Icon Helm of toch wat anders?

17 sep 2014
8
0
Amsterdam
Beste forum leden,


Ik had even kort een vraagje misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik mag als verjaardagscadeau een nieuwe 2e helm kopen en ik heb bij motor city een hoop helmen gepast. zoals shoei shark lazer alleen toch niet helemaal mijn smaak.
Toen zag ik op internet het merk Icon met de Icon airframe ghost carbon en die zag er erg mooi uit en de prijs viel mee.
Alleen zag ik het op Revzilla.com voor 500 dollar kent iemand deze winkel? en of weet iemand een nederlandse dealer? verkoop punt? iets?

Alle tips zijn welkom
Ieder geval alvast bedankt allemaal
 
Tuurlijk niet, eerst passen in de winkel , 3 bakken koffie opdrinken, boekje lezen en de verkoper 30x laten lopen en dan mededelen dat je de helm toch niet mooi vind.
Vervolgens Dan bestellen op internet! Met xtra korting.
 
hallo tijdje terug ook nieuwe helm gekocht waaronder deze ook een optie was maar ben toch voor de nexx xr1.r carbon gegaan hier wat adresjes gr.

http://massahelmen.nl/item/icon-airframe-ghost-carbon#.VBm9lhZa_uA

http://www.ebay.nl/itm/Icon-Airfram...=Apparel_Merchandise&var=&hash=item1e90dbc202

Top bedankt voor de info die massahelmen is ook alleen puur webshop he?
ik heb bij alle helmen die ik heb gepast en me shoei helm die ik nu heb maat M
dus dan neem ik aan deze ook?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk niet, eerst passen in de winkel , 3 bakken koffie opdrinken, boekje lezen en de verkoper 30x laten lopen en dan mededelen dat je de helm toch niet mooi vind.
Vervolgens Dan bestellen op internet! Met xtra korting.


Haha ja toch.. alleen kan ik geen winkel vinden die de Icon helm heeft.
De winkels die hem hebben moeten het bestellen en de aardige mevrouw van motor discount heeft erbij gezegd.
Aals ik hem bestel moet u hem ook echt nemen maat kan veranderd worden maar geld terug geven ken dan niet.... dusss haha
 
ik heb de nexx xr1r wel besteld zonder te passen via ebay
ten kate kon de helm wel leveren maar niet in de kleur die ik wou

had reviews gelezen dat je een maat groter moest bestellen dan je eigenlijk moest hebben heb dat gedaan en past perfect

ook was de helm in de aanbieding en voor weinig geld dus met de gedachte mocht hij niet passen dan verkopen op marktplaats en er niks op verliezen.
 
Toen zag ik op internet het merk Icon met de Icon airframe ghost carbon en die zag er erg mooi uit en de prijs viel mee.

Twee dingen die die wel relevant zijn, maar die bij mij toch ergens achteraan in het rijtje eisen staan.

1. Past hij goed?
2. Comfort niveau
2.1 Geluid
2.2 Ventilatie
2.3 Aërodynamica
3. Zonnevizier/Pinlock en aanverwante opties
4. Gewicht
5. Prijs
6. Looks

Uiteraard veiligheid in de vorm van een Keuring (ECE..?).

Vergeet niet dat als je hem moet importeren dat daar nog een flinke smak geld bij moet. Ruilen en klachten zullen allemaal niet zo makkelijk gaan.
 
ik heb bij alle helmen die ik heb gepast en me shoei helm die ik nu heb maat M
dus dan neem ik aan deze ook?

Ik denk dat je daar de fout in gaat. Maar wie ben ik?
Ik heb inmiddels genoeg ervaring om geen helm te kopen zonder proefrit en zelfs dan ben je nog niet 100% zeker. Sommige knelpunten uiten zich pas na 1 uur of zelfs langer.
Suc6 met bestellen. Vergeet niet dat er nog BTW en duane kosten bij komen als de helm van buiten de EU komt.
 
Indien mogelijk, zoals Spotlight78 zegt, gaan proefrijden wanneer je een helm op het oog hebt.

Ik was helemaal weg van de Schubert SR1, ook gezien alle mooie en goede verhalen op het internet. De pasvorm was ook goed totdat ik een 20 minuten had gereden en direct weer omgekeerd ben.

Dat ding knelde aan alle kanten van mijn hoofd en was dus toch niet de juiste keuze voor mij.
 
Als het je puur om de looks en prijs gaat, lekker doen! Maar niet gaan zitten miepen als hij toch niet zo fijn is.
Zoek je goedkoopste aanbieder op internet en bestellen maar.

Wat betreft Revzilla. Prima zaak, maar zoals velen al aangeven heb je de kans dat je invoerrechten + BTW (over het volledige bedrag, dus incl. verzendkosten) moet betalen.
Als je pakketje bijvoorbeeld via Duitsland Europa binnen komt, heb je een grotere kans dat je niet voor extra kosten komt te staan, maar daar heb je niet zo veel over te zeggen.
Als er iets mis is, kost het je ook weer een mooi bedrag aan verzendkosten.

Maar euhm.. Google?
Hier al vanuit Duitsland: http://www.ebay.nl/.......

Als je toch nog iets van advies zou willen (al betwijfel ik dat als ik de huidige reacties zo doorlees). Het lijkt mij niet relaxed om bij elk ritje dat langer dan een half uur duurt koppijn te krijgen of bij 150+ constant merken dat hij toch wat strakker had mogen zitten..
Misschien boeit het je niet zo, omdat je hem toch krijgt en dan is € 500,- toch niet zo veel geld.
Je zit moeilijk te doen om die paar tientjes die je (misschien) kunt besparen, maar juist omdat je er een mag uitzoeken zou ik zeggen 'dan leg ik die paar euro extra zelf bij en dan kan ik gewoon naar een winkel'.

Ik had zelf ook een Icon Airframe op het oog, omdat ze nu eenmaal vette graphics hebben (en ja, smaken verschillen).
Ik woon gelukkig relatief dichtbij een FC-Moto in Duitsland en daar kan je zelfs via de webshop vanalles bestellen en in de winkel laten afleveren (wordt ook in de winkel geadviseerd).
Vervolgens kan je in de winkel je bestelling passen, maar ook meteen de rest van het assortiment wat er sowieso al te bekijken is.

Uiteindelijk was de pasvorm van de Airframe het toch net niet voor mij. Bijkomend oogde de helm in het echt 'lomper' dan ik had verwacht en hij was relatief zwaar, maar dat zal bij die carbon versie minder zijn.

Uiteindelijk ben ik bij een HJC uitgekomen.

Maargoed, het is jouw geld..euhm ooh nee. Het is jouw hoofd, dus...
 
Twee dingen die die wel relevant zijn, maar die bij mij toch ergens achteraan in het rijtje eisen staan.

1. Past hij goed?
2. Comfort niveau
2.1 Geluid
2.2 Ventilatie
2.3 Aërodynamica
3. Zonnevizier/Pinlock en aanverwante opties
4. Gewicht
5. Prijs
6. Looks

Uiteraard veiligheid in de vorm van een Keuring (ECE..?).

Vergeet niet dat als je hem moet importeren dat daar nog een flinke smak geld bij moet. Ruilen en klachten zullen allemaal niet zo makkelijk gaan.


Beste Apex,

Inderdaad daar heb je helemaal gelijk in dit zou mijn eerste (luxe) helm worden
Ik heb dan ook erg goed gezocht en heel veel reviews gelezen van de helm.
En daar kwam hij altijd mega goed uit de testen vooral met comfort,ventilatie,gewicht,veiligheid waren uitstekend.
En heeft alle denkbare opties Pinlock, Quick release vizier, uitneembare binnenvoering Enz..
Heeft letterlijk alle denkbaren keuringen doorstaan

En kijk dat is nou net een stukje waar ik niet over had nagedacht btw enz.
Betaal dan gewoon precies het zelfde als bij fc moto en of motor discount
 
Ik denk dat je daar de fout in gaat. Maar wie ben ik?
Ik heb inmiddels genoeg ervaring om geen helm te kopen zonder proefrit en zelfs dan ben je nog niet 100% zeker. Sommige knelpunten uiten zich pas na 1 uur of zelfs langer.
Suc6 met bestellen. Vergeet niet dat er nog BTW en duane kosten bij komen als de helm van buiten de EU komt.

Iemand die zijn advies geeft en ik die het waardeer.
En ik denk dat u gelijk heeft aan iedereen ze reacties te zien lijkt het me inderdaad toch niet zo verstandig om een random helm te kopen zonder te passen.

Inderdaad Maikel64 daar hebben jullie gelijk in dat is me altijd afgeraden maar ik dacht scheeld toch 125+ euro dus waarom niet M was tenslotte altijd perfect.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus nu toch besloten om de helm in de winkel te bezichtigen en te passen en uitgebreid te testen als dit mogelijk is. Dit zal ik waarschijnlijk bij FC moto doen aangezien discount het wilt bestellen en ik hem dan MOET nemen.

wil iedereen hierbij dus bedanken voor de tips,hints,adviezen
Hier mag opzich een slotje op.. weet niet hoe dat werkt:P
 
Thnx chris alleen is hij 100 euro duurder dan bij revzilla bv
heb net nog een adresje gevonden motor kleding discount alleen die vraagt 500 euro

Revzilla zit in Amerika dus die 100eu goedkoper zal tegen vallen wanneer je inklaringskosten moet betalen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan