Importeren 2-takt Quad YfS200 Blaster

Vmax-Idioot

MF veteraan
20 apr 2007
4.354
10
Kerkrade
Hoi,

een collega denkt erover om uit Duitsland een Yamaha YFS200 Blaster te importeren.
Nu hebben verschillende mensen hem gezegd dat je in Nederland geen twee-takters meer op kenteken kunt zetten.

RDW weet het eigenlijk ook niet....

Wie heeft dit al eens gedaan, of weet hoe de regels werkelijk zijn??
 
Je hebt toch ook 2 tact motorfietsen. Een quad valt volgens mij onder de categorie motorfietsen of driewielers. Lijkt mij geen probleem....Correct my if im wrong
 
Zou een probleem kunnen vormen met de huidigi mileueisen?
Ligt een beetje aan het bouwjaar van dat ding, en zijn er meerdere van deze te vinden op de nederlandse weg? Oftewel: zijn er ook andere van hetzelfde type goedgekeurd voor de nederlandse weg?
 
Je hebt toch ook 2 tact motorfietsen. Een quad valt volgens mij onder de categorie motorfietsen of driewielers. Lijkt mij geen probleem....Correct my if im wrong
Je mag er met autorijbewijs op rijden. (idoot :') )
 
Quad valt onder categorie driewielers (ja het is echt zo!)
Als ie in Duitsland op kenteken staat mogen ze hem in NL niet weigeren volgens mij. Is iets van Europese regelgeving voor
 
Quad valt onder categorie driewielers (ja het is echt zo!)
Als ie in Duitsland op kenteken staat mogen ze hem in NL niet weigeren volgens mij. Is iets van Europese regelgeving voor
Volgens mij is daar geen duidelijke regelgeving over. Er zijn Quads op autokenteken, als Quadricycle geregistreerd, als tractor..

Ik zou even aan de verkoper vragen op wat voor kenteken dat ding in Duitsland staat. Is een categorie, Letter + nummer, daarmee contact opnemen met de RDW (als het kan bij het keuringsstation waar je heen wil gaan en vragen hoe ze die keuren.
 
Type goedkeuring maakt het wel goedkoper volgens mij,
Lees: anders financieel totaal oninteressant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan