husqvarna sm 125

fx259b

Rookie
7 okt 2011
27
0
beste forum leden,

ik zal me even voorstellen, ik ben Ivo 17 jaar oud en heb nu een leuke motor gevonden welke ik volgende jaar wil gaan bereiden.

het gaat hier om een husqvarna 125 sm bouwjaar 2000 model 1999 (11kw op kenteken dus goed voor de nieuwe regelgeving).

nou had ik een aantal vragen waaronder:
het is dus een vrij oud model en de kappen/het plastic vind ik niet erg mooi, nu is dus 1 van mijn vragen of er bijvoordbeeld een tank,zadel en kappenset op zou passen van bijv. een 2004 model (of van een andere husky?) aangezien het frame er erg op lijkt.

ook de vraag hoeveel pk/kw dat ding nu ontgrenst heeft ik las ergens 29pk met een top van rond de 130 km/h?

nou zie je zon motor dus vrij weinig tot niet in nederland, dus ik neem aan dat de onderdelen alleen te verkrijgen zijn bij een husky dealer?

heeft er iemand ervaring met deze fiets en kan mij vertellen wat de + en - punten zijn?

en als laatste hoe het zit met onderhoud, de meeste sm fietsen slijten hard, is dit hier ook het geval aangezien hij wat tammer is als een normale 125cc enduro/crossmotor ( hoelang zou bijv een zuiger meegaan?
 
Laatst bewerkt:
Ivo,


Ik heb ooit zo,n ding gereden en moet zeggen dat t me niet heel erg tegenviel, maar waarom zou je op n opgevoerde brommer stappen als de meeste euro's en sumo's met 7,8 of 11 kW op kenteken staan? Mijn 510 staat geloof ik als 11kw op kenteken....
 
inderdaad, ik had liever gewoon 25kw gereden. maar omdat er die nieuwe regeling komt mag men tegenwoordig niet meer als een opgevoerde brommer rijden de eerste 2 jaar.....
 
Ah, zo! T moet niet gekker worden.... Hoe lang moet je op zo,n ding?

Maar, t viel mij niet tegen dus. Qua onderhoud.... Tja, in welke staat is t ding dat je koopt? Qua zuigers zal t meevallen. Eens per jaar moet je wel op tellen denk ik, maar zoals je al zei, t is geen competitie enduro.
 
+-11000 km op teller dus dat valt mee (originele uitlaat) , het kapwerk is minder maar dan gewoon kijken voor een wat nieuwer type husky tank, plastic en zadel
 
Gaat het hier om een 125cc 2takt (dat is nog wel te doen) of een 125 4takt? (traagg....)
 
2takt, 4 takt is helemaal erg 2 takt is nog een beetje leuk rijden en is nog wat pk's op bij te trekken met andere uitlaat/ carb
 
Ja, maar officieel mag iemand van 18 dus met niet meer dan 11 kw rijden de 1e 2 jaar. :') zelfs de nsr mag niet...
 
vind ik eigenlijk te triest voor woorden, mijn brommer heeft meer als 11kw gehad....
kan die husky dan net zo goed terug voeren en als brommer laten keuren .... -.-

gaat om deze:
http://link.marktplaats.nl/578127856

heb contact gehad met verkoper voor 700 mag k hem direct komen halen. maar lijkt mij voor het bouwjaar en de optische staat iets hoog gegrepen?
 
Laatst bewerkt:
Ja en ik geloof dat als je een klasse hoger mag je elke keer nieuw op examen moet...
 
Ja en ik geloof dat als je een klasse hoger mag je elke keer nieuw op examen moet...

Waar slaat dit op?
Moet je straks ook eerst in een trabantje rijden, dan opnieuw examen doen voor kleine TDI, vervolgens voor een 2liter benzine, en dan nog een speciaal V8 rijbewijs?? :/ :/
 
wieweet voeren ze in 2015 wel een fietsrijbewijs in....

maar zal ik voor deze husky gaan of door zoeken naar iets anders?
 
wieweet voeren ze in 2015 wel een fietsrijbewijs in....

maar zal ik voor deze husky gaan of door zoeken naar iets anders?

Ja eerlijk gezegd... Zou ik mooi wachten met mn rijbewijs als ik op zo'n halve brommer moest gaan rijden.
 
kga kijken of ik er wat af kan krijgen, zo ja kopen en laten keuren als brommer

aangezien hij weg legaal is zitten alle knipperlichten teller reflectoren claxon etc er al op..

dus even vragen of ik het reserve blok (minarelli am6 50cc) van een vriend kan lenen begeultje maken voor de blok ophang en dan in lelystad laten keuren
 
Laatst bewerkt:
kga kijken of ik er wat af kan krijgen, zo ja kopen en laten keuren als brommer

aangezien hij weg legaal is zitten alle knipperlichten teller reflectoren claxon etc er al op..

dus even vragen of ik het reserve blok (minarelli am6 50cc) van een vriend kan lenen begeultje maken voor de blok ophang en dan in lelystad laten keuren
Waar lees je dat de fiets "weg legaal" is?

Er zijn maar weinig SM's op de weg met knipperlichten en spiegels etc.
 
Laatst bewerkt:
aangezien die standaard zo geleverd word? ( met kenteken en voldoet aan alle eisen)
 
dat snap ik, heb hier nog een setje spiegels liggen , en bijna een complete sm brommer in onderdelen dus als er iets niet op zit is dat het probleem niet.
 
ja, maar ik houd wel van een uitdaging! hoop dat die iets van de prijs af wilt doen :) wat zou ongeveer de waarde zijn van het beestje?
 
kga kijken of ik er wat af kan krijgen, zo ja kopen en laten keuren als brommer

aangezien hij weg legaal is zitten alle knipperlichten teller reflectoren claxon etc er al op..

dus even vragen of ik het reserve blok (minarelli am6 50cc) van een vriend kan lenen begeultje maken voor de blok ophang en dan in lelystad laten keuren
Je kan dit niet keuren als een brommer, er is namelijk nooit een typegoedkeuring voor gegeven.
 
Ja idd dat klopt.

Een DRZ is daar in tegen wel goed gekeurd als brommer.. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan