Informatie ZX 900 R

scottie

MF veteraan
19 okt 2002
1.930
55
Lieshout
Wie kan mij vertellen of het eerste modeljaar van de Kawasaki ZX9R een goede keuze is om aan te schaffen?

Wat mag zo\'n ding kosten?

Kwaaltjes?
 
beginnen met een ZX6 O-)

zie signature

Waarom zou ik beginnen met een ZX6?
Ik ben begonnen met een Yamaha XJ600, maar da\'s 15 jaar geleden
Daarna nog een paar (=20) andere motoren op naam gehad en diverse gereden

Ik vraag me alleen af hoe de kwaliteit van de ZX9 is
 
even off-topic,

ik keek net op je site, had die RZ500V gehouden toen joh!!! Op zo\'n motor zou ik nog wel eens willen rijden, ze schijnen net zo snel te zijn als een 1000c 4 takt?
 
even off-topic,

ik keek net op je site, had die RZ500V gehouden toen joh!!! Op zo\'n motor zou ik nog wel eens willen rijden, ze schijnen net zo snel te zijn als een 1000c 4 takt?

Erger nog... Piste net langs de deur een 3 tal maanden geleden voor een RZ500V-R,
de RD500 met een ALU frame, speciaal voor de Jap markt.
Dat was pas balen!

Een RD500 moet je een keer gereden hebben, of een Honda NS400R. Da\'s een hele ervaring. Blij dat ik er eentje gehad heb. Alleen zuipt do\'zn ding 1:6 en mengolie a 12 Euro de liter per 1000km.
Ik heb 2 maanden genoten voordat ik als student failliet ging..... :)

Een 1000cc viertakt is aanzienlijk sneller dan een RD500.
Vergelijk de RD maar met een redelijke 600CC (CBR600, Thundercat enx..)
Als de vering goed is afgesteld kan je het daar tegen opnemen en winnen.
Maar als de RD gekieteld wordt... kunnen die dingen het vergeten.
De RD500 heeft een pekaatje of 30 te winnen.. dus kom je rond de 120Pk uit.
Alleen weegt ie nogal wat, maar ook daar is het een en ander aan te doen.

Mogelijk koop ik er nog ooit eentje bij.... puur voor het echte genieten.
Je moet wel van sleutelen houden, ze kunnen en gaan kapot. \ '(
 
Zo\'n kawa is een prima fiets, ik heb de mijne (\'96) net ingeruild voor een 2000.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ik heb voor mijn fiets 6700 euro teruggekregen.(was wel een hele mooie) *D
 
Ik heb zelf al een aantal jaar de 1994 versie. (zx9r-B)
Het volgende:

Ik heb een 1994 die in 1995 op kenteken gezet is, blijkt dat er veel 1994 geproduceerd zijn die pas in 1995 verkocht werden (wordt er niet bijgezegd als je hem koopt).
Zwakke punten:
Achtervering, bij mij moest ik het hele zooitje vervangen omdat deze lek was.
Ingezakte cylinderbussen, bekende kwaal, heb ik nu ook mee te maken, dure reparatie die ik nu grotendeels zelf aan het uitvoeren ben i.s.m. vrienden.
Verschijnsel is dat de koelvloeistof gaat borrelen in het vat en dat hij gewoon koelvloeistof gaat pissen, erg naar.
Verder een prima motor waar ik nooit mee heb stilgestaan ofzo, beetje zwaar maar als je dat gewend bent ga je als de brandweer. Helemaal goed dus.
Maar let dus wel op de ingezakte cylinderbussen, vraag na of dat al gereviseerd is en evt. garantie mischien. De motorzaak vraagt rond de 1300 euro voor zo een reparatie :( !!!!

Succes.
 
De ZX9R heeft in het eerste modeljaar (geen idee welke dat was :) ) erg veel last gehad van de klepgeleiders, waardoor het nogal eens voorkwam dat er een klep dwars kwam te staan of met de rand tussen kop en zuiger terrecht kwam.
 
De eerste modeljaren zx9 schijnen nogal zwaarder (niet verkeerd opvatten), logger aan te voelen. Vanaf modeljaar 98 zijn ze lichter. Volgetankt is de motor wel topzwaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan