• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Importeren sv650s

Oetelmik

MF veteraan
Lid geworden
26 jan 2006
Waarderingsscore
0
Beste mensen,
Vraagje,
Stel.. Ik wil een mooie in Duitsland staande sv650s :] importeren naar Nederland.
Enige probleem is, deze is volvermogen, het plan is om in Nederland de 25KW CDI erin te zetten, maar is dit dan met 2e typegoedkeuring?
Voor de duidelijkheid, ik wil (liever nie natuurlijk maar ik wil wel legaal bezig zijn :+ ) nu op 25KW rijden en als ik volvermogen mag rijden de normale CDI erin te zetten, zonder problemen met de wet.

Alvast bedankt,

Groeten,

Mike

Niemand? '(
Kan iemand mij met zekerheid zeggen of een geimporteerde Sv650s niet op 25kw kan (als ik hem volvermogen invoer), of alleen met uitdraai?

Het zal wel niet kunnen, importmotor op 25 kW zetten is gewoon ruk. Volgens mij doet alleen Kawasaki er niet moeilijk over. Er rest niks anders dan op uitdraai, of in Duitsland al op 25 kW laten zetten.

je moet hem in duitsland al als 25kw op kenteken laten zetten anders dan lukt het jou niet

je moet hem in duitsland al als 25kw op kenteken laten zetten anders dan lukt het jou niet

:^,
idd. Je zal dan de sv in duitsland op 25 Kw moeten zetten. In Nederland kun je alleen nederlandse motoren op 25 Kw zetten. En als je 25 kw periode over is, zal je dan weer naar DU moeten gaan op de sv op volvermogen te zetten.

Dat was mijn plan ook, maar ik heb er vanaf gezien!

Omdat:

Je hem in Nederland niet legaal op 25kw krijgt! Omdat de importeur geen 2e typegoedkeuring uit wil geven aan een buitenlande motor.

Wat wel mogelijk is dat je hem in duitsland 25kw op kenteken laat zetten en hem dan importeerd. Maar wil je hem dan weer op vol vermogen hebben dan zul je hem eerst weer naar duitsland moeten importeren daar op vol vermogen laten zetten en dan weer naar Nederland moeten importeren.

Kortom het kost handen vol geld en veel moeite!

Beter koop je een Nederlandse SV650 of je wacht totdat je vol vermogen mag en importeerd dan een SV650 uit Duitsland

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties :)
Ik weet genoeg..
Ik koop wel een Nederlandse Sv650s en laat die begrenzen..
Echt wel idioot geregeld hier in Nederland..
Ik ga iig nie wachten tot ik vol vermogen mag, duurt me te lang en ik koop waarschijnlijk een Gixxer dan :] 8-)

Je moet die motor in duitsland op 25 kw zetten en dan importeren!!!!!!!!
Dat scheelt je enorm veel euros en als je dan vol vermogen mag rijden is er zeker een andere jonge motorrijder geinteresseerd in zo'n prachtige motor op 25kw voor niet zo gek veel geld.

ja weetje wat het is als je het wil doen,
de papieren voor het invoeren liggen bij de dealer in duitsland en zonder die papieren kun je hem nie oficieel op 25 kw zetten. dus een id is het om het in duitsland te doen en dan invoere
maar voor terug voerne moet je dan waarschijnlijk weer trug

:^,
idd. Je zal dan de sv in duitsland op 25 Kw moeten zetten. In Nederland kun je alleen nederlandse motoren op 25 Kw zetten. En als je 25 kw periode over is, zal je dan weer naar DU moeten gaan op de sv op volvermogen te zetten.

Daar moet ik je even verbeteren :) De kawaski importeur doet er niet moeilijk over.

Maar stel dat je nu een mooie SV650 vind in DE... onbegrensd en tweedehands

Scheelt dat qua prijs echt zoveel dan? Weet wel dat ik voor m'n koekblik naar auto's in BE

heb gekeken... Maar dan betaal je redelijk veel BPM... Zou dit in Belgie net zoveel schelen als in

Duitsland of nog meer? Hoor het graag van jullie...

Tiesje

Ik geloof dat het iets met de kilometerstand te maken heeft, als ze een paar duizend gelopen hebben scheelt het aanzienlijk in invoerkosten?
Weet iemand misschien hier meer van? Linkje ofzo? :)

Ik geloof dat het iets met de kilometerstand te maken heeft, als ze een paar duizend gelopen hebben scheelt het aanzienlijk in invoerkosten?

nee.. heeft met jaartal te maken hoeveel bpm je moet betalen.

ok bedankt... ik ga er iig over nadenken...

weet niet of het uberhaupt wat wordt... met de garantie etc.

iig bedankt en jullie horen nog van me! Tiesje

Dat gaat over de btw. Zorg er voor dat de motor ouder is dan 6 maanden en meer dan 6000 km op de teller heeft staan want dan hoef je geen btw te betalen.

Meer info: [TOPIC=13804//]Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg[/TOPIC]

Dat gaat over de btw. Zorg er voor dat de motor ouder is dan 6 maanden en meer dan 6000 km op de teller heeft staan want dan hoef je geen btw te betalen.

Meer info: [TOPIC=13804//]Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg[/TOPIC]

ah bedankt voor de info! daar had ik eerder moeten kijken :P

Invoerkosten heeft alles met de leeftijd van de motor te maken. Een motor van een paar jaar oud is duur qua invoer maar een van 8 of 10 jaar kost bijna niks meer ;).

Terug
Bovenaan Onderaan