in-ear bluetooth

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
Ik heb gebruik al enige tijd een Sennheiser in-ear koptelefoon, puur voor navigatie en flitsmeister. Werkt goed! Goedkoop, geen gedoe met uitgebreide inbouw-systemen (ik hoef onderweg toch niet te bellen) en gelijk ook demping van windruis etc.

Nu zie ik alleen een paar vergelijkbare koptelefoons voorbij komen, maar dan met bluetooth:

PHILIPS SHB5900 zwart
JBL Reflect Mini BT zwart
JBL Everest 100 zwart

Kinkt ideaal! De dopjes zien er ook best klein uit, dus ik heb het vermoeden dat dat wel gaat lukken onder je helm. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Die Sennheiser is die dan ook bleutooth ? Omdat je die voor de navigatie gebruikte . Doen die niet pijn in het oor ? Waarom wil je andere als ze goed werken ?

Ik ben ook wel benieuwd naar een systeem met bleutooth alleen om met de tom tom aanwijzingen te horen . Dan heb je geen duur Cardo systeem nodig en niets aan je helm te verbouwen .
 
M'n huidige sennheiser (cx serie geloof ik) gaat met een draadje naar m'n telefoon. Dit zit hartstikke lekker, maar het komt nog wel eens voor dat ik alles op en aan heb, maar dan nog even m'n telefoon pak en door dat draadje de dopjes uit m'n oren trek.

De dopjes van bovenstaande voorbeelden lijken ongeveer net zo klein, maar is een beetje lastig in te schatten.. En ik neem aan dat de mediamarkt het niet erg fijn vind als ik die dingen in de winkel even in m'n oren prop :+ dus.. iemand ervaring met dit soort dingen?
 
Heb voordat ik de sena 20s had gereden met de jabra bt3030 ging goed voor geluid in de helm en de dopjes zaten ook niet vervelend
 
Ik ben laatst nog even naar de MediaMarkt gegaan en een verkoper gevraagd om zo'n verpakking open te maken. Die dopjes waren een stuk groter dan op de foto's leek! Dat gaat vast niet lekker zitten. Ik mocht ze daar later ook niet meer inruilen, dus dat risico vind ik dan net wat te groot.

Daarna heb ik deze besteld: bol.com | Albrecht SHS 300 stereo helmset Even mee gereden, maar het volume is echt veel te zacht. Ik heb ze net even los op m'n oren gedrukt en zelfs dan is de boel maar net te verstaan (ik heb ook nog oordoppen in tegen windruis).

Iemand nog tips voor fijne audio in je helm? Ik zie een hoop communicatie-sets, maar ik hoef er helemaal niet zo'n microfoon bij te hebben. Is dat dan toch de enige optie?
 
Ik heb ook zo'n setje met die platte dingen in je helm. Je moet ze inderdaad voeden met iets dat flink veel volume geeft. In-ear heeft het voordeel dat het in je oren zit en dus omgevingsruis weghoudt, waardoor het snel duidelijker te verstaan is. Ik heb zelf ook zo'n in-ear bluetooth headset, maar die doppen zijn inderdaad veel groter dan normale dopjes.

Als ik jou was zou ik eens kijken of er een manier is om meer volume uit je telefoon te krijgen, wellicht dat het dan verstaanbaarder is.

Ik heb het zelf niet, maar ik hoor van anderen dat de lekkerste optie toch echt is om van die oordoppen op maat te laten maken, en dan met audio er in. Je hoort nog wel eens van acties waardoor je ze voor schappelijk geld kan krijgen. Je hebt dan audio én gehoorbescherming in één.
1ee26e166528f9ac6d239bed57600b69.jpg


large
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met een soortgelijke constructie (dezelfde argumenten) en ben eigenlijk ook op zoek naar iets nieuws. Nu kwam ik onderstaande tegen; het proberen zeker waard:

A921BL Wireless Sports Earbud Stereo Magnet Earphone Noise Reduction Bluetooth Headset with Mic-in Bluetooth Earphones & Headphones from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group


voordeel van de Jabra BT3030 die ik had, was dat je er elke headset aan kon koppelen met een 3.5mm jack aansluiting. Dus eventueel ook van die platte speakers, mocht je geen lekker zittende dopjes kunnen vinden. Overigens waren die van Jabra zelf ook al heel prettig klein.

Helaas wordt de bt3030 niet meer geleverd :N

edit: wellicht is dit een vervanger
Sony Stereo Bluetooth Headset SBH20 Black
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een los Bluetooth ontvangertje gekocht voor een paar euro op zo'n Chinese site, en daar prik ik mijn oortjes in. Als je tevreden bent met je huidige oortjes in mijn ogen de simpelste en goedkope oplossing
 
Ten eerste: Bedankt voor de tips iedereen! Verder:

Na de teleurstelling van de speakers heb ik toch een aantal koptelefoons besteld :) Bij CoolBlue mag je ze ook weer terugsturen als ze niet lekker zitten (en ja, ik heb ook even gecheckt of dat ook geldt bij dingen die je in je oren moet proppen). Deze heb ik vandaag binnen gekregen:

- Philips SHB5900 Zwart (€ 99,-)
- JAM Transit Micro Sport Groen (€ 79,99)
- JBL Everest 100BT Zwart (€ 99,99)

De JAM en JBL kun je vergeten, die zijn veel te groot voor onder een helm. Maar de Philips zit lekker! Deze heeft namelijk als voordeel dat er een unit in het midden van het snoer zit waar de bluetooth-tech in verwerkt zit. Hierdoor kunnen de dopjes lekker klein blijven en zit het onder een helm prima.

433594


Een aantal punten om rekening mee te houden:

- De afstandsbediening en het snoer kunnen soms een beetje aan je jas blijven hangen, waardoor de dopjes toch een beetje uit je oor kunnen schieten. Ik moet wel zeggen dat dit vooral gebeurde toen ik hem voor het eerst probeerde, bij een testrit van ±20min is dit niet meer gebeurd. Mocht dit toch nog vaak voor gaan komen ga ik met wat sugru aan de slag.

- De geluidsdemping is iets minder dan m'n normale doppen (Pinlock). 100km/u is nog goed te doen, maar ik kan me voorstellen dat lange stukken van 130km/u op een gegeven moment wat minder fijn worden. Ik vond het met m'n proefrit in ieder geval erg acceptabel.

- Het kan soms even duren tot "nieuwe" geluiden op vol volume doorkomen. Als je hem (zoals ik) alleen gebruikt voor flitsmeister en navigatie merk je dit bijvoorbeeld doordat het eerste woord van een navigatie-stap iets zachter is dan de rest. Ik verwacht dat dit komt door een energiebesparende feature van iOS en/of de koptelefoon. Navigatie is in ieder geval nog goed te volgen en flitsmeister krijg je ook nog prima mee.

- De afstandsbediening komt bij mijn HJC Symax 3 perfect onder de rand van de helm uit, maar het zou kunnen dat dit bij andere helmen nét anders uitkomt.

Vooralsnog dus echt een aanrader! Als ik van gedachte verander zal ik het hier even melden :]
 
Ten eerste: Bedankt voor de tips iedereen! Verder:

Na de teleurstelling van de speakers heb ik toch een aantal koptelefoons besteld :) Bij CoolBlue mag je ze ook weer terugsturen als ze niet lekker zitten (en ja, ik heb ook even gecheckt of dat ook geldt bij dingen die je in je oren moet proppen). Deze heb ik vandaag binnen gekregen:

- Philips SHB5900 Zwart (€ 99,-)
- JAM Transit Micro Sport Groen (€ 79,99)
- JBL Everest 100BT Zwart (€ 99,99)

De JAM en JBL kun je vergeten, die zijn veel te groot voor onder een helm. Maar de Philips zit lekker! Deze heeft namelijk als voordeel dat er een unit in het midden van het snoer zit waar de bluetooth-tech in verwerkt zit. Hierdoor kunnen de dopjes lekker klein blijven en zit het onder een helm prima.

[afbeelding]

Een aantal punten om rekening mee te houden:

- De afstandsbediening en het snoer kunnen soms een beetje aan je jas blijven hangen, waardoor de dopjes toch een beetje uit je oor kunnen schieten. Ik moet wel zeggen dat dit vooral gebeurde toen ik hem voor het eerst probeerde, bij een testrit van ±20min is dit niet meer gebeurd. Mocht dit toch nog vaak voor gaan komen ga ik met wat sugru aan de slag.

- De geluidsdemping is iets minder dan m'n normale doppen (Pinlock). 100km/u is nog goed te doen, maar ik kan me voorstellen dat lange stukken van 130km/u op een gegeven moment wat minder fijn worden. Ik vond het met m'n proefrit in ieder geval erg acceptabel.

- Het kan soms even duren tot "nieuwe" geluiden op vol volume doorkomen. Als je hem (zoals ik) alleen gebruikt voor flitsmeister en navigatie merk je dit bijvoorbeeld doordat het eerste woord van een navigatie-stap iets zachter is dan de rest. Ik verwacht dat dit komt door een energiebesparende feature van iOS en/of de koptelefoon. Navigatie is in ieder geval nog goed te volgen en flitsmeister krijg je ook nog prima mee.

- De afstandsbediening komt bij mijn HJC Symax 3 perfect onder de rand van de helm uit, maar het zou kunnen dat dit bij andere helmen nét anders uitkomt.

Vooralsnog dus echt een aanrader! Als ik van gedachte verander zal ik het hier even melden :]

Voor 120 euro heb je de scala q1 ... Dan is al deze setjes behelpen. Kun je gewoon je oordoppen inhouden, dus goede gehoorbescherming en toch genieten van muziek, gps en flitsmeister. Ik zou hem terugsturen :Y
 
Ah, ik dacht dat die scala's veel duurder waren! Iets met door de bomen het bos niet meer zien.. Maargoed, ik ga kijken hoe deze bevallen verder. Ze hebben namelijk wel als voordeel dat ik niks in m'n helm hoef te bouwen, niet met een mic zit en ik ze ook op de fiets of achter m'n bureau kan gebruiken. Als ze tegenvallen zal ik idd naar zo'n q1 kijken!
 
Na jarenlang gekloot met speakertjes in je helm die of net niet (meer) op de juiste plaats zaten na enige tijd, te zacht geluid gaven, of druk op je oor uitoefenden, en alle andere soorten ongemak, heb ik een jaar geleden deze aangeschaft: The S plug earbuds.

THE S PLUG EARBUDS<p>

smallest noise reducing stereo earbuds for active sports, several wire lengths available, 30 day free trial

Hier zie je die van mij met een 10 eurocent muntstuk zodat je de afmetingen kunt inschatten.

The%20S%20Plug_zpscxnpzeex.jpg



Aangezien je tijdens het motorrijden toch altijd oordopjes in moet doen om geen gehoorbeschadiging op te lopen, leek het mij logisch om deze twee te combineren:

Oordopjes en speakertjes in één.

Ik zweer hier bij, echt ideaal. Uiterst prettig comfortabel tijdens het dragen, geen windgeruis meer en perfect geluid zowel qua volume als klank.

Niets koppelen via Bluetooth met alle kans op storing en andere ergernissen, niet opladen en de ergernissen van lege accu net wanneer je het wilt gebruiken, gewoon plug in and play!

Microfoon verloopt gewoon via mijn Cardo 20S set

Letterlijk the best of both worlds.
 
Laatst bewerkt:
$134 ?? :') _O-

En wat is het verschil met gewoon in-ear oordopjes van €20? Die dempen ook 100% in mijn geval...
 
Laatst bewerkt:
$134 ?? :') _O-

En wat is het verschil met gewoon in-ear oordopjes van €20? Die dempen ook 100% in mijn geval...

Geen idee welke in-ear oordopjes jij bedoeld, dus een te vage vraag om te beantwoorden.

In ieder geval US$ 120,- zou ik zo inschatten. Plus dat deze oordopjes zo klein zijn dat deze helemaal in je oor gaan waardoor je echt geen drukpunten hebt en perfecte geluidskwaliteit bieden en buitengeluid afsluiten.

Maar aan mensen met een kleine beurs is het waarschijnlijk niet besteed.

De andere in-ears die ik hier zie afgebeeld steken allemaal uit je gehoorgang en mijn ervaring is dat die in je helm tegen je helmvoering komen en daardoor direct of op den duur gaan irriteren, en bij helm op- en afzetten verschuiven, etc...

Ergo, het comfort is (naar mijn ervaring heel veel) groter, de geluidskwaliteit is perfect.

Maar ik geef enkel aan wat voor mij werkt, en financiën spelen daarbij voor mij geen rol.

Iedereen moet zijn eigen afwegingen maken.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee welke in-ear oordopjes jij bedoeld, dus een te vage vraag om te beantwoorden.

In ieder geval US$ 120,- zou ik zo inschatten. Plus dat deze oordopjes zo klein zijn dat deze helemaal in je oor gaan waardoor je echt geen drukpunten hebt en perfecte geluidskwaliteit bieden en buitengeluid afsluiten.

Maar aan mensen met een kleine beurs is het waarschijnlijk niet besteed.

De andere in-ears die ik hier zie afgebeeld steken allemaal uit je gehoorgang en mijn ervaring is dat die in je helm tegen je helmvoering komen en daardoor direct of op den duur gaan irriteren, en bij helm op- en afzetten verschuiven, etc...

Ergo, het comfort is (naar mijn ervaring heel veel) groter, de geluidskwaliteit is perfect.

Maar ik geef enkel aan wat voor mij werkt, en financiën spelen daarbij voor mij geen rol.

Iedereen moet zijn eigen afwegingen maken.
Dat ze klein zijn dat is zeker belangrijk.. daarom moet je inderdaad wel in-ears gebruiken die erg klein zijn.

Bijv. deze van sennheiser

4054862023_5f9647efbd_b.jpg


Ook stuk kleiner dan een duppie
 
Laatst bewerkt:
Dat ze klein zijn dat is zeker belangrijk.. daarom moet je inderdaad wel in-ears gebruiken die erg klein zijn.

Bijv. deze van sennheiser

[afbeelding]

Ook stuk kleiner dan een duppie


Maar nog steeds minstens 2x zo groot als de S-plug, dat zie je toch wel. De in ears op jouw foto hebben een deel dat uit je oorgang uit steekt. Vergelijk de S-Plug met enkel het schuim gedeelte van de Sennheisers op je foto. De S-plugs steken je oorgang niet uit, zijn volledig van siliconen net als gewone oordopjes die je als gehoorbescherming gebruikt, alleen zit in de S-Plugs een speakertje (of 2 afhankelijk van je keuze).
 
Laatst bewerkt:
Maar nog steeds minstens 2x zo groot als de S-plug, dat zie je toch wel. De in ears op jouw foto hebben een deel dat uit je oorgang uit steekt. De S-plugs steken je oorgang niet uit, zijn volledig van siliconen net als gewone oordopjes die je als gehoorbescherming gebruikt, alleen zit in de S-Plugs een speakertje (of 2 afhankelijk van je keuze).
Mwoa, weet niet. Ik had van die alpine oordopjes en die waren dezelfde vorm als die dopjes van jouw, en die staken verder uit dan mijn in-ears. Ik had dan ook altijd last van de alpines en niet van mn in-ears.
Die S dingen lijken misschien iets korter maar ik denk dat met kleine in-ears bijna niks scheelt qua lengte.
 
Laatst bewerkt:
Mwoa, weet niet. Ik had van die alpine oordopjes en die waren dezelfde vorm als die dopjes van jouw, en die staken verder uit dan mijn in-ears. Ik had dan ook altijd last van de alpines en niet van mn in-ears.
Die S dingen lijken misschien iets korter maar ik denk dat met kleine in-ears bijna niks scheelt qua lengte.

Die Sennheisers steken vanaf het RVS randje uit je gehoor gang of niet dan?

Van de S-Plugs steekt helemaal niets uit je gehoorgang, enkel het kabeltje, kapische?

Dit dus:

s-plug-home.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het :) maar dat zou je ook denken bij alpine dopjes
alpine-sleepsoft-reusable-earplugs-806-500x500.jpg

Maar dat uiteinde tuitje steekt als nog uit.

Maar goed, misschien is die S-lijn nog wat korter. (of minder hard)
Ik zeg ook niet dat het niks is, alleen zou ik zelf eerst in-ears proberen.. want dan ben je voor €20 klaar (of €0, vaak heb je ze al) :)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik de Philips wat vaker gebruikt en ik ga hem alsnog terugsturen, want de dopjes vallen na een tijdje toch weer uit m'n oren (veel meer dan de Sennheiser's die ik hiervoor had).

Scala Q1 is besteld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan