Elektronica lijm?

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.135
9.364
Deventer
Accu had een los contact, geen garantie, dus accu maar open gemaakt
2 connectors zaten wel heel erg los, maar kan ze niet vast drukken (moet nog met een tang proberen.
Wat opvalt, de connectors zitten vast gelijmd, de 2 dikke zaten niet of slecht gelijmd
Heb nu alles los, moet de lijm nog weg krabben/snijden/whatevveren

Welke lijm moet ik hiervoor kopen?

Betreft een li-ion accu pack van 60 V
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    175,7 KB · Weergaven: 117
Hotglue werkt prima. Wel de soepele staafjes nemen, niet die van de action o.i.d welke breken wanneer je ze buigt.

Als er vaak en veel kracht op komt kan je ook met epoxy of een twee componentenlijm zoals JB Weld aan de slag.
 
Zit opgesloten in het accu huis, heeft nix te lijden, wel trillingen ofzo, hoeft enkel vast te zitten

Zal eerst de oude lijm weg halen, en met een klein tangetje de stekker wat samen knijpen, dat hij beter vast zit, dan lijmen 👍
 
Moet nog even verder kijken, weet nog niet zeker of dit het probleem echt was
Zat een los contact in de accu, deed het soms wel, meestal niet
Tot nu is dit het eerste wat op valt, de 2 dikke draden zaten erg los, de 4 dunne heel goed vast, maar toch los gehaald, om verder te demonteren
Wel kleuren en volgorde op een briefje geschreven
 
Draden noteren voor het goed aansluiten. :Y
Nou moet ik denken aan een proefwerk vraag op school vroeger.. hoeveel is de wisselstroom die door de batterij gaat?

De hele klas op eentje O-) na ging er op stuk. _O-
En de onderwijzer had ook de grootste lol. :')
 
Moet nog even verder kijken, weet nog niet zeker of dit het probleem echt was
Zat een los contact in de accu, deed het soms wel, meestal niet
Tot nu is dit het eerste wat op valt, de 2 dikke draden zaten erg los, de 4 dunne heel goed vast, maar toch los gehaald, om verder te demonteren
Wel kleuren en volgorde op een briefje geschreven
Tip: maak fotos voor demonteren
 
Vroeger repareerden we wel eens een achterruit verwarming met speciale lijm, het had wel wat weg van een lakstift, met een klein kwastje.
Of er nog zoiets te krijgen is weet ik niet
Zeker wel, niet zo lang geleden nog gedaan. Twee strookjes plakband en smeren maar. Zilverlijm heet het, vrij duur voor een piepklein tubetje. Werkte prima.
Kort daarna werd helaas het achterraam als alternatieve toegang met een steen geopend en is de hele boel vernieuwd.
 
Maar het gaat hier niet om geleidende lijm, dan heb je vuurwerk en "lijmt" het zichzelf wel vast, kan het daarna de kliko in.

De draden gewoon solderen als je alles uit elkaar hebt.
 
Accu had een los contact, geen garantie, dus accu maar open gemaakt
2 connectors zaten wel heel erg los, maar kan ze niet vast drukken (moet nog met een tang proberen.
Wat opvalt, de connectors zitten vast gelijmd, de 2 dikke zaten niet of slecht gelijmd
Heb nu alles los, moet de lijm nog weg krabben/snijden/whatevveren

Welke lijm moet ik hiervoor kopen?

Betreft een li-ion accu pack van 60 V
wat dacht je van seconden lijm ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan