Huskie TE610 goes SM!!

Wat de afstelling betreft, je kan ook een OCEMN naald proberen, dit in kombinatie met een 160/165-er hoofdsproeier. Dan heeft-ie een ietwat beter middengebied maar mis je wel topvermogen.
 
Nou de FCR41 zit er onder!
Nog best een gedoe zeg. Paste absoluut niet tussen mijn tank, maar dat wist ik al en had een 2000 model tank gekocht, hier was al stukkken meer ruime maar nog steeds niet genoeg... Dus aan 1 kan de tank verwarmd en beetje bijgeboetseerd :9 Dat past nu perfekt! Andere kant stak de choke wel erg ver uit, deze dus ingekort. Kan er wel moeilijk bij, maar heb ik hoop ik toch niet vaak nodig.

Ook had ik al een inlaatrubber gekocht speciaal voor de Keihin FCR41, dat was dus perfekt. Bij de FCR zat ook dubbele gaskabel, deze ook netjes gemonteerd. Nu alleen nog een benzineslang halen, want die ik nu heb is te kort.

Toch even provosorisch aangesloten en kicken maar, na de 6de keer kwam hij toch tot leven 8-) Snel helm op en jas aan en een klein rondje gereden! Echt een lekkere gasrespons nu :} en trekt ook een stukje beter in de hogere toeren! Nog niet echt vol geprobeerd, maar dat komt vast nog wel, eerst even goed af laten stellen op een testbank.

In Kaatsheuvel is een Dynojet center, maar die heeft verder geen sproeiers of naalden op voorraad, hij verwees mij naar Ruud Frederiks in Goes. Maar dat is 130km rijden en vind ik een beetje ver, zeker op de Husky! Weet iemand een andere hier in de buurt van Tilburg, Breda, Eindhoven, Den Bosch die wel wat op voorraad heeft kwa sproeiers, naalden en etc om een Keihin FCR41 perfekt af te stellen??
 
Nou, maar weer even wat nieuwe foto's 8-)

full
 
Waar is die MF-sticker :?

Leuk aparaatje hoor :} Wat voor een uitlaat ligt er trouwens onder? Ach ik zie hem zondag wel :]

Heb hier nog 4 MF stickers liggen, maar als ik die erop plak zit hij over de 1 heen, dus dat gaat helaas niet! ;)

Er zit een open crossdemper onder, maakt een erg lekker geluidje :9

Helaas kan ik er zondag ook niet bij zijn |( , verjaardag van mijn oma om 14:00 uur tot 18:00 uur B| Precies op het midden van de dag, erg jammer dus...
Maar daarbij is mijn Keihin nog niet afgesteld, gaat donderdag op de bank! Wil even weten of hij niet veel te arm staat, anders is het nogal schadelijk voor het blok.
 
Net even gereden, maar denk dat de afstelling al ver goed is! Ding rijdt iig erg fijn! Lekker fel op het gas, en vooral in de hogere toeren blijft hij gaan!!

Ik rij constant 20km/u harder dan normaal :X Rij je op een 60km/u weggetje, ff flink gasgeven, hop naar de 155km/u! Mmm, nog een versnelling over zelfs :z

Donderdag dat ding maar eens op de bank gooien, kijken of de afstelling idd al redelijk goed is. Zit iig een 185 hoofdsproeier in, dus dat komt overeen met de Keihin voor de SM630 en SM510. Zal dan iig niet te arm staan neem ik aan :)
 
Net even gereden, maar denk dat de afstelling al ver goed is! Ding rijdt iig erg fijn! Lekker fel op het gas, en vooral in de hogere toeren blijft hij gaan!!

Ik rij constant 20km/u harder dan normaal :X Rij je op een 60km/u weggetje, ff flink gasgeven, hop naar de 155km/u! Mmm, nog een versnelling over zelfs :z

Donderdag dat ding maar eens op de bank gooien, kijken of de afstelling idd al redelijk goed is. Zit iig een 185 hoofdsproeier in, dus dat komt overeen met de Keihin voor de SM630 en SM510. Zal dan iig niet te arm staan neem ik aan :)

check je bougie anders ff,dat geeft ook wel wat informatie
:Y
 
In Kaatsheuvel is een Dynojet center, maar die heeft verder geen sproeiers of naalden op voorraad, hij verwees mij naar Ruud Frederiks in Goes. Maar dat is 130km rijden en vind ik een beetje ver, zeker op de Husky! Weet iemand een andere hier in de buurt van Tilburg, Breda, Eindhoven, Den Bosch die wel wat op voorraad heeft kwa sproeiers, naalden en etc om een Keihin FCR41 perfekt af te stellen??

Zal ik dan maar zo aardig zijn ? :P

Sproeiers kan je best zelf wisselen... Dus zoek ff een afstelling waarvan jij denkt dat het al redelijk goed is. En daarna zet je hem bij de biggelaar in Oisterwijk op de bank, dat is bijna om de hoek bij jou. Toine is helemaal supermono gek, en vindt 1 cilinders van een ander merk ook geweldig. Die gaat je zeker helpen.
 
Zal ik dan maar zo aardig zijn ? :P

Sproeiers kan je best zelf wisselen... Dus zoek ff een afstelling waarvan jij denkt dat het al redelijk goed is. En daarna zet je hem bij de biggelaar in Oisterwijk op de bank, dat is bijna om de hoek bij jou. Toine is helemaal supermono gek, en vindt 1 cilinders van een ander merk ook geweldig. Die gaat je zeker helpen.

Nou, eigenlijk niet ;)

Maar thx voor de tip! Heeft die gast een rollerbank staan daar in Oisterwijk??
Zal er van de week eens langs rijden, kan ik meteen wat kwijlen bij de ducs :9~ Zou anders toch zonde zijn om een FCR41 te hebben die niet optimaal is afgesteld :X
 
Nou, eigenlijk niet ;)

Maar thx voor de tip! Heeft die gast een rollerbank staan daar in Oisterwijk??
Zal er van de week eens langs rijden, kan ik meteen wat kwijlen bij de ducs :9~ Zou anders toch zonde zijn om een FCR41 te hebben die niet optimaal is afgesteld :X

dude heeft een dynostar bank, ding is nog preciezer dan de bank bij Dolf.
 
Je moet zorgen dat je van te voren de goeie naald hebt of dat de tuner deze heeft liggen, deze bepaalt voor het grootste gedeelte de afstelling en ook de hoofdsproeier.
 
dude heeft een dynostar bank, ding is nog preciezer dan de bank bij Dolf.

Net even gebeld, helaas doen ze verder niets aan het afstellen van motoren behalve van ducati. Maar op de bank zetten en tips geven is verder geen enkel probleem! Denk dat ik maar eens een afspraak ga maken voor zaterdag, kost dan ook maar 20 euri 8-)

Thx voor de tip!! :}
 
En wat is dan een goede naald?
En waar kan ik die kopen?

Op de naald staat een 5-letterige code: de eerste 2 letters hebben te maken met het type carb. en het materiaal en deze doen verder niet terzake. De volgende 3 vertellen hoe taps de naald is, waar het tapse gedeelte begint en hoe dik de "punt"is. Een goeie naald zou de obdvr (zoals in de 630 en 510) of de ocemn kunnen zijn.
Maar bij de ocemn hoor +/- een 165-er hoofdsproeier, een 185 is veel te groot.
Bij een obdvr vice versa.
Dus kijk ff welke naald er nu in zit en laat het hier weten, misschien heb je geluk en zit er een goeie naald in.
 
Op de naald staat een 5-letterige code: de eerste 2 letters hebben te maken met het type carb. en het materiaal en deze doen verder niet terzake. De volgende 3 vertellen hoe taps de naald is, waar het tapse gedeelte begint en hoe dik de "punt"is. Een goeie naald zou de obdvr (zoals in de 630 en 510) of de ocemn kunnen zijn.
Maar bij de ocemn hoor +/- een 165-er hoofdsproeier, een 185 is veel te groot.
Bij een obdvr vice versa.
Dus kijk ff welke naald er nu in zit en laat het hier weten, misschien heb je geluk en zit er een goeie naald in.

Net even gekeken en er zit een ABDV P naald in, wat het ook mag inhouden.
Naald zag er nog goed uit, maar kun je met het blote ook volgens mij toch niet zien :z Iig geen krassen of iets dergelijks :)
Naald stond van bovenaf gezien in het 5de streepje van de 7.
 
In dat geval heb je een goeie naald en die 185-er sproeier past daar ook bij.
Waarschijnlijk komt jou FCR dan ook van een dikke 1-cilinder. Jou xxDVP naald lijkt op de xxDVR van een 630/510.
Nog even over die code, dat ging hierboven niet helemaal goed:

De "D" geeft aan hoe taps de naald is.
De "v" is de L1 maat, dat is de maat van de bovenste clip-positie tot een
punt waar de naald 2,515mm dik is.
De "P" is de dikte van de naald boven het tapse gedeelte. P staat voor 2,735 mm
Bij de 630/510 is dat "R" en die is 2,755 mm dik. dit verschil merk je tot
ong. 1/3 gas, bijna niet dus.

De clip-positie is ook zo'n beetje bij die gasstand het meest van invloed daar kun je zelf wel een beetje mee goochelen.
 
Biker als je het allemaal teveel moeite vind worden wil ik hem graag van je overnemen hoor }) ,geen enkel probleem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan