Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Heb je hem al geïnformeerd over de slechte prestaties na al die ideeën en werkzaamheden van hem?
Lijkt mij dat wanneer een specialist iets aanbeveelt dat ook tot uiting moet komen.

Als ik specialist in iets zou zijn zou ik onacceptabel vinden als mijn advies en werkzaamheden niet tot een gewenst resultaat gekomen zijn.
Buiten alle centen om die er al inzitten zou ik pas tevreden zijn als de klant dat ook is.

Ik heb al een bericht gestuurd en zit nog steeds op antwoord te wachten.

met auto wheelie bedoel ik idd zonder aan het stuur te trekken dat het voorwiel de lucht in gaat. dit doet hij nog niet eens in zijn 2 of 3 .laat staan 4de versnelling.
toen die origineel was ook niet maar toen was die gaar . heb niet voor niks revisie gedaan. revisie en gelijk opvoeren. maar hij rijd nu niet beter en harder dan mijn 88er die ik ervoor had. die was geheel origineel en trok wel wheelie en daarmee haalde ik ook 140 en die viel niet uit en trilde ook niet.
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.913
268
Groningen
Snap wat je bedoelt en dat klopt ook wel.
De XR was HEUL erg lineair
De WRF was meer progressief

Het gaat tot en met de 4000/5000 toeren nagenoeg gelijk maar je kan wel zien dat rond de 6000 toeren het feest eigenlijk wel over is bij de XR
Volgens mij zat max vermogen rond de 6000 en max koppel rond de 5500

Terwijl bij de WRF je duidelijk een progressieve toename zag tussen de 4000 naar 7000 bij de 7000 vlakte deze dan weer af naar de 9000, waar ik volgens mij ook het meeste vermogen had. Tussen de 7000 en de 9000 zat volgens mij 7 pk verschil. Maximale koppel zat volgens mij bij de 6500

De rest weet ik helaas niet meer, mijn WR van 09 moest afgesteld worden omdat ik er een YZ-f uitlaat onder had gestopt, en mijn oom was gewoon benieuwd.


Het laatste gedeelte wat jij zegt klopt volgens mij wel precies met wat MR danger zoekt, maar gewoon niet het aard is van het beestje.
:Y :t
 

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Het trillen van het blok in hoger rpm zit me echt niet lekker.
waarschijnlijk is de krukas niet goed uitgelijnd of niet goed gebalanceerd.. maar dat zijn 2 aparte dingen..
honderdsten van een millimeter verkeerd staan kan al een slingering veroorzaken bij uitslaande beweging omdat de krukwangen zo groot zijn. dit veroorzaakt trillen en is dan ook slecht voor de radiale kogellagers die wisselende zijwaardse krachten niet erg fijn vinden. en aangezien al mijn lagers nieuw origineel Honda zijn en ook duur waren hoop ik niet dat die op deze manier snel naar de klote zullen gaan. ik heb de tuner begin deze week al bericht gestuurd in een chat hierover maar krijg geen antwoord terug. wel kon ik zien dat hij mijn bericht al gelezen heeft. dus ik hoop toch nog snel op een antwoord terug.
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
660
93
Het trillen van het blok in hoger rpm zit me echt niet lekker.
waarschijnlijk is de krukas niet goed uitgelijnd of niet goed gebalanceerd.. maar dat zijn 2 aparte dingen..
honderdsten van een millimeter verkeerd staan kan al een slingering veroorzaken bij uitslaande beweging omdat de krukwangen zo groot zijn. dit veroorzaakt trillen en is dan ook slecht voor de radiale kogellagers die wisselende zijwaardse krachten niet erg fijn vinden. en aangezien al mijn lagers nieuw origineel Honda zijn en ook duur waren hoop ik niet dat die op deze manier snel naar de klote zullen gaan. ik heb de tuner begin deze week al bericht gestuurd in een chat hierover maar krijg geen antwoord terug. wel kon ik zien dat hij mijn bericht al gelezen heeft. dus ik hoop toch nog snel op een antwoord terug.
Bel de beste man gewoon...
 

chineesboer

Die hard MF'er
29 apr 2006
890
106
Frl
Carters zijn gewoon weer te splitsen zonder het vervangen van de lagers. Rechterkrukaslager zit vrij los om de krukas, deze komt er makkelijk af en glijdt er ook zo op. Altijd splitten met t blok op de linkerkant.
 

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Blok terug splitten is waarschijnlijk niet zo´n probleem .alleen zit ik hier natuurlijk niet op te wachten .kan ik weer allemaal nieuwe pakkingen kopen etc.
en je verwacht dat alles goed is. ik heb alles juist gemonteerd..

als ik geen bericht krijg ga ik uiteindelijk wel bellen
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.613
1.675
45
Turnhout
Bezoek site
Blok terug splitten is waarschijnlijk niet zo´n probleem .alleen zit ik hier natuurlijk niet op te wachten .kan ik weer allemaal nieuwe pakkingen kopen etc.
en je verwacht dat alles goed is. ik heb alles juist gemonteerd..

als ik geen bericht krijg ga ik uiteindelijk wel bellen
Ik wilde net de topic titel weer aanpassen. Maar ik laat t ff zo.

Succes :)
 

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
6.039
577
40
Eindhoven
Dat rechter tandwiel grijpt niet helemaal lekker aan op het krukastandwiel
Kijk even naar de flanken van het krukastandwiel op jouw foto. Die zijn allemaal zichtbaar meer ingelopen op de kant die van de drijfstang af wijst. Er zitten bramen aan de zijkant. Als het in het echt net zo is als op de foto, klopt er iets niet.
 
  • Like
Waarderingen: Red Force

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
607
81
Er hoort nog een tandwiel op de balansas te zitten onder voorspanning door middel van de veren in het onderste tandwiel.
op de foto lijkt het misschien zo maar in het echt is het krukas tandwiel niet ingelopen. zitten ook geen voelbare bramen op
 
  • Like
Waarderingen: Zeroground