importeren uit Japan

dax0r

MF'er
16 nov 2003
88
0
schoten, antwerpen
hallo

ik wil een motor importeren uit JAPAN naar belgie...

heeft er iemand ervaring mee?

wat zijn de transportkosten ongeveer bij de goedkoopste (de boot zeker?)
de motor weegt +-90 kg

en hoe zit het met de douane; 10% + 21 % btw?

laatste vraag: hoe zit het met de keuring hier in belgie?
ik veronderstel dat de japanse papieren niet kunnen omgekeurd worden en dat er dan een keuring alleen staand geval moet komen? weten jullie hoeveel dat kost (in belgie hee) heb ergens gelezen 375 eronder stond 250 is het nu 375 of 625?

mvg
 
Je moet die kids van tegenwoordig ook alles voordoen B|

piccies

KSR110-nnr12.jpg
 
ja kost daar nieuw zon 1800 euro... kyb upsd vork, schijf voor en achter, 110 cc viertakt motor, kawasaki kwaliteit

ideaal als beginnermotor maar eer je hem in je garage hebt staan ben je wel al het dubbele van het bedrag kwijt

wat denken jullie van deze uitlaat eronder?

%83T%83C%83Y%95%CF%8DXDSC00596.JPG
 
Geef nog es wat specs dan? 90 kilo en hoeveel pks perst dat blokje eruit? top?
 
ja kost daar nieuw zon 1800 euro... kyb upsd vork, schijf voor en achter, 110 cc viertakt motor, kawasaki kwaliteit

ideaal als beginnermotor maar eer je hem in je garage hebt staan ben je wel al het dubbele van het bedrag kwijt

wat denken jullie van deze uitlaat eronder?

(Afbeelding)

weer es wat anders dan zon klein tailpijpje. Ik vindt het wel mooi, en zeker praktischer dan een pijp aan de zijkant.
 
PK's? zal standaard iets van een 8 zijn :+

gaat wel standaard 100 per uur

met een takegawa bore up kit en gepaste carburator nzit je misschien aan de 15 PK en de 140 per uur...

het is en blijft een 'minibike' hee
 
PK's? zal standaard iets van een 8 zijn :+

gaat wel standaard 100 per uur

met een takegawa bore up kit en gepaste carburator nzit je misschien aan de 15 PK en de 140 per uur...

het is en blijft een 'minibike' hee

Zo klein is ie toch niet? beetje ns1 formaat?
 
en hoe zit het met de douane; 10% + 21 % btw?

jah...ik dacht dat het zoiets was:
((prijs van de motor + 10%) + verzendkosten) + 19% btw

van wat ik heb gezien op japanse sites voor auto's (ik wil over een hele tijd nog wel eens een nissan skyline gtr-r34 kopen :9~ ) gaat het transport in kubieke meters
 
jep helemaal gaga...

nee die vragen 100 000 yen commissie, +- 800 euro en dat heb ik er net niet voor over

ik wil natuurlijk voor de allergoedkoopste optie gaan ;-)

en bovenstaande geldt natuulijk alleen voor auto's, als ik 100 euro (1.35 m³ moest betalen zat het natuurlijk helemaal goed ;-)

verzending ging volgens hun +- 60000 yen (500 euro) zijn, en dan moesten ze nog een speciale krat maken etc
 
Goedkoopste optie is en blijft om het via the UK te doen omdat je daar alles gekeurd krijgt en hier moet je een EU verklaring hebben.

Eenmaal in UK gekeurd krijg je hem zo nederland in omdat UK bij EU hoort wat dat betrefd ;)

Als er van die kawa geen europees model is is dit de enigste manier.. type goedkeuring krijg je niet zomaar.
 
jep daar heb ik ook al aan gedacht

1 probleem, dan moet je ten eerste kennen in de UK die dat voor je wilt doen etc nog eens commissie

2e probleem, in Belgie is er 1 of andere onnozele wet, die zegt dat als je motor geen 6 maand en geen 6000 km heeft, je nog eens 21 % bwt moet betalen... dan betaal je al btw op de btw zo kunnen we nog wel even bezig blijven
 
Ik denk dat de goedkoopste oplossing is een delaer vinden in Japan die engels leest/spreekt/schrijft en die een occasie staan heeft en dan nog eens de moeite wil doen om dat allemaal op te sturen.
Ok, veel en's, maar toch.
Ik heb zelf ook gezocht hoe dat model in België te krijgen valt.
Want blijkbaar is daar veel interesse in.
De merde is idd dat dat wel veel geld begint te kosten voor een minibike.
Niet tegenstaande ik daar wel toekomst in zie moest dat hier verkocht kunnen
worden voor een schappelijke prijs. En dat is zekers mogelijk!.
Een honda 125 cc kost in Thailand 1000€! Waarom kunnen ze dat dan hier niet aan deftige prijs verkopen? Want hoeveel kost zo nen cbr 125 niet?
 
Ik denk dat de goedkoopste oplossing is een delaer vinden in Japan die engels leest/spreekt/schrijft en die een occasie staan heeft en dan nog eens de moeite wil doen om dat allemaal op te sturen.
Ok, veel en's, maar toch.
Ik heb zelf ook gezocht hoe dat model in België te krijgen valt.
Want blijkbaar is daar veel interesse in.
De merde is idd dat dat wel veel geld begint te kosten voor een minibike.
Niet tegenstaande ik daar wel toekomst in zie moest dat hier verkocht kunnen
worden voor een schappelijke prijs. En dat is zekers mogelijk!.
Een honda 125 cc kost in Thailand 1000€! Waarom kunnen ze dat dan hier niet aan deftige prijs verkopen? Want hoeveel kost zo nen cbr 125 niet?

1000???
27500 bath = denk ik 687.5 euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan