Inlaatrubber lijmen?

chineesboer

Die hard MF'er
29 apr 2006
729
65
Frl
Vandaag even bezig geweest met een projectje. Bij het monteren van de carb besloot mijn inlaatspruitstuk zich in 2en te delen. Geen probleem want ik had er nog een liggen. Bij het indrukken vd carb gebeurde met het 2e rubber precies hetzelfde.

Zo te zien komt hij af fabriek in 2 delen die ze in elkaar lijmen gok ik?

Hier zitten mensen met meer verstand van lijm/kit dan ik dus het leek me verstandig om hier eens advies te vragen.

Een nieuwe kopen kan altijd nog. Demonteren/monteren is 10 min werk een aangezien het niet in mijn aard ligt meteen een nieuwe te kopen kan ik altijd eens wat proberen.

Iemand een idee waarmee ik dit het beste kan proberen?
 

Bijlagen

  • Like
Waarderingen: basman180

mario-welder

MF'er
12 apr 2015
200
92
55
puth
Ik gebruikte bij de auto veel womi technobound voor zoiets wat echt vast moet blijven maar toch iets flexibel moet blijven. Verkrijgbaar bij Brezan automaterialen of op internet.
 

gassen

MF veteraan
26 apr 2004
10.830
69
58
noord limboland
3M carosserie kit: is benzinebestendig. Ik heb daarmee de inlaatrubbers van mijn xt600 gerepareerd. Heeft sowieso 3 jaar vast gezeten ( motor verkocht). Aluminium deel goed ontvetten en opruwen , idem voor het rubber. Op een plankje gezet en met een schoef het rubber op lichte druk houden. Dag daarna nog wat kit op de buitenkant gesmeerd.
 

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.160
439
Veluwe
Als het rubber zo spontaan scheurt dan is het beste er wel vanaf. Ik zou zeggen: NIEUW!!

Ik had ook steeds problemen met de rubbers. Soms was ik net zo lang bezig om het luchtfilter te plaatsen als dat ik bezig was met de reparatie zelf.
Rubbers waren na 30jr hard geworden en niet meer flexibel. Ik heb ook steeds gedacht dat ik het met oude wel kon redden.
Uiteindelijk was ik het zat en heb een nieuwe set besteld. Snif........78 euries.
Problemen opgelost. Had ik het maar VEEL eerder gedaan. Maar dat is achteraf....................:9

O ja, bij demontage bleek soms luchtfilter toch weer los van 1 van de carbs. Maw gereden met valse lucht!!!
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.830
398
50
wezemaal
Als het rubber zo spontaan scheurt dan is het beste er wel vanaf. Ik zou zeggen: NIEUW!!


O ja, bij demontage bleek soms luchtfilter toch weer los van 1 van de carbs. Maw gereden met valse lucht!!!
als je nog eens goed naar de foto kijkt, zie je dat ze niet gescheurd zijn, maar gewoon gelost.

en dat was geen valse lucht, maar gewoon niet-gefilterde lucht.
 

chineesboer

Die hard MF'er
29 apr 2006
729
65
Frl
Genoeg bruikbare tips hier bedankt heren! :)

Benzinebestendig lijkt me wel handig inderdaad, ik ga kijken of ik de womi/3M carosseriekit/polymax ergens in de buurt kan krijgen. Als ik de eigenschappen lees lijken deze wel geschikt om een poging te wagen. Scheelt me een hoop zoekwerk dit :t

Ik laat mijn ervaringen nog wel even weten, voor een €10tje probeer ik dit graag uit .
 
Laatst bewerkt:

mario-welder

MF'er
12 apr 2015
200
92
55
puth
Genoeg bruikbare tips hier bedankt heren! :)

Benzinebestendig lijkt me wel handig inderdaad, ik ga kijken of ik de womi/3M carosseriekit/polymax ergens in de buurt kan krijgen. Als ik de eigenschappen lees lijken deze wel geschikt om een poging te wagen. Scheelt me een hoop zoekwerk dit :t

Ik laat mijn ervaringen nog wel even weten, voor een €10tje probeer ik dit graag uit .
En wat is het geworden ?
 

chineesboer

Die hard MF'er
29 apr 2006
729
65
Frl
De 3M carrosseriekit. Heb er 10 km mee gereden. Motor staat nu in de schuur ivm overgangsregeling. Het lijkt goed te houden en trekt in ieder geval geen valse lucht. Wel raar spul overigens, draag bescherming!
 

Knetterbak

Rookie
31 okt 2012
28
1
Secondelijm en rubber gaan heel goed samen. Heb er wel eens stofhoezen van aandrijfassen mee gelijmd. Werkt perfect!