Inrijden motor?!

zx9-fan

Rookie
5 jun 2005
5
0
Hey,

Even een vraagje over het inrijden van mijn zx9 die ik net weer heb opgehaald van de dealer. Hij had zakkende cilinder bussen en dat is nu gemaakt moet ik hem nu opnieuw inrijden en hoe kan je dat het beste doen??(toeren tallen en zo)
Alvast bedankt voor de tips! Groeten Martijn
 
dacht je dat ze een racer die net een vastloper heeft gehad ff gaan inrijden...
zie je Rossi al tegen zijn monteru zeggen:"hoeveel km moet ik hem ook al weer inrijden"??? "oh de eerste 1000 km "
:Z
 
Lijkt mij niet vergelijkbaar, een blok uit een motogp racer en een zx9r.
Je mag best toeren maken, als je hem maar niet te snel op toeren laat komen, dus gematigd gas geven. En eerst goed warm rijden natuurlijk.
 
Je moet er vanuit gaan dat alle onderdelen al op elkaar ingelopen zijn. Wat rest zijn de zuigerveren t.o.v. de cilinderwand. Een voorwaarde is wel dat naast de nieuwe cilinderbussen ook de zuiger en zuigerveren vervangen zijn. Mocht je toch rustig willen rijden zorg dan dat je op de motor afremd door bij een wat hoger toerental terug te schakelen en de koppeling vlot op te laten komen. Zelf heb ik mijn XJR1300 ingereden door in z'n 2,3 en 4 volgas te geven tot zo'n 7000-8000 toeren en daarna op de motor af laten remmen, al dan niet m.b.v. de achterrem. Motor verbruikt nog steeds geen druppel olie en loopt perfect.
 
Cilinderbussen laten plaatsen gebeurt bij revisiebedrijven. Die weten wel wat ze doen...

Inrijden: ik ken je rijstijl natuurlijk niet, maar de gemiddelde rijder kan gewoon rijden zoals ie altijd rijdt (maar wel een beetje normaal optrekken!).

Het SCHIJNT dat zuigerveer en cilinderwand beter op elkaar inslijten als je een hoger toerental gebruikt.

Mijn volgende motor laat ik op de mototuneusa inrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan