In Den Haag tegen 25kw regel protesteren?

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Hmm, ik ben dus zo iemand die 25kw moet rijden en die er fel tegen is. Ten eerste omdat ik vind dat je niet per se beter rijdt als je 21 bent. Ten tweede omdat je als je 18 bent in alle auto's mag stappen, terwijl je mijns inziens anderen meer in gevaar brengt met een auto dan met een motor. Ten derde denk ik dat als je toch een lompe debiel bent, je ook met een 25kw motor ongelukken kan maken. Bovendien, als je brokken maakt met een motor, ben je zelf meestal ook de lul, dus is het ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. En als ze dan toch een regel invoeren, doe het dan ook goed, want nu is het zo dat als je een oude motor hebt dat je em bijna niet legaal kunt begrenzen.

Dus het leek me wel wat om een keer te gaan protesteren in Den Haag, en er meteen een meeting aan te koppelen. Dit heeft natuurlijk geen zin als er 5 motoren zijn of zo, dus ik wou even peilen of er interesse was :)
 
We kunnen beter met zn allen gaan protesteren tegen die motoronvriendelijke vangrail. Dat lijkt me handiger, want DAT moet nog komen.
Voorderest tsja 25 kw is wel minder jah, maja je heb heel je leven nog voor je. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die 25 kw regel moeten binden aan km'stand en voor iedereen moet gelden. Voorbeeld: iedereen die net zn motorrijbewijs heeft moet 10.000 km op een 25kw hebben gereden, 2 jaar vind ik namelijk te lang voor 25kw. Ik rij in die 2 jaar veel meer km's dan iemand anders misschien = nog niet eerlijk. Km registratie zo beter zijn.
 
Voor sommigen is 25 KW nog echt te veel, die grens is té hoog gekozen.
 
Voor sommigen is 25 KW nog echt te veel, die grens is té hoog gekozen.

Mja, is dat leeftijd gebonden? En denk je dat die mensen na 2 jaar rijden wel opeens een motor met 150+ pk aankunnen?

Ik snap best dat de beginnende motorrijder enigzins beperkt moet worden, maar ik vind de regel zoals ie er nu is een beetje belachelijk.
 
25kw is volledig terecht, daar ga ik echt niet tegen demonstreren.
Lekkere argumenten heb je ook trouwens. Geen brokken kunnen maken met een 25kw...waar haal je het vandaan?
 
Stel je gaat nu protesteren en het lukt je om heun te overtuigen.
Tegen de tijd dat die regel eindelijk is afgeschaft,
heb jij al je zware motor rijbewijs.

dus het heeft neit echt veel zin....

en als je gaat protesteren succes!!
 
Op donderdag 16 oktober 2003 20:02 schreef Bananenschiller het volgende:
Hmm, ik ben dus zo iemand die 25kw moet rijden en die er fel tegen is. 1Ten eerste omdat ik vind dat je niet per se beter rijdt als je 21 bent. 2Ten tweede omdat je als je 18 bent in alle auto's mag stappen, terwijl je mijns inziens anderen meer in gevaar brengt met een auto dan met een motor. 3Ten derde denk ik dat als je toch een lompe debiel bent, je ook met een 25kw motor ongelukken kan maken. Bovendien, als je brokken maakt met een motor, ben je zelf meestal ook de lul,

1:met 21 ben je wel 3jaar verstandiger en hoef je geen indruk meer te maken op je ex-brommermaten.
2: zit wel wat in.
3 :o mdat er inderdaad lompe debielen zijn die zelfs met een 25kw ongelukken maken is de 25kw regel ok.

Ik vind de 25kw regel ok, veiliger voor jezelf en voor anderen(weinig ervaring-weinig vermogen)

gegroet
Hakinnen (die zojuist met grote ogen naar het ghostrider filmpje heeft zitten kijken)
 
Zei je dat ook toen je zelf net begon?

Mja, kennelijk ben ik de enige die er zo over denkt, dus laat maar zitten :)
Duh, natuurlijk niet: verstand komt ook in dit geval met de jaren. Daarom is die regel er juist. Verklaart ook gelijk waarom alle 18-19 beginners er zo tegen zijn.

Tsjonge wat een simpele logica weer he.
 
ik vind het wel oké die 25kw regel...
dat automobilisten wel meteen in pk-kanonnen kunnen rijden is geen argument...

daarbij.. zij die onder de 21 jaar een auto-pk-kanon kunnen betalen zijn erg dun gezaaid.... om daar nu een wet voor te maken.
 
ik vind t wel en niet onzin...ik vind t onzin onzin dat ik me motor heb terig getuned naar 25 kW en t eignelijk niet eens officieel is.

voor de rest vind ik t wel acceptabel...maar die 2 jaar vind ik ook wel erug lang :(
 
Ik denk dat de 25 kw maatregel van de verzekeraars uitkomt. In princiepe is het idee niet verkeerd maar de uitvoering is slecht. Een regel op ervaring zou het best zijn, maar die is moeilijk te maken zijn. Wat wel een goede regeling zou zijn is dat brokkenpiloten het eerst weer een jaar op een 25kwér moeten doen. En voor auto's die brokken maken, mogen het eerst weer een jaar proberen in een 45km per uur karretje. :]

Ik vindt dat de 25 kw grens naar 1 jaar moet gaan, en dan voor het 2de jaar een 50 kw grens voor het derde jaar dan 100 kw en dan onbeperkt. Voor irritante gti rijders zou er ook zoiets moeten komen. In auto bergippen 1 jaar 40 pk, 65 pk, 100 pk. Dit is het eerlijkst. ;)














:+ Nog 5 maanden en dan ben ik van die KUT 25 kwer af :r
 
een 25kw regel voor 1 jaar gaat niet werken want dan moet je een 25kw motor kopen om er 1 jaar mee te rijden...

al wacht je dan een jaartje dan is het zo voorbij :)
en dat is waar de overheid op zat te hameren. we zaten te denken om het automatisch overgaan naar groot rijbewijs afteschaffen en invoeren dat je opnieuw examen moet doen als je van 25kw naar groot wil. (of ze het van de gront krijgen dat is een 2de)

bedoel ik wacht nu ook al een jaar
moet nog een jaar en dan heb ik ook groot.
en +25kw rijd veel leuker als <25kw! :)

ik wil eerst ff zeggen dat ik niet expres wacht op me groot rijbewijs maar ik ben 2.00m en dan op een gs500 rijden is netalsof je op een minibike zit. en zo zijn er nog een paar 25kw motoren plus dat mijn financieringsplan het afgelopen jaar een beetje in de soep is gelopen mede door ib-groep groningen en andere zaken..
dus gaat ik gelijk door sparen voor een >25kw motor

maar er zijn al een aantal discussies geweest over dit onderwerp dus vind dit topic en mij zelf nu een beetje in het genre "ouwe koeien uit de sloot halen"
 
Op vrijdag 17 oktober 2003 18:36 schreef koakie het volgende:

ik wacht nu ook al een jaar
moet nog een jaar en dan heb ik ook groot.
en +25kw rijd veel leuker als <25kw! :)



Het zal idd zo zijn dat het beter rijdt maar helemaal geen motor rijden omdat je aan de 25kw casteratie zit vind ik wel een hele grote stap. Ik rij nu 3 mnd 25kw maar geen gs500 o.i.d
Die van mij is terug gebracht en ik kan hier goed op rijden ben zelf 1.88 dus ik kon ook geen kleine gebruiken.

Om ontopic te blijven. Ik heb niks tegen de 25kw regel alleen ben ik af en toe nieuwsgierig hoe een zware jongen rijdt. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan