@BeeJee78 hoe dan ook...iemand meenemen met verstand van zaken als je een motor wil kopen.Oh dat laatste klinkt niet best... is er een lijst me die bekende/beruchte handelaren? Ik ben (nog) totaal niet bekend in die wereld...
Er hoeft helemaal niets mis te zijn met een schademotor die netjes gerepareerd is. het probleem bij bepaalde motorzaken is, dat de motoren opgelapt worden en niet gerepareerd....Om maar weer is de bangmaker uit te hangen. Een motor compleet met boekjes en rekeningen kan nog steeds evengoed een schademotor zijn.
Dat alleen die bekende black list bedrijven zich met dit soort zaken bezig houden lijkt mij ook een fabeltje. De handelaren waar het minder of niet aan het licht komt doen hun werk gewoon beter, zodat jij er (bijna) nooit achter komt.
Het handeltje is zo lucratief dat in de wereld van tweedehands auto's en motoren het gewoon enorm aantrekkelijk is om je er ook in te mengen en een enkel geval waarbij het aan het licht komt voor lief te nemen.
Daar gaan we weer....
Teller terugdraaien gebeurd hooguit in 10% van de gevallen. Bijna net zoveel als in het NL motorpark gebeurd.
Is in andere topics al met diverse bewijzen aangetoond. Dus hou toch op met die onzin broodjes aap.
Je leest alleen de horror verhalen op het internet en niet de 90% van de gevallen die wel goed zijn.
Het voordeel van motoren uit het buitenland is momenteel zo goed als nul.
De prijs van de Pond staat te hoog en zeker sinds corona zijn de prijzen in DE en België flink opgelopen.
Er hoeft helemaal niets mis te zijn met een schademotor die netjes gerepareerd is. het probleem bij bepaalde motorzaken is, dat de motoren opgelapt worden en niet gerepareerd....
Als de motor in het verleden schade heeft gehad en dat is bekend van een motorzaak, is het natuurlijk wel zo netjes om dat te vermelden.
Er zijn ook genoeg motorzaken die keurige importmotoren verkopen, klopt absoluut. Maar er zijn er een behoorlijk aantal die er echt een potje van maken. Maar dat soort bedrijven doen dat ook met origineel nederlandse motoren.Daar gaan we weer....
Teller terugdraaien gebeurd hooguit in 10% van de gevallen. Bijna net zoveel als in het NL motorpark gebeurd.
Is in andere topics al met diverse bewijzen aangetoond. Dus hou toch op met die onzin broodjes aap.
Je leest alleen de horror verhalen op het internet en niet de 90% van de gevallen die wel goed zijn.
Het voordeel van motoren uit het buitenland is momenteel zo goed als nul.
De prijs van de Pond staat te hoog en zeker sinds corona zijn de prijzen in DE en België flink opgelopen.
Ik ben het helemaal met je eens,ik heb ook een motor uit duitslandIk heb zelf verschillende motoren geimporteerd uit Duitsland.
Vooral de keus is daar veel breder. Kwaliteit ligt in mijn ogen hoger,
ook omdat ze daar elk jaar naar en keuring (Tüv) moeten.
Ik kocht altijd nieuw, of bijna nieuw.
Je moet uiteraard wel vooraf je huiswerk maken.
Koop je een motor die in NL niet bestaat (bv afwijkend vermogen)
dan kun je hem niet importeren.
Als de motor nieuw is (alles minder dan 6.000km op teller) betaal je ook BTW.
Wou dat ik ook nog zo goed van vertrouwen kon zijn.Nee die 10% is op auto's een bewezen getal en is dus de absolute max. Motoren zit daar nog ver onder.
Maar ik ga dat oude topic wel even erbij zoeken....
Als je een beetje logisch kunt nadenken is die 60% trouwens ook absoluut onmogelijk en meer dan onlogisch.
Gemiddeld wordt er in NL 3000km per jaar gereden op een motor. Het heeft geen zin om een motor een paar duizend km terug te draaien, dat gebeurd alleen bij hoge getallen en niet al te oude hokken, en laat nu net dat de grote uitzondering zijn die nog geen 10% van het totale motorlandschap omvat....
Er zijn ~1 miljoen motorfietsen in NL als 60% teruggedraaid wordt zou in elk dorp of straathoek een malafide terugdraaitoko zitten. Ken jij ze?
Terugdraaien van tellerstand gebeurd bij auto's vele malen meer dan bij motoren. Mede vanwege het gemiddelde aantal km per jaar.
Dus als je deze cijfers wil vertalen of extrapoleren naar motoren zul je ver onder de 10% uitkomen.
Maar sommigen zien liever andere cijfers, dat elke motorzaak malafide is een zich inlaat met frauduleuze praktijken.
Mezelf qouten, ging over van Lent die beweerde met 60% van de motoren wordt gesjoemeld:
1 miljoen datapunten geven de percentages aan, meeste importmotoren komen uit DE en GB.
Dat ik Italië noem is omdat die kennis net met die richting te maken had, andere landen zullen in meer of mindere maten hetzelfde hebben.Ik denk dat die opmerking zou moeten zijn ' uit het buitenland' ipv ' uit Italie' .
Als er geen papieren bij zijn om de kilometerstanden 100% te verifiëren zou ik ze iig met een kilo zout nemen.
Oftewel, zelf goed kijken of de staat van de motor overeen komt het de beweerde kilometerstand.
@BeeJee78 hoe dan ook...iemand meenemen met verstand van zaken als je een motor wil kopen.
Dat hoeft niet bij iedere motor die je wil gaan bekijken maar wel bij een motor die je wil gaan kopen !!
Iemand met kennis van zaken ziet 90% van de aanwijzingen op een zepert, die iemand die niet bekend is met motoren, in 1 oogopslag.