Hulp gevraagd bij klepcontrole/stellen honda cbr 1000rr 2009 sc59

Erwinblade

Die hard MF'er
21 feb 2017
845
883
Zoals de titel al aangeeft zoek ik iemand die bereid is mij te helpen bij de klepcontrole/stellen .
De motor heeft 31.5k km gedraaid en loopt als een zonnetje,maar ik ben toch aan het twijfelen geslagen omdat me verteld werd dat je niks merkt tot je ze hoort tikken en het eigenlijk al te laat is.
Het moet eigenlijk bij 24k ,maar ik heb de motor gekocht toen hij ong die km stand had.
En ik denk niet dat het toen gebeurd is.
Mijn woonplaats is Almelo in het immers prachtige Twente.
Uiteraard tegen betaling.
De motor staat er nu zo bij,dus de klus kan wat mij betreft beginnen😇
Ik heb de knowhow niet en het juiste gereedschap denk ik.
Dus vandaar mijn vraag alhier.
 

Bijlagen

  • 20210905_231242.jpg
    20210905_231242.jpg
    337,2 KB · Weergaven: 48
  • 20210908_221100.jpg
    20210908_221100.jpg
    177,8 KB · Weergaven: 48
Zoals de titel al aangeeft zoek ik iemand die bereid is mij te helpen bij de klepcontrole/stellen .
De motor heeft 31.5k km gedraaid en loopt als een zonnetje,maar ik ben toch aan het twijfelen geslagen omdat me verteld werd dat je niks merkt tot je ze hoort tikken en het eigenlijk al te laat is.
Het moet eigenlijk bij 24k ,maar ik heb de motor gekocht toen hij ong die km stand had.
En ik denk niet dat het toen gebeurd is.
Mijn woonplaats is Almelo in het immers prachtige Twente.
Uiteraard tegen betaling.
De motor staat er nu zo bij,dus de klus kan wat mij betreft beginnen😇
Ik heb de knowhow niet en het juiste gereedschap denk ik.
Dus vandaar mijn vraag alhier.
Niet te veel luisteren naar die persoon die dat gezegd heeft.
Over het algemeen wordt de klepspeling (vooral bij de uitlaat) krapper, dus maken je kleppen minder geluid.

Ik ken die sc59 niet specifiek maar ik vermoed ook dat de motor nog een stuk meer gedemonteerd moet worden voor je aan de kleppen kan. (sowieso tank en luchtfilterbehuizing nog)
 
Bij klanten in de regio , vooral nieuwe, nodig ik mijzelf regelmatig uit om naar de motor te komen kijken als deze niet in rijdbare staat is.
Dan hoef ik ze niet weg te sturen als ze met een complete basket case / verprutst ding komen aanzetten op een met veel moeite geregelde aanhanger.
Bij dit soort klussen is het ook fijn om in je eigen werkplaats/plek te sleutelen omdat je soms de gekste tangetjes of aangepaste schroevendraaiers gebruikt voor specifieke hoekjes en moeilijk bereikbare plekken.
Als je alleen al vermoed dat je het juiste gereedschap niet hebt is dat al geen goed begin, wat je nodig hebt zou in dat boek moeten staan.

Ook is er nogal een verschil tussen klepspeling meten en het daadwerkelijke aanpassen, vooral die 2e klus zien velen terecht tegenop, voornamelijk omdat er motorblok delen los gehaald moeten worden die op juiste timing moeten staan , anders kan er schade ontstaan.

Ik zou zeggen (het woord adviseren wil ik niet gebruiken) probeer zelf de klepspeling te meten, staat die goed dan kan hij terug in elkaar, is de speling ergens incorrect dan kan je al in inschatting maken hoe je het tot dit punt vond gaan en kijken hoe je dan verder wil.
 
Tank en luchtfilterhuis moeten nog verwijderd worden schat ik in.
Maar daar begin ik dus niet aan,er zal ongetwijfeld nog een ontluchtingsslang ergens onderaan de tank zitten,en zo zullen er meer dingen zijn....
Ik heb wel een vrij uitgebreide gereedschap set van alles en nog wat,daar ligt het niet aan,maar mijn motor verdiend iemand die er meer verstand van heeft dan mijn persoontje.
Vandaar mijn vraag voor assistentie.
Bedankt voor de suggesties maar ik zoek iemand die het hier wil doen.
 
Vandaag de motor thuis terug bezorgd gekregen ,de kleppen moesten dus daadwerkelijk gesteld worden.
Er is nieuwe koelvloeistof ingekomen en tevens de remvloeistof van voor en achter vervangen.
Tevens een nieuwe s22 voor op laten plaatsen.
Kortom ik ben er blij mee en ik kan komend seizoen gerust weer mijn rondjes rijden.
Kevinblade bedankt voor je goede zorgen👍
 
Vandaag de motor thuis terug bezorgd gekregen ,de kleppen moesten dus daadwerkelijk gesteld worden.
Er is nieuwe koelvloeistof ingekomen en tevens de remvloeistof van voor en achter vervangen.
Tevens een nieuwe s22 voor op laten plaatsen.
Kortom ik ben er blij mee en ik kan komend seizoen gerust weer mijn rondjes rijden.
Kevinblade bedankt voor je goede zorgen👍
Geniet van je motor, ze blijven geweldig
 
Terug
Bovenaan Onderaan