Ik maak een Kneedown omdat....

Kneedown?

  • Ga je veel sneller mee door de bocht

    Stemmen: 17 6,0%
  • Staat ongelooflijk stoer

    Stemmen: 38 13,4%
  • Lekker gevoel om vonken te trekken

    Stemmen: 74 26,1%
  • Ach hou er niet van, maar af en toe om iets meer controle te

    Stemmen: 10 3,5%
  • Kneedown mij niet gezien veel te eng

    Stemmen: 23 8,1%
  • Kneedown totaal overbodig in Nederland

    Stemmen: 33 11,7%
  • Durf het nog niet, maar zou het wel erg gaaf vinden

    Stemmen: 75 26,5%
  • Ik ga zo langzaam , anders val ik om

    Stemmen: 13 4,6%

  • Totaal aantal stemmers
    283

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
Naar aanleiding van dit topic: schaamranden en knie-down???????
even deze.
Ik vraag me gewoon af, waarom mensen Kneedowns maken.
Zelf ben ik er niet zo happig op, en heb totaal niet het idee, dat ik er sneller door ga. maar wat ik uit dat andere topic begreep, is dat de meeste mensen het voor de show doen. vandaar deze poll.

Grtz
 
Ik kneedown soms, meer gericht op snel de bocht nemen, en dan komt je knie vaak dicht bij de vloer...
Nu aan het oefenen om met iets minder snelheid, fiets iets rechter en dan toch nog kd...omdat het leuk is...

(moet nog wel m'n tiet monteren)
 
Ik ga voor de 'veel te eng' optie. 8-)

Ik mis de 'ik beheers de techniek niet' optie. ;)

De meesten doen het gewoon voor de kick, denk ik.
 
idd heb gestemd dat ik het toch wel leuk vindt om vonken te trekken

ploatie erbij

DSCF0027%20(Small).JPG
 
Nou ik heb het dit jaar geleerd (eerst links en daarna rechts) maar ik vind het gewoon kicken.

en als ik het andere motorrijders zie doen dan heeft het wel iets. zeker met titanium.
 
....ik dan harder de bocht om ga.

Juist, je slaat de spijker op z'n kop.. Het is een techniek om je gewicht te verplaatsen zodat je harder door de bocht kan met dezelfde hellingshoek van de motor tov het wegdek...

Ik doe het zelf overigens niet, kost me m'n pak dan gezien ik geen sliders heb 8-)

En die vonken krijg ik ook van m'n steunen die ik aan de grond rijd *D

Maar als ik supersport reed en af toe op het circuit zou rijden... wie weet...
 
Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind, en op een "normale" manier hard door een bocht gaan voelt niet lekker meer aan. Ben zo gewend om een KD te maken. 8-)

Het is ook een stukje techniek, het zal best dat je het niet nodig hebt om hard door een bocht te gaan, maar ik vind het toch wel lekker als je je knie kan gebruiken als steunpunt, om te weten hoe diep je zit.
Heb een paar keer mijn rempedaal aan de grond gereden (Zat te ver naar buiten :X ) maar dan is het wel fijn als je je een beetje kan opdrukken aan je knie..

En het staat natuurlijk onwijs mans... :P
full
 
Juist, je slaat de spijker op z'n kop.. Het is een techniek om je gewicht te verplaatsen zodat je harder door de bocht kan met dezelfde hellingshoek van de motor tov het wegdek...

Ik doe het zelf overigens niet, kost me m'n pak dan gezien ik geen sliders heb 8-)

En die vonken krijg ik ook van m'n steunen die ik aan de grond rijd *D

Maar als ik supersport reed en af toe op het circuit zou rijden... wie weet...
danku :)
 
Kan het niet en zal het ook nooit kunnen op mijn huidige motor(en), maar alleen al het door de bocht gaan met steppie aan de grond is gaaf; of je er nu harder van gaat of niet. :)
 
o leuk een topic over mijn topic ik heb nog geen kd maar wel geen schaamrand meer links en rechts twee milimeter

ben nu aan het oefenen op kd links
 
denk niet dat er niet meer topics zijn over een ander onderwerp dan dit...

trouwens; er is maar 1 optie die echt geldt: het is ongelooflijk stoer 8-)
 
Ik vind het gaaf om te zien en om te doen.
Het is voor mij een "graadmeter" om te zien of ik nog vorderingen maak.
Vind het een goed gevoel als ik constateer dat het aantal bochten waar het me lukt nog steeds toeneemt.

En tja, ik geniet er ook van als anderen het zien. Toch wel stoer.
Heb al een paar keer gehad dat ik plots een tuterende auto hoor. Kijk je rond zie je een auto met een paar kids achterin met hun duimen omhoog.
Weet van mezelf nog dat ik dat vroeger ook deed. Zat ik in de auto, kijkend naar motoren te dagdromen:"dat wil ik ook als ik groot ben.........".
Leuk toch voor die jochies. Alleen nu ben ik groot en wou ik dat ik weer een jochie was.


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan