iets vast gesmolten op linkpijp

Bikers_Rider

Rookie
25 apr 2017
6
0
36
Antwerpen
Bezoek site
Bij thuiskomst na m'n afgelopen trackday merkte ik dat er iets gesmolten op de linkpijp van de uitlaat van mijn GSX-R kleeft. Ik heb al zowat alle schoonmaakproducten geprobeerd die ik in de garage heb, maar geen spikkel kunnen verwijderen. Dacht eerst dat het de zool van mijn racebot ging zijn maar die ziet er nog perfect uit dus dat is het niet. Iemand ervaring, iemand advies?

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.438
5
27
Breda
Methyl Ethyl keton, oftewel m.e.k. is te verkrijgen bij de betere schilderswinkel.

Als het plastic is dan lost het zo op.

Bikers_Rider

Rookie
25 apr 2017
6
0
36
Antwerpen
Bezoek site
@RockyK @Raymond W: vraag is -voor mij- ook 'als het plastic is, van waar komt dat dan?'. Heb ook al proberen krabben met m'n nagel maar dat deed niets, wil ook geen krassen maken op het metaal, die MEK zal dat niet aantasten hoop ik?

Annanas

MF veteraan
19 jun 2005
26.242
63
@RockyK @Raymond W: vraag is -voor mij- ook 'als het plastic is, van waar komt dat dan?'. Heb ook al proberen krabben met m'n nagel maar dat deed niets, wil ook geen krassen maken op het metaal, die MEK zal dat niet aantasten hoop ik?
Hak van je laars?

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.438
5
27
Breda
"vraag is -voor mij- ook"
Eerst de oplossingen die hier aangereikt worden eens proberen. Dat het er wel op één of andere manier zal af gaan daar heb ik vertrouwen in, is toch ook een beetje zaak om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt.
Probleem is wel dat als er aan je motor niets in de buurt tegenaan hangt wij ool niet kunnen ruiken vanaf hier wat jij allemaal uitspookt in de buurt van je pijpje.

Dus ik zou zeggen maak t schoon en hou t in de gaten. Misschien betrap je jezelf wel op de rede ;)

Lucasfalt

Die hard MF'er
16 jan 2006
906
11
Schoten - Belgie
Hou er rekening mee dat MEK uiterst giftig spul is,normaal moet je een gasmasker dragen bij gebruikt.
Ik zou het gewoon verwarmen met een gasbrander/verfschroeier,dan wordt het plastic zacht en haal je het er zo af.
Of anders gewoon de motor laten lopen,dan wordt je pijp ook warm.

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
14.906
817
56
Den Haag
Grof beginnen en steeds fijner polijsten.
Hing je er zo ver naast dat je met je bil op de uitlaat kwam? :+

WillemVonGrumble

MF veteraan
22 aug 2010
38.969
2
Bij thuiskomst na m'n afgelopen trackday merkte ik dat er iets gesmolten op de linkpijp van de uitlaat van mijn GSX-R kleeft.
Ook niet slim om met je straatmotor een trackday te gaan doen :+

Al eens goed gekeken wat er allemaal voor hoeveelheden aan rubber bolletjes op het circuit ligt :P

Het is rubber :t

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
2.055
29
44
Erps-Kwerps
Ik zou dat met een rvs, of inox zoals ze het in België noemen, schuurspons doen. Kun je redelijk subtiel mee werken en toch schuurt het hard genoeg om hardnekkig materiaal weg te krijgen. Ik gebruik dat voor vanalles en nog wat. Meestal om pannen schoon te schrobben, maar bijvoorbeeld ook om de lichtmetalen velgen van mijn auto met wat JIF te doen.

Strikkie

MF veteraan
10 nov 2006
4.249
66
60
Broek op Langedijk
Ook ik kom af en toe met mijn schoenzool tegen de uitlaat. Zie ik op mijn schoenen nix van maar wel soortgelijke lelijke plek op de uitlaat. Gaat er met een beetje aceton op een doekje makkelijk af.