Motorfreaks: Husaberg "Force" edition
In de loop der tijd heb ik veel verschillende verhalen gehoord over het merk Husaberg.
[*] Race-georiënteerd
[*] Niet erg betrouwbaar
[*] Onderdelen erg moeilijk te krijgen
Klopt het bovenstaande nou een beetje?
Ik ben vorige week met 2 vrienden van me naar Emmen geweest (vrij rijden) en naast ons stond een jongen met een Husaberg FS650E. Ik vind het een erg mooie machine, vooral het 'open kontje'. Op zich lijkt het me wel wat moet ik zeggen, maar zou er wel graag wat meer van willen weten.
Ja, er komt een SM, kwestie van tijd jongens
Toch maar een 660 dan?
Is het niks dan die XT660X ??
Is het niks dan die XT660X ??
De XT660X is IMO gewoon een all-road machine, weegt 170kg en heeft 40pk (zoiets tenminste).
En als ik een 660SMC koop, dan koop ik die voor de weg, niet het circuit. (Ik zal dan toch 90% van de tijd op de gewone weg rijden...dus)
De XT660X is IMO gewoon een all-road machine, weegt 170kg en heeft 40pk (zoiets tenminste).
En als ik een 660SMC koop, dan koop ik die voor de weg, niet het circuit. (Ik zal dan toch 90% van de tijd op de gewone weg rijden...dus)
deja-vu.....En als ik een 660SMC koop
en minder last van massatraagheid....Jeeeej, gewicht besparen door smallere nokjes te gebruiken
Misschien zeg ik nou iets geks hoor maar merken als Husaberg, de vorige generatie van Husqvarna, Vertemati, Vor etcetera hebben altijd de reuk van "snel kapot" om zich heen. En ik moet ook zeggen dat ik met name van die laatste twee merken de nodige griezelverhalen heb gehoord. Maar hier geldt toch gewoon dat het racemachines zijn waarbij alles voor gewichtsbesparing wordt gedaan met als uitgangspunt dat die dingen het gewoon een race moeten kunnen doen en daarna worden ze weer gerepareerd/gereviseerd? Dus minder hufterproof op de lange termijn? Zo geldt dat binnen één merk toch ook weer met verschillende modellen: een Honda CRF450 is toch ook "minder betrouwbaar" dan een XR650R? Maar als je er nou gewoon netjes mee omgaat en je onderhoud op tijd doet dan valt zo'n Husaberg toch niet in stukken onder je kont uiteen? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n merk troep op de markt brengt. En alles kan kapot hoor: ik beschouwde mijn vorige XR600R ook als onverwoestbaar maar toch draaide de nieuwe eigenaar de versnellingsbak in de soep.
Maar dan had je mij ook geen rommel moeten verkopen
Groet van "die nieuwe eigenaar".
Toch maar een 660 dan?
Haha hey zit jij hier ook al, ouwe sloperRijdt ie alweer? Heb je mijn nieuwe motor al gezien?