husky kopen

Jurrien9

MF veteraan
10 jun 2007
1.424
0
groningen
Hallo,

Vandaag geregistreerd op het forum, ik volg al een tijdje de meeste berichten maar werd toch een keer tijd om me te registreren :D

Ik ben van plan om een husqvarna tc610 te kopen uit het jaar 1999 voor een leuk prijsje!
ik heb alleen een aantal vragen die ik op het forum niet zo snel beantwoord kon vinden.

de motor staat te koop in belgie en moet dus ingevoerd worden, wat zal dit kosten en waar moet dit aan betaalt worden, ik weet in elk geval dat ik naar een rdw station moest om het kenteken te laten overschrijven, te laten keuren, naar de douane moet en daarna hopelijk mijn NL kenteken ontvangen! maar ik weet dus niet precies wat er allemaal moet gebeuren.

verder over de motor,

waar moet ik op letten als ik hem ga bekijken en ga proefrijden?


ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen!

greatz Jurrien
 
Laatst bewerkt:
dan moet de husk wel heel goedkoop zijn

invoeren kost toch een hoop tijd en geld

een 99 zijn goede blokken hoop dat je er meer plezier an beleef als mij

succes
 
Een TC610 kun je niet op kenteken zetten, is namelijk een crosser.

Dus je zou hem moeten overbouwen op een TE610 frame.... Of dat het je waard is...


Je kunt beter op zoek gaan naar een motor die al op nederlands kenteken staat.
 
oh hehe das dom... vandaar dat die verkoper niet terug mailed..

probleem is in nederland zijn niet veel husky's te koop of te vinden voor een leuke prijs.

in elk geval bedankt en als jullie nog wat weten dan zie ik het wel! :)
 
Ik heb een 98'er ingevoerd, mijn advies is niet doen.... bij dit soort 'oudere' motoren ontbreekt vaak de helft van de onderdelen die je nodig hebt voor de keuring, om maar niet te spreken van de kabelboom die vaak gestript wordt
 
Ik woon vlak bij Belgie (Breda / Tilburg) en heb in het verleden ook wel eens gekeken en onderzoek gedaan over het invoeren van een Belgische enduro. Volgens mij kan dat soms aardig mis gaan en kan het je veel tijd en problemen kosten.

Let in ieder geval op dat het type motor dat je in Belgie koopt ook hier in NL rondrijdt. Dan weet je in ieder geval of de RDW je kan voorzien van een kenteken. Zou persoonlijk een kopie van de papieren vragen en daarmee eerst bij de RDW aankloppen, voordat ik zou gaan kopen.

De motor dient voorzien te zijn van lichten, spiegels, standaard uitlaat, etc, etc. om hem door de RDW keuring te krijgen in NL.

Er zijn op dit forum diverse topics geweest over invoeren van motoren, gebruik daarvoor de zoekfunctie.

Je kunt altijd een koopje vinden, maar let wel goed op de staat en onderhoudhistorie. Ik zou in NL zoeken..................... (ook aangezien je in Groningen woont).
 
ik heb even gebeld met rdw, en info gevraagd en inderdaad dik gezeur al die standaard dingen die er op zouden moeten zitten zitten er niet op.. wel logisch dat is het eerste wat je er af MOET halen :D

ik spaar nog even door tot eind augustus en koop dan 1 in NL van max 4.000.- :D
en dan voor 1.000.- nog een crosshelm en uitrusting!

bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan