Ik had bij mijn Beta in het begin ook problemen met het verbruik. Ik kon toen ook tijdens een OTR met geluk zo'n 55km rijden op 8L benzine (wel stevig door rijden).
Toen heb ik al de 9,5L tank van het 2014 model gekocht, en toen kon ik dus alweer verder rijden (ongeveer 65km), maar ik had nog steeds een hoog verbruik, dus dit was geen oplossing, enkel een optie om toch verder te kunnen rijden.
Na wat onderzoek bleek het volgende:
Het bleek zo te zijn als ik de motor ongeveer 45 graden schuin hield, de benzine door de ontluchtingsslang aan de zijkant van de carburateur kwam.
En als ik die nog platter zou leggen kwam het ook aan de bovenkant er uit.
Ik heb dit toen opgelost door de slangen aan de zijkant in ieder geval met elkaar door te verbinden. zo blijft de benzine die er uit loopt bij 45 graden schuin in ieder geval in de slang, en zal terug de carburateur in lopen op het moment dat de motor weer recht komt te staan.
En de slangen bovenop de carburateur en op de vlotterkamer zijn nog gewoon allemaal open, zodat wanneer de motor plat komt te liggen de benzine wel weg kan lopen, en er nog voldoende ontluchting is op de carburateur.
Na deze aanpassing kan ik gemiddeld toch wel 85km rijden met 9,5L benzine (bij stevig doorrijden)