iemand ervaring met de HD FXST standard softtail?

17 aug 2003
47
0
hoi ik vroeg me af of iemand een FXST standard softtail rijdt (model 2002/2003)?


ik kan op internet niet echt uitgebreide reviews vinden

Wat vind jij van deze motor?

alvast bedankt voor de repliek!


-HD4E
 
Mischien dat de test van MotorManiacs je meer info kan geven, (zie http://www.motormaniacs.nl ), bij de testen van 2003 staat een test van een "Night Train" wat voor zover ik weet gewoon een standaard FXST is zij het matzwart ;)

Hopenlijk helpt dat je wat :)
 
Als je van plan bent veel te rijden is een Softail niet echt aan te bevelen, door het karakter van de achtervering wordt je op de langere duur moe in je rug, doordat je vaak de schokken met je rug opvangt. Dit is mijn ervaring ermee. Een Dyna of Sportster zijn beter geschikt om lang te rijden. Het bochtenwerk is door de lange voortrein (grote balhoofdshoed en lange voorvork) niet flitsend, je moet er wel voor werken om de motor de bocht door te krijgen. Zelf heb ik op alle types Harley gereden en voor het lekkere vlotte rijden moet je een Sportster hebben, voor lange ritten een FXR of Dyna of Electra, en voor het showen en boulevard-cruisen een Softail. Kweet niet waar je naar op zoek bent, maar ga op de motoren van je keuze een goede proefrit rijden, dan kom je er het beste achter wat het lekkerste rijdt.
 
Als je van plan bent veel te rijden is een Softail niet echt aan te bevelen, door het karakter van de achtervering wordt je op de langere duur moe in je rug, doordat je vaak de schokken met je rug opvangt. Dit is mijn ervaring ermee. Een Dyna of Sportster zijn beter geschikt om lang te rijden. Het bochtenwerk is door de lange voortrein (grote balhoofdshoed en lange voorvork) niet flitsend, je moet er wel voor werken om de motor de bocht door te krijgen. Zelf heb ik op alle types Harley gereden en voor het lekkere vlotte rijden moet je een Sportster hebben, voor lange ritten een FXR of Dyna of Electra, en voor het showen en boulevard-cruisen een Softail. Kweet niet waar je naar op zoek bent, maar ga op de motoren van je keuze een goede proefrit rijden, dan kom je er het beste achter wat het lekkerste rijdt.


thx voor de replies allemaal!


zoek iets voor relaxed te toeren, maar ik zal de fxst ook wel eens uit proberen...maar als het zo'n oncomfortable motor is om mee te rijden dan zal het zeker m'n keus niet worden

greetz

-HD
 
Ik heb een flstc van 87 deze vind ik fijn rijden stuurt makkelijk en kan er grote afstanden mee rijden zonder last te krijgen van mijn rug.

groeten eric
 
Een FLSTC is best een fijne motor,ik heb er zelf een gehad. Ik reed er veel op. In juni 2002 kocht ik een nieuwe Roadking en ik moet zeggen,dit is echt een topmotor. Deze nodigt je nog meer uit om te gaan rijden. Je raakt er aan verslaafd. Ik heb er nu 45000 km mee gereden en heb in de maanden oktober t/m maart niet eens gereden. De mooiste rit was mijn vakantie naar de noordkaap. De machine stuurt goed,remt goed en je kunt gemakkelijk spullen meenemen. De FLSTC is allemaal wat ieler vind ik,maar ondanks dat wel een fijne bike hoor. Het ligt er ook maar aan op wat voor manier je er op wilt rijden.
Succes met je keuze.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan