Iemand ervaring met de Cobra LPD portofoon?

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.708
801
Hallo mf-ers

afgelopen vrijdag heb ik bij de Correct een setje portofoons met headset voor 130 peleuro's gekocht, compleet met ptt toets voor op het stuur. Ik heb nog niet op de motor kunnen testen (vanavond waarschijnlijk) Ik heb wel even het bereik getest en daar merkte ik dat het erg afhankelijk is van de omgeveing waarin je loopt/rijdt. Open terrein = :} , bebouwd = al wat minder, tussen flats = :(

Mijn vraag is hoe de ervaring met bereik bij andere gebruikers van LPD portofoons zijn.

PS. Ik laat morgen voor de geinteresseerden nog wel even weten hoe de test op de motor ging

Laturzzzzzz
 
Waarom heb je voor zo'n set gekozen en niet voor een PMR? zie http://www.cbshop.com/pmr446.htm
Die portofoons hebben op papier in ieder geval een veel groter bereik. 500mwatt zendvermogen!

De PMR setjes die ik heb gezien lagen wat de prijs betreft een beetje boven mijn budget. Toen zag ik dit setje en dacht ik, "voor 130 EURO wil ik dit wel proberen". De specificaties zeggen, 3 km in onbebouwd gebied, 500 m in dichtbebouwd.
Zou in principe op de snelweg moeten voldoen

Vanavond komt de test. Ik op motor van zwager, vriendin met koekblik erachteraan.
 
ik zou me meer druk maken om de verstaanbaarheid van die setjes ik heb een alan 456 en afhanklijk van de helm die je hebt is het tot 100 km/h wel verstaanbaar, daarboven wordt het een stuk lastiger
 
ik zou me meer druk maken om de verstaanbaarheid van die setjes ik heb een alan 456 en afhanklijk van de helm die je hebt is het tot 100 km/h wel verstaanbaar, daarboven wordt het een stuk lastiger

Daar ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar
 
ik zou me meer druk maken om de verstaanbaarheid van die setjes ik heb een alan 456 en afhanklijk van de helm die je hebt is het tot 100 km/h wel verstaanbaar, daarboven wordt het een stuk lastiger
Hoe bevalt die Alan 456, ik heb gehoord dat hij een groot bereik heeft (4/5 km)
Is dat in de praktijk ook zo? , want ik heb een Kenwood maar na 500 m wordt het een stuk minder met de ontvangst.
 
Tussen normale woningbouw denk ik tot 1 kilometer en in vrij gebied wordt opgegeven tot 5 km, ik denk dat die dat ook wel haalt.

tussen bergen is het alleen snel over, van de vakantie gemerkt in een dal is het bereik nog redelijk maar als je aan de andere kant van de berg zit is het echt over.
 
Zoals beloofd de resultaten van mijn portofoontest:

- Bereik : ruim 1,5 km (op snelweg
: 500 m in de stad
- Ruisonderdrukking : Goed tot zeer goed
- Verstaanbaarheid : Tot 100kmh perfect daarna wordt het snel minder maar nog wel verstaanbaar
- Bediening : PTT toets dus zeer gemakkelijk

Minpunt: bevestiging microfoon, lijmlaagje plakt niet echt super. Dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Over het algemeen genomen vind ik de complete set voor 130 EURO best wel goed
 
Zeg welke Cobra heb jij gekocht (type)? Ik sta op punt om ook een set Cobra\'s te kopen maar kon nergens reacties op het merk Cobra vinden. Ik vind jouw testresultaat best goed! Inmiddels zijn maanden verstreken sinds jouw test dus heb je nog wat meer kunnen rijden (testen)? MZZL
 
- Verstaanbaarheid : Tot 100kmh perfect daarna wordt het snel minder maar nog wel verstaanbaar
-
Mijn instructeur zei er een weerstandje tussen te zetten(microfoon) en dat het dan bij 150 ook nog goed verstaanbaar is met een \"pothelm\"
 
Over communicatie tussen motoren onderling staat een stukje op mijn homepage.
 
En niet zo duur. Al is het belachelijk dat de helmset bijna dezelfde prijs heeft als de portofoon zelf |(
Maar dat van het weerstandje van de rijinstructeur geloof ik niet.
ja serieus wordt de microfoon ongevoeliger door, dus minder ruis, ook wel zachter maar je praten is meestal toch hard genoeg.... \'k zal eens vragen hoeveel ohm(toch) hij gebruikt
 
ja serieus wordt de microfoon ongevoeliger door, dus minder ruis, ook wel zachter maar je praten is meestal toch hard genoeg.... \'k zal eens vragen hoeveel ohm(toch) hij gebruikt

En anders hard schreeuwen ? Je hebt ook zo\'n Baehr set toch die de ruis eruit kan filteren? Of een andere set. vrij duur.. vind het wel best zo. Als ik wil stoppen, gil ik wel wat door de porto en als dat niet te verstaan is gewoon even het gas open gooien en kenbaar maken dat je wilt stoppen. Tot 120 is het redelijk te verstaan met de Alan set. En harder mag je toch niet rijden? O-)
 
Tot 120 is het redelijk te verstaan met de Alan set. En harder mag je toch niet rijden? O-)
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook een Alan set (Combi van de 451 en 456) en werkt prima. Bereik is ruim voldoende en met m\'n Audisafe oordoppen in kan ik tot 120 km/u alles prima verstaan.
Dus als je budget het toelaat..... PMR set kopen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan