Hooikoorts en motorrijden

Hooikoorts

  • Nu onwijs veel last mei / juni (niet rijden)

    Stemmen: 9 3,9%
  • Redelijk last (wel rijden)

    Stemmen: 136 58,6%
  • Geen last (de mazzelaars)

    Stemmen: 87 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    232
Het begint nu net een beetje minder te worden *O*

Ik ben ook van februari tot oktober aan de beurt.

Sinds januari 2009 ben ik ook met een kuur van drie jaar Grazax bezig. Alleen voor de grassen, van mei tot augustus normaal verantwoordelijk voor veel last. Dat gaat al een stuk beter moet ik zeggen. In de periode vanaf begin maart ben ik al goed beroerd geweest ervan ondanks mijn Aerius Ventolin en Fluta dinges spray. Die berken mogen ze van mij kappen, wat een kutdingen zijn dat. Daar heb ik nu nog de meeste last van gehad.

Maar ja, wel gewoon :]

En als het dan heel erg wordt;

full
 
Denk dat ik al weer een goede maand me medicijnen aan het slikken ben.
Net nog bij de apotheek geweest om alles weer aan te vullen.

Niezen, jeukende/tranende ogen ect.
Indien ik een hele dag weg ga dan heb ik altijd wel wat medicijnen bij me.
Laat mij er niet van weer houden om motor te rijden.
Tenzij het echt heel erg is, maar dan lig ik op een donkere kamer op bed, en is het tijd om naar de doktor te gaan voor een nieuwe mix van medicatie.
 
ik heb het elk jaar van eind februari tot in mei,

niezen, snotteren, brandende ogen en gehemelte :?

had afgelopen zondag bij de WSB Assen op de hoofdtribune weer onwijs last,

misschien gek maar daar heb ik elk jaar het meeste last , zal wel een of andere poll zijn

daar waar ik absoluut niet tegen kan
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van 1x naar de dokter gaan, ik heb in 2006 5 spuiten gekregen (was wel een enorme hoeveelheid) sindsdien 0 last meer gehad. Het kost wel een godsvermogen (verzekering dekt het niet) maar je schijnt er 10-20 jaar immuun voor te kunnen zijn na zo'n behandeling.
 
Laatst bewerkt:
Doe eens een naampje Oh! ?

Ik slik al jaren medicatie en neusspray spuiten enzo... om niet goed van te worden.
 
Dit jaar voor het eerst. Het begon zondag, ik dacht dat ik helemaal gek werd.

Wat een belachlijk iets, dat hooikoorts :/

Ben toch maar naar de apotheek geweest (hadden mij nog nooit gezien, en als het maar mij ligt kom ik ook nooit meer bij die ballentent). Nu gaat het wel weer.
 
Dit jaar voor het eerst. Het begon zondag, ik dacht dat ik helemaal gek werd.

Wat een belachlijk iets, dat hooikoorts :/

Ben toch maar naar de apotheek geweest (hadden mij nog nooit gezien, en als het maar mij ligt kom ik ook nooit meer bij die ballentent). Nu gaat het wel weer.
heb je gehaald? Ik heb echt tig verschillende soorten gehad, et een werkt wel, et ander niet.
 
Dit jaar voor het eerst. Het begon zondag, ik dacht dat ik helemaal gek werd.

Wat een belachlijk iets, dat hooikoorts :/

Ben toch maar naar de apotheek geweest (hadden mij nog nooit gezien, en als het maar mij ligt kom ik ook nooit meer bij die ballentent). Nu gaat het wel weer.

Gelukkig werkt de medicijn voor je.
En het gek worden herken ik wel ja.

Zeker als me medicijnen niet meer werken omdat me lichaam er aan gewend is geraakt
en ik weer nieuwe medicijnen moet hebben.
 
Hiero ook extreem last van hooikoorts. Moet zeggen dat ik ook voor alles wat los en vast zit gevoelig ben. Ooit een test gedaan in het ziekenhuis, en op alles reageerde ik "positief" dieren, pollen, huisstof noem het maar op.

Maar bij mij is het motorrijden een tijdelijke verlichting ! Eventjes die neus doorlaten waaien. Uurtje na het rijden ben ik wel terug bij af, maar tijdens het rijden is het goed:]
 
Begin ook weer last te krijgen... jeuk in de ogen enzo.

Loratedine (ofzo) pilletjes zijn wel de oplossing voor mij, kost geen drol. Werkt ook als je allergisch bent voor katten.
 
Hiero ook extreem last van hooikoorts. Moet zeggen dat ik ook voor alles wat los en vast zit gevoelig ben. Ooit een test gedaan in het ziekenhuis, en op alles reageerde ik "positief" dieren, pollen, huisstof noem het maar op.

Zo een test op je onderarm met allemaal kleine prikjes zeker
 
Eigenlijk ben ik een mazzelaar. Als ik opstap tranen mijn ogen nog wel en in het begin moet ik soms nog een paar keer niesen, daarna is het over. Krijg pas weer last als ik afstap. En dan rijd ik zoveel mogelijk met open vizier, dat gaat het beste.

Qua medicijnen is er niks wat helpt, ik zit het gewoon uit.
Niet je zakdoek vergeten in deze tijd vh jaar.
 
Ik heb al hooikoorts sinds ik een jaar of 4 was. Van alles aan proberen te doen. Injecties, spray, oogdruppels, tabletten.
UIteindelijk blijkt dat ik aan de meeste medicijnen gewend raakte eb ze niet meer hielpen.
Ik kreeg dus steeds een zwaardere dosis. Op een gegeven moment ben ik er maar mee opgehouden. Alleen nog oogdruppels af en toe. Maar meer om schoon te spoelen dan als medicijn. Ik heb me er bij neergelegd dat ik een paar periodes per jaar jeukende ogen heb, niesbuien en een verstopte neus. Ik heb het niet zo erg dat ik er ziek van ben of niet meer kan functioneren. Het is alleen erg lastig.
Na motorrijden is het meestal wat erger.

Een paar jaar geleden heb ik een allergietest gedaan en als dat een examen was geweest dan was ik cum laude geslaagd.
Hoogste score op huismijt, grassen etc...
 
Ik ook al vanaf jongs af aan veel last van hooikoorts maar het is de laatste jaren wel wat minder geworden.
Heb ook van alles geprobeerd en veel tegelijk, van neusspray, oogdruppels tot spuiten. Ik gebruik nu alleen Aerius pilletjes en het blijft voor mij onder controle.:)
 
Ik slik ook Aerius van april tot september (ben dus al 4 weken bezig). Vizier zoveel mogelijk dichtlaten anders gaan mijn ogen tranen. Verder weinig problemen.
De medinose deed bij mij weinig. Je ziet er wel geniaal uit met zo'n rood oplichtende neus. _O-
 
Als ik zo de bovenstaande verhalen lees, kan het een lastige aandoening zijn.
Ik prijs mij gelukkig dat ik er (nog) geen last van heb.

Ik moet wel eens niezen tijdens motorrijden en dat kan op een cruciaal moment wel eens onhandig zijn, maar ook niet meer dan dat.
Hooikoorts is duidelijk van een andere orde.
 
Doe eens een naampje Oh! ?

Ik slik al jaren medicatie en neusspray spuiten enzo... om niet goed van te worden.
Naam van het medicijn? Geen flauw idee, maar ik ben destijds naar de dokter gegaan omdat het niet normaal meer was. 's Ochtends als ik naar school ging kreeg ik bloedneuzen van het niesen, en mn ogen waren zo rood dat het leek alsof ik een exorcist was :P Leg het voor aan je dokter en laat je niet afschepen met een klote middel...
 
Inspuiten kan alleen als je allergie's bent voor 1 specefieke soort. Omdat ze dat middel dan inspuiten zodat je daar anti stoffen tegen op kan bouwen... Als je al last hebt van meedere soorten grassen, pollen of wat dan ook is dit niet meer mogelijk.
 
Mijn ervaring met hooikoorts.

Op dit moment kan ik geen lenzen verdragen, geïrriteerde ogen maar met een bril op heb ik geen last van verminderd zicht of wat dan ook. Dus dat is een vorm van 'oplossing' in een tijd zoals nu.
Qua verkoudheid en minder conditie, dat merk ik wel heel erg. Niet echt niezen of die dingen, meer gewoon dat mijn neus veel dicht zicht (meer snuiten), en veel ademen door de mond.

Opzich gaat het wel, maar een stuk hardlopen is niet echt aan te raden. :+
 
Heb een collega sport verzorger die cursus kinesiotaping gedaan heeft .
Die mooie gekleurde stukkies tape op topsporters.
Bij toeval een onder onze hoede die last van hooikoorts heeft.
Tapie derop en heeft volgens eigen zeggen vele malen minder last.
Al helpt het je niet sta je der toch mooi gekleurd op :+
 
Vizier dicht houden werkt voor mij aardig..

Nou bij mij juist niet. Als ik het vizier helemaal dichthoud dan waaien de pollen via de onderzijde van de helm naar binnen en dan begint het lekker te broeien dan hou ik het niet meer uit...
Wat bij mij goed werkt is het vizier een beetje open zodat de rijwind de pollen eruit waait. Dan heb ik het minste last.

Ik vergeet wel eens mijn medicijnen (triludan voor mijn ogen) en neusspray te gebruiken vantevoren.

Als ik maar niet ga wrijven in mijn ogen dan ben ik na een minuut of 15-20 van de jeuk af en heb ik de rest van de dag geen last meer eigenlijk.
Maar zodra ik aan jeukende ooghoeken ga wrijven wordt een kettingreactie aangezwengelt dan wordt het niet leuk meer.
Had eens zulke dikke ogen door het wrijven en de allergische reactie, ik kon bijna niets meer zien.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het elk jaar van eind februari tot in mei,

niezen, snotteren, brandende ogen en gehemelte :?

had afgelopen zondag bij de WSB Assen op de hoofdtribune weer onwijs last,

misschien gek maar daar heb ik elk jaar het meeste last , zal wel een of andere poll zijn

daar waar ik absoluut niet tegen kan

Jemig, toch nog vrij aktueel voor velen. Moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat het even geregent heeft...

Trouwens heb precies dezelfde symptomen, niezen, snotteren, brandende ogen en inderdaad gehemelte wat jeukt......

Toch denk ik dat het ook deels tussen de oren zit en aan je gezonde toestand zeg maar, val me nu niet direct aan (heb zelf ook last), maar zodra ik last krijg van b.v. mijn ogen of wat ook, zoveel mogelijk negeren en TOTAAL niet wrijven, meestal gaat het dan bij mij wel weer weg..... :? (althans dit jaar)
 
Ik doe niet aan neusspray.... Dan heb ik binnen de kortste keren een bloedneus.

Zelf neem ik op aanraden van de huisarts elke ochtend 1 klein tabletje in (Aerius 5 mg; klein blauw tabletje). Het schijnt dat je voor deze tabletten immuum wordt op den duur maar hier heb ik nog geen last van, en ik neem ze toch al een jaar of 6.

Verder neem ik elke ochtend een lepel honing bij in de thee, klinkt cliché maar helpt wel !! Vooral de honing van lokale planten..
 
Bij mij is het steeds minder aan het worden, gelukkig.

Vroeger - op de brommer - was het soms constant niezen en tranen. Vooral tijdens die mooie ritjes door de grasvelden tussen Oss en Cuijk. :')

Nu ruim tien jaar later lijkt het bijna voorbij. Ik hou nog wel bewust mijn vizier dicht, een zonnebril op en oogdruppels paraat. Maar buiten wat prikkende ogen heb ik bijna niets meer. Het kán dus minder worden. :}

En idd, totaal niet wrijven. Dat helpt ook.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan