Intensivering controle op uitlaten

Salatrel

Die hard MF'er
29 jul 2006
455
50
Ridderkerk
uit betrouwbare bron vernomen:

Er is recentelijk een zaak geweest van een Automobilist die een bekeuring heeft gekregen voor onnodig claxoneren. die heeft dit voor laten komen en beargumenteerd dat hier willekeur werd toegepast omdat er overal en nergens motorfietsen rijden met "herriepijpen" zonder DB-killers waar zo goed als niets tegen gedaan werd maar hij wel een prent kreeg voor een keer onnodig claxoneren.

Deze man is door de rechter in het gelijk gesteld (zal wel aan een dijk wonen ergens). Er bestaat een hele grote kans dat met deze uitspraak dus de controle op uitlaten (aanwezigheid E keur + DB-killers bij aftermarket uitlaten) geïntensiveerd gaat worden. Het boetebedrag is een dikke 300 euro per overtreding meen ik.

een gewaarschuwd mens telt voor twee dus doe er uw voordeel mee :]
 
onnodig en bewust een waarschuwings signaal geven t.o.v een niet goedgekeurd onderdeel op je voertuig hebben...
"Deze man is door de rechter in het gelijk gesteld"
wat vond de linker ervan dan ?

full
 
uit betrouwbare bron vernomen:

Er is recentelijk een zaak geweest van een Automobilist die een bekeuring heeft gekregen voor onnodig claxoneren. die heeft dit voor laten komen en beargumenteerd dat hier willekeur werd toegepast omdat er overal en nergens motorfietsen rijden met "herriepijpen" zonder DB-killers waar zo goed als niets tegen gedaan werd maar hij wel een prent kreeg voor een keer onnodig claxoneren.

Deze man is door de rechter in het gelijk gesteld (zal wel aan een dijk wonen ergens). Er bestaat een hele grote kans dat met deze uitspraak dus de controle op uitlaten (aanwezigheid E keur + DB-killers bij aftermarket uitlaten) geïntensiveerd gaat worden. Het boetebedrag is een dikke 300 euro per overtreding meen ik.

een gewaarschuwd mens telt voor twee dus doe er uw voordeel mee :]
Waaruit trek je deze conclusie?
 
Waaruit trek je deze conclusie?

die conclusie heb ik niet zelf getrokken maar is een waarschuwing die ik meekreeg van diegene die mij hierop attendeerde. Die zit namelijk vanwege zijn werk bovenop dergelijke jurisprudentie en eventuele gevolgen ervan.

Je mag het in twijfel trekken of niet geloven daar zal ik niet wakker van liggen. ik geef slechts de info door die ik gekregen heb :)
 
Draai het maar om.
Jij rijdt dan wel met een open uitlaat maar er zijn hoopjes automobilisten die voor de lol toeteren en die worden ook vrijgesproken door de rechter.

(leuk vrijdagtopic)
 
uit betrouwbare bron vernomen:

Er is recentelijk een zaak geweest van een Automobilist die een bekeuring heeft gekregen voor onnodig claxoneren. die heeft dit voor laten komen en beargumenteerd dat hier willekeur werd toegepast omdat er overal en nergens motorfietsen rijden met "herriepijpen" zonder DB-killers waar zo goed als niets tegen gedaan werd maar hij wel een prent kreeg voor een keer onnodig claxoneren.

Deze man is door de rechter in het gelijk gesteld (zal wel aan een dijk wonen ergens). Er bestaat een hele grote kans dat met deze uitspraak dus de controle op uitlaten (aanwezigheid E keur + DB-killers bij aftermarket uitlaten) geïntensiveerd gaat worden. Het boetebedrag is een dikke 300 euro per overtreding meen ik.

een gewaarschuwd mens telt voor twee dus doe er uw voordeel mee :]

Er werd inderdaad niks tegen gedaan, tot vorig jaar, sindsdien wordt er flink gecontroleerd...

Daarbij een vreemde uitspraak van de rechter, ben wel benieuwd naar het vonnis. Heb je daar een linkje of zaaknr van?
 
Er werd inderdaad niks tegen gedaan, tot vorig jaar, sindsdien wordt er flink gecontroleerd...

Daarbij een vreemde uitspraak van de rechter, ben wel benieuwd naar het vonnis. Heb je daar een linkje of zaaknr van?

Vreemde uitspraak inderdaad.

Dat die motorrijders vrijuit gaan doet niets af aan het feit wat deze automobilist gepleegd heeft.

Het zou mij verbazen als die om zo'n reden vrijuit gaat.
 
Die heeft dit voor laten komen en beargumenteerd dat hier willekeur werd toegepast omdat er overal en nergens motorfietsen rijden met "herriepijpen" zonder DB-killers waar zo goed als niets tegen gedaan werd maar hij wel een prent kreeg voor een keer onnodig claxoneren.

Wat is dit voor mega-faal. Hoe zo is er 'willekeur' toegepast, er staat in de wet dat het niet mag dus het is niet willekeurig. Dat de politie niet 24/7 op elk stukje wegdek aanwezig kan zijn of te beroerd is om te handhaven doet daar niets aan af.

Als het waar is wat jij post dan betekend dit dus; Als je kan aantonen dat meerdere/genoeg mensen zich ongestraft niet aan de wet houden dan geldt de wet niet meer althans jij kan er niet meer voor gestraft worden. Je kan alleen gestraft worden als /genoeg/ mensen gestraft worden voor hetzelfde delict. Komt er dan weer op neer dat je mensen niet meer zomaar kan straffen maar dat je eerst ook nog moet aantonen dat de wet in dit geval wel gehandhaafd gaat worden.
 
Wat een reacties weer zeg :') ik geef alleen maar een waarschuwing door die ik zelf kreeg van iemand die ik vertrouw dat hij geen onzin uitkraamt. Geloof je het niet prima. Ik heb geen behoefte om mij te verdedigen
 
gaan ze de visite van mijn buren ook om de week bekeuren omdat die altijd rond half 2 's nachts een keer claxoneert als hij weg rijd... ?
 
Er werd inderdaad niks tegen gedaan, tot vorig jaar, sindsdien wordt er flink gecontroleerd...

Daarbij een vreemde uitspraak van de rechter, ben wel benieuwd naar het vonnis. Heb je daar een linkje of zaaknr van?

mijn zwager reed afgelopen week nog in een vooraf aangekondigde Toeter fuik,
hij kon nog net zijn hand bij de toeter wegtrekken
 
Laatst bewerkt:
Wat een reacties weer zeg :') ik geef alleen maar een waarschuwing door die ik zelf kreeg van iemand die ik vertrouw dat hij geen onzin uitkraamt. Geloof je het niet prima. Ik heb geen behoefte om mij te verdedigen

Met alle respect maar als je ook maar een héél klein beetje juridisch onderlegd bent of gewoon even logisch nadenkt dan begrijp je dat het verhaal, zoals jij dat uiteen zet, niet waar kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Stom verhaal. "Betrouwbare bron" Wie dan? De kapper?

Kom dan met een bron of zaaknummer. Je reageert verbolgen dat er sceptisch op je berichtgeving wordt gereageerd? 🤔
 
Laatst bewerkt:
Wat een reacties weer zeg :') ik geef alleen maar een waarschuwing door die ik zelf kreeg van iemand die ik vertrouw dat hij geen onzin uitkraamt. Geloof je het niet prima. Ik heb geen behoefte om mij te verdedigen


Ik heb uit betrouwbare bron van iemand die ik vertrouw, dat jouw betrouwbare bron niet betrouwbaar is. Ik waarschuw maar even.... *D
 
Laatst bewerkt:
Stom verhaal. "Betrouwbare bron" Wie dan? De kapper?

Kom dan met een bron of zaaknummer. Je reageert verbolgen dat er sceptisch op je berichtgeving wordt gereageerd? 🤔


ECLI:NL:RBNHO:2016:4696, Rechtbank Noord-Holland, 4871766 WM VERZ 16-104

Sanctie is opgelegd ter zake: signalen geven in ander gevallen of op andere wijze dan is toegestaan. De kantonrechter verklaart het beroep gegrond. Er is gehandeld in strijd met het gelijkheidsbeginsel in verband het toestaan dan wel gedogen door de overheid van zogeheten “tetteruitlaten” van bijvoorbeeld “Hells Angels”. Dat soort uitlaten, vaak nog uitgerust met een knallende naontsteking maakt een dermate groot lawaai dat de openbare orde en rust veelal ernstig wordt verstoord en gehoorschade bij burgers niet valt uit te sluiten. In een rechtstaat waar zulks is toegestaan is geen ruimte voor het beboeten van een burger die even gebruik maakt van een claxon veelal ter afwering van opdoemend gevaar.”
 
Laatst bewerkt:
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBNHO:2016:4696

Sanctie is opgelegd ter zake: signalen geven in ander gevallen of op andere wijze dan is toegestaan. De kantonrechter verklaart het beroep gegrond. Er is gehandeld in strijd met het gelijkheidsbeginsel in verband het toestaan dan wel gedogen door de overheid van zogeheten “tetteruitlaten” van bijvoorbeeld “Hells Angels”. Dat soort uitlaten, vaak nog uitgerust met een knallende naontsteking maakt een dermate groot lawaai dat de openbare orde en rust veelal ernstig wordt verstoord en gehoorschade bij burgers niet valt uit te sluiten. In een rechtstaat waar zulks is toegestaan is geen ruimte voor het beboeten van een burger die even gebruik maakt van een claxon veelal ter afwering van opdoemend gevaar.”


Bovenstaande aanvulling, als extra voorbeeld, volgt op de mededeling dat niet is vast te stellen dat de overtreding is begaan. Dat is dus de hoofdreden van nietigverklaring van de beschikking.

Dit impliceert niet dat voortaan geen boete meer kan worden gegeven voor onnodig claxonneren of een heksenjacht op uitlaten, om dit voortaan te voorkomen zoals in het topic gesuggereerd.
 
Ach zo'n vaart met uitlaat-controle zal het wel niet lopen???
Heel NL fietst op stoep, heel NL aan het bellen in de auto, heel NL geen licht op de fiets, heel NL .............

Hier bij ons in Ede gaat er auto na auto in de fik. Burgemeester zegt dat alles onder controle is. Laat me niet lachen!! Iedereen doet maar waar die zin in heeft, Agenten om te handhaven zijn er toch niet, dus wie doet je wat. Respect naar oom-agent naar dieptepunt.

Een echte agent zit in de bosjes met een flitsertje. Krijg je een week later een envelop van het CJIB. Zijn collega zit op het bureau PV's uit te typen, zo ingewikkeld en uitgebreid dat we hem ook de komende week niet op straat gaan zien. Trouwens jammer van al zijn typ-werk want dat is bij de zoveelste systeem-crash weer kwijt geraakt. Medelijden met de hard-werkende en goed-gemotiveerde agent, die vecht tegen windmolens. Weliswaar heel mooi voor ons dat we dus niet snel meer een boete gaan krijgen. Maar al met al maken we er dan samen wel een puinhoop van.

Bottom-line: Uitlaat-controle is niet te verwachten!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan