... tijdens de week, in het weekend, tijdens vakantie periodes. Alle afspraken werden nagekomen, een fout uit de catalogus van een leverancier werd compleet geretourneerd én er werd zelfs korting gegeven.
Ik heb uit eigen wil ook alle bruikbare info doorgespeeld bv. hoe een XR revisie aan te pakken en alle bijhorende "tips and tricks".
Dit kon heel nuttig zijn, dacht ik : z'n enige wapenfeit qua blokrevisie was een 50cc blokje vele jaren terug....
Maar spoedig kwam het gevoel dat alle goodwill van één zijde moest komen, sommige mensen denken dat ze iemand volledig mogen inpalmen en opeisen omdat ze een aantal euro's hebben betaald voor wat onderdelen. Ondertussen wordt alle technische uitleg verworpen, in de wind geslagen of als leugens afgeschreven en dit enkel op basis van onwetendheid en wantrouwen. Van het begin was deze ongezonde bijna ziekelijke mate van wantrouwen te voelen.
Diezelfde en andere leugens en veronderstellingen worden hier openbaar uitgesmeerd, zonder enige vorm van nuance of gezond verstand.
Een voorbeeld: de aangeleverde zuiger was bv 202 euro +btw op de factuur en geen 300 zoals hier te lezen valt.
Ook heb ik nooit over flowen gesproken en nog minder beloofd om dit te doen. De porting van de cilinderkop is met de klant besproken en goedgekeurd. De OEM waarden van de OEM RFVC kop (met dubbele carbu) met het hoogste standaard vermogen werden overgenomen. Wat goed is voor Mr Honda, zijn ingenieurs en tienduizenden van zijn klanten ...
Dit is ook zo gezegd, alleen onthouden mensen blijkbaar enkel wat hen ten goede komt.
En neen... ik heb hier niet zomaar de frees in gezet.
Mensen die wel de moeite nemen om mijn werk wat beter te leren kennen en appreciëren , weten dat ik niet neiging heb om m'n hand te overspelen. Integendeel.
Dit kan hier duidelijk niet van iedereen gezegd worden.
In dit klimaat is recent de communicatie misschien niet altijd ideaal geweest , begrijpelijk denk ik.
Ik krijg nu dreigementen en lees hier laster en hoongelach.
Er is ook nooit enige concrete vraag geweest om deze - al dan niet bestaande - problemen samen te bekijken en uit te werken. Niet één telefoontje...
Ondertussen heb ik zelf voorgesteld om de XR aan te bieden en dit op een volwassen manier trachten te benaderen .
Dit voorstel is echter afgewezen... Begrijpen wie begrijpen kan...
Maar het slijk is wel gegooid , het gerucht gelanceerd.
Mensen kunnen met één druk op de knop vaststellen wat mijn werk wel inhoudt, wat mijn echte (binnen- en buitenlandse) klanten ervan vinden en welke hun waardering en voldoening is.
Dit is een eenmalige reactie, van welles-nietesspelletjes hou ik me ver af.
Met vriendelijke groeten, Manu 2Motors
Wie kan dit als beste antwoord in het topic markeren?Ik heb enige tijd geleden kennis genomen van dit "topic" en het met stijgende verbazing gelezen.
Een reactie vond ik eigenlijk verloren tijd want wie kan dit hele epos nog au sérieux nemen ...
Maar ondertussen werd/wordt mijn naam en reputatie in dit en andere topics regelmatig door het slijk gehaald en dit louter op basis van subjectieve veronderstellingen, onwetendheid, wantrouwen en een gebrek aan een gezonde dosis goodwill.
Ik heb in deze opdracht heel veel tijd en energie ingestoken : voor, tijdens en na. Alles werd in detail vooraf beschreven en besproken . Tientallen berichten werden beantwoord... tijdens de week, in het weekend, tijdens vakantie periodes. Alle afspraken werden nagekomen, een fout uit de catalogus van een leverancier werd compleet geretourneerd én er werd zelfs korting gegeven.
Ik heb uit eigen wil ook alle bruikbare info doorgespeeld bv. hoe een XR revisie aan te pakken en alle bijhorende "tips and tricks".
Dit kon heel nuttig zijn, dacht ik : z'n enige wapenfeit qua blokrevisie was een 50cc blokje vele jaren terug....
Maar spoedig kwam het gevoel dat alle goodwill van één zijde moest komen, sommige mensen denken dat ze iemand volledig mogen inpalmen en opeisen omdat ze een aantal euro's hebben betaald voor wat onderdelen. Ondertussen wordt alle technische uitleg verworpen, in de wind geslagen of als leugens afgeschreven en dit enkel op basis van onwetendheid en wantrouwen. Van het begin was deze ongezonde bijna ziekelijke mate van wantrouwen te voelen.
Diezelfde en andere leugens en veronderstellingen worden hier openbaar uitgesmeerd, zonder enige vorm van nuance of gezond verstand.
Een voorbeeld: de aangeleverde zuiger was bv 202 euro +btw op de factuur en geen 300 zoals hier te lezen valt.
Ook heb ik nooit over flowen gesproken en nog minder beloofd om dit te doen. De porting van de cilinderkop is met de klant besproken en goedgekeurd. De OEM waarden van de OEM RFVC kop (met dubbele carbu) met het hoogste standaard vermogen werden overgenomen. Wat goed is voor Mr Honda, zijn ingenieurs en tienduizenden van zijn klanten ...
Dit is ook zo gezegd, alleen onthouden mensen blijkbaar enkel wat hen ten goede komt.
En neen... ik heb hier niet zomaar de frees in gezet.
Mensen die wel de moeite nemen om mijn werk wat beter te leren kennen en appreciëren , weten dat ik niet neiging heb om m'n hand te overspelen. Integendeel.
Dit kan hier duidelijk niet van iedereen gezegd worden.
In dit klimaat is recent de communicatie misschien niet altijd ideaal geweest , begrijpelijk denk ik.
Ik krijg nu dreigementen en lees hier laster en hoongelach.
Er is ook nooit enige concrete vraag geweest om deze - al dan niet bestaande - problemen samen te bekijken en uit te werken. Niet één telefoontje...
Ondertussen heb ik zelf voorgesteld om de XR aan te bieden en dit op een volwassen manier trachten te benaderen .
Dit voorstel is echter afgewezen... Begrijpen wie begrijpen kan...
Maar het slijk is wel gegooid , het gerucht gelanceerd.
Mensen kunnen met één druk op de knop vaststellen wat mijn werk wel inhoudt, wat mijn echte (binnen- en buitenlandse) klanten ervan vinden en welke hun waardering en voldoening is.
Dit is een eenmalige reactie, van welles-nietesspelletjes hou ik me ver af.
Met vriendelijke groeten, Manu 2Motors
Ik heb enige tijd geleden kennis genomen van dit "topic" en het met stijgende verbazing gelezen.
Een reactie vond ik eigenlijk verloren tijd want wie kan dit hele epos nog au sérieux nemen ...
Maar ondertussen werd/wordt mijn naam en reputatie in dit en andere topics regelmatig door het slijk gehaald en dit louter op basis van subjectieve veronderstellingen, onwetendheid, wantrouwen en een gebrek aan een gezonde dosis goodwill.
Ik heb in deze opdracht heel veel tijd en energie ingestoken : voor, tijdens en na. Alles werd in detail vooraf beschreven en besproken . Tientallen berichten werden beantwoord... tijdens de week, in het weekend, tijdens vakantie periodes. Alle afspraken werden nagekomen, een fout uit de catalogus van een leverancier werd compleet geretourneerd én er werd zelfs korting gegeven.
Ik heb uit eigen wil ook alle bruikbare info doorgespeeld bv. hoe een XR revisie aan te pakken en alle bijhorende "tips and tricks".
Dit kon heel nuttig zijn, dacht ik : z'n enige wapenfeit qua blokrevisie was een 50cc blokje vele jaren terug....
Maar spoedig kwam het gevoel dat alle goodwill van één zijde moest komen, sommige mensen denken dat ze iemand volledig mogen inpalmen en opeisen omdat ze een aantal euro's hebben betaald voor wat onderdelen. Ondertussen wordt alle technische uitleg verworpen, in de wind geslagen of als leugens afgeschreven en dit enkel op basis van onwetendheid en wantrouwen. Van het begin was deze ongezonde bijna ziekelijke mate van wantrouwen te voelen.
Diezelfde en andere leugens en veronderstellingen worden hier openbaar uitgesmeerd, zonder enige vorm van nuance of gezond verstand.
Een voorbeeld: de aangeleverde zuiger was bv 202 euro +btw op de factuur en geen 300 zoals hier te lezen valt.
Ook heb ik nooit over flowen gesproken en nog minder beloofd om dit te doen. De porting van de cilinderkop is met de klant besproken en goedgekeurd. De OEM waarden van de OEM RFVC kop (met dubbele carbu) met het hoogste standaard vermogen werden overgenomen. Wat goed is voor Mr Honda, zijn ingenieurs en tienduizenden van zijn klanten ...
Dit is ook zo gezegd, alleen onthouden mensen blijkbaar enkel wat hen ten goede komt.
En neen... ik heb hier niet zomaar de frees in gezet.
Mensen die wel de moeite nemen om mijn werk wat beter te leren kennen en appreciëren , weten dat ik niet neiging heb om m'n hand te overspelen. Integendeel.
Dit kan hier duidelijk niet van iedereen gezegd worden.
In dit klimaat is recent de communicatie misschien niet altijd ideaal geweest , begrijpelijk denk ik.
Ik krijg nu dreigementen en lees hier laster en hoongelach.
Er is ook nooit enige concrete vraag geweest om deze - al dan niet bestaande - problemen samen te bekijken en uit te werken. Niet één telefoontje...
Ondertussen heb ik zelf voorgesteld om de XR aan te bieden en dit op een volwassen manier trachten te benaderen .
Dit voorstel is echter afgewezen... Begrijpen wie begrijpen kan...
Maar het slijk is wel gegooid , het gerucht gelanceerd.
Mensen kunnen met één druk op de knop vaststellen wat mijn werk wel inhoudt, wat mijn echte (binnen- en buitenlandse) klanten ervan vinden en welke hun waardering en voldoening is.
Dit is een eenmalige reactie, van welles-nietesspelletjes hou ik me ver af.
Met vriendelijke groeten, Manu 2Motors
(Onsamenhangend verhaal)
Jammer als het uitmondt in een welles/nietes spelletje. Probeer dr samen uit te komen, is voor beise partijen beter toch?
Aannames, aannames...het lijkt erop dat hij eerder bang is voor een vermogens testuitdraai waaruit kan blijken dat het vermogen wat door hem opgegeven er niet uit komt. als je een echte goede tuner bent en zeker van je zaak en je werk dan hoef je daar in mijn ogen zeker niet bang voor te zijn.
Uit ervaring weet ik dat Manu steeds open staat voor communicatie. Een man met kennis van zaken en zeker geen Eurojager. Als jarenlange tevreden klant kan ik mijzelf ervaringsdeskundig noemen ....
Ik ben zeker dat Manu open staat voor een oplossing als er al een probleem zou zijn. Niets dan lof voor deze motorzaak!
Het vermogen zit niet in de cilinderkop, maar in het samenspel van vele onderdelen. Als er zich een beperkende factor in het in- of uitlaattraject bevindt, komt er nooit meer vermogen uit.
Inderdaad, maar je kunt eigenlijk alleen iets claimen wanneer de tuner ook al het montagewerk heeft gedaan, inclusief sproeierbezetting, luchtfilter en uitlaat naar zijn keuze. Die motor van jou is nu misschien een verzameling van slecht bij elkaar passende onderdelen, hoewel ik hem in het filmpje niet slecht vond lopen.Dan vind ik het toch vreemd dat een tuner 3 tot 4 pk extra opgeeft op het bewerken van een cilinderkop. en dan met een dubbele carburateur waarin hij achteraf volgens zijn zeggen nog nooit eerder gedaan heeft en ook geen ervaring mee had.
Niet om vervelend te doen, maar iemand die speciaal registreert om dit te posten wekt vaak weinig vertrouwen.
Ik vond nog wat enters, en leestekens hier op mijn bureau. Ik hoop dat het verhaal nu wel te lezen is.Weer lekker overdreven, zoals hij het hier neerzet is het ook niet helemaal gegaan. Hij doet er een schepje bovenop.
Het laten lijken dat het totaal niet aan hem ligt, om mij dit alles in de schoenen te schuiven en iedereen hier op zijn hand te krijgen. Dit lijkt vooralsnog te lukken. Ik heb geen zin om hier verder nog een heel topic te gaan vullen met hem tegen mij, dus dan graag op slot als het die kant uitgaat.
Als laatste wil ik het volgende zeggen:
Ik ben nog steeds aan het wachten op berichten vanuit hem. Contact loopt heel moeizaam en hij laat van zijn kant zeer lang op zich wachten en beantwoord mijn vragen niet. Waar in het begin toen er nog betaald moest worden wel gelijk telkens gereageerd bleek hij nu ineens te weinig tijd te hebben daarvoor. Dit zit mij toch dwars dat anderen niet alles weten en dan gaan oordelen of vanuit gaan alsof ik hier enkel de schuldige ben.
Ik heb iets van 15 euro korting op een drijfstangkit gekregen, omdat er eerst een lagere prijs voor werd opgegeven en hij ineens begon over verzendkosten die hij moest betalen en mij daarin ook mee wilde laten betalen. Terwijl we vooraf een prijs overeen waren gekomen.
Dit was voor akkoord voordat de revisie plaats vond, maar er werd gaandeweg telkens om meer geld gevraagd. Zelfs voor het ophalen van de onderdelen heeft hij 2 uur extra gerekend op de afgesproken prijs. Ook werd er achteraf meer geld gevraagd voor het bewerken van de cilinderkop. Deze extra centen heb ik nog uit goodwil betaald vanwege het volgens zijn zeggen meer werk eraan.
In een telefonisch gesprek (omdat hij wilde dat ik hem belde) over de extra 2 uur kosten heeft hij na lange discussie daarover uiteindelijk wel toe gegeven dat we vooraf afgesproken hadden uit te gaan van de opgegeven prijzen, maar uiteindelijk heeft hij toch nog 1 uur bij gerekend. Ik moest dus nog wel steeds een uur extra bij betalen voor reinigen cilinderkop bovenop de opgegeven totaal prijs. Ik heb dit dan toch maar betaald, want ik moest mijn spullen nog ophalen en dat kon alleen als er vooraf ook betaald werd.
Ik heb hem nergens bedreigd, enkel verteld dat je op zo'n manier van handelen geen goede naam krijgt. Bij een bericht waar ik steeds geen antwoord op mijn vragen kreeg, kreeg ik alleen eromheen gedraai waaronder de door hem beloofde opgegeven tunings pk's als ik hem op de testbank zou zetten en als deze er niet blijken te zijn hij dan bereid zou zijn de tunings kosten hiervoor terug te betalen.
Het lijkt erop dat hij bang is voor een vermogens testuitdraai waaruit kan blijken dat het vermogen wat door hem opgegeven er niet uit komt. Als je een echte goede tuner bent en zeker van je zaak en je werk dan hoef je daar in mijn ogen zeker niet bang voor te zijn. Ik vind als je vermogens in pk's met bijhorende prijzen gaat opgeven als bedrijf je dit dan ook moet waarmaken.
Daarnaast vind ik het ook niet netjes om achteraf te komen met:"het was me toch teveel werk" omdat je het hebt onderschat, en dan ineens meer geld gaan vragen terwijl we een prijsafspraak hadden.
Ik vond nog wat enters, en leestekens hier op mijn bureau. Ik hoop dat het verhaal nu wel te lezen is.