How to: Tellerfolie vervangen

Anil

MF veteraan
5 aug 2004
3.639
0
33
Drachten
wat ik mis het het aftekenen van het neutraalpunt op de behuizing van de teller, als je de wijze over het puntje heen tilt zul je zien dat ie een magnetisch 0 punt op zoekt, die moet je aftekenen op de behuizing zodat je na het vervangen van de plaat de teller op de zelfde positie op de as duwt.

Nu loop je het risico dat de as verdraait is bij het vervangen en de aanduiding dus niet meer klopt
Kan je dit even duidelijker uitleggen voor mij? (ken de tellers niet van binnen maar ben dit wel van plan voorzichtig te gaan proberen, maar weet niet at je allemaal precies bedoelt)

Anil

MF veteraan
5 aug 2004
3.639
0
33
Drachten
Bij oudere mechanische types teken je gewoon de stand naald ten opzichte van as af voor demontage. ;-)
Ik hoop niet dat je mijn motoren nu subtiel oud noemt? :( ;)

Maar plakte je het nieuwe folie er gewoon overheen? Heb ej dan geen last van de oude cijfers enzo, dat het licht niet door de oude plaat komt?

Drinkyoghurt

MF veteraan
19 apr 2007
25.547
0
ja, ik heb de juiste soort al, t5 w1,2w, heb net mijn 2 blauwe binnen gekregen, eens kijken of ik ze donderdag ofzo erin kan plaatsen *D

Drinkyoghurt

MF veteraan
19 apr 2007
25.547
0
zo, update tijd

na gigantisch lang met de middenconsole te hebben gekloot is hier mijn resultaat :)