Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

hoofdremcilinder Kawasaki op Honda zetten

joskawa

Die hard MF'er
Donateur
10 nov 2005
305
52
Maarssen
Hallo sleutelaars,

Op dit moment ben ik het uiterlijk van een Goldwing 1100 een beetje aan het ombouwen naar een rat-achtige bobber of andersom.
De voorrem van de Goldwing is niet zo geweldig, soms kan ik de hendel bijna tot aan het stuur knijpen.
Doordat ik er een ander stuur op zet komt het potje ook zeer schuin te staan.

Nu heb ik nog een hoofdremcilinder van een Kawasaki Zephyr 1100 liggen.

Is het zinvol om dit te proberen of loop ik tegen zaken aan als te weinig slag of volume of andere zaken?

Bij twijfel begin ik er niet aan en ga ik eerst de originele remhendel controleren.

Alvast bedankt voor het meedenken en andere tips zijn ook welkom natuurlijk.
 
~
 
Laatst bewerkt:
 
Dank Arie voor jouw toelichting

Martell, ik ben geen typische GL rijder denk ik
Ik wil gewoon eens op deze manier prutsen aan een motor.

Maar, zoals gezegd ik ga het eerst met 1 schijf en een andere pomp proberen als het weer het toelaat.
 
dag oma, kijk uit voor de gladheid.

vandaag eindelijk een klein stukje gereden met de hoofdremcilinder van de Kawa.
Voelt eigenlijk al dusdanig beter aan dat ik de gecombineerde voor- en achterschijf voorlopig zo laat en eerst maar eens kilometers ga maken en wennen aan de Goldwing.
In ieder geval kan ik vrijdag op de Goldwing naar de motorbeurs.

Bedankt voor jullie tips en interesse
 
Het gekke is dat ik sinds een maand met een Goldwing 1500 rijd, die dus ook dat gecombineerde remsysteem heeft. En in tegenstelling tot een paar jaar geleden heb ik daar nu helemaal geen moeite mee, en was er eigenlijk na een dagje rijden al aan gewend. En waar dat nou aan ligt? Ik heb geen idee....