Intercom systemen

Tsja, lekker makkelijk he...

Maar inderdaad, er zijn al diverse topics over PMR en aanverwante
communicatiemiddelen geweest.

Wat zal ik er van zeggen:
De eerste set die ik had, heb ik 2 jaar tijd, 3 keer omgeruild.
Wegens slechte werking.
De set ik ik nu heb is wel OK.

Tot 100km per uur in elk geval.
Daarboven moet je echt de dure inbouwsystemen hebben.
EN een goede headset.

De kwaliteit van de geluidsoverdracht hangt enorm af van:
de nauwkeurigheid van montage van de microfoon en de speakers.
de plaats waar je de PMR opbergt.
de afstand tussen zender en ontvanger.

lijkt me een leuke samenvatting zo.
 
Ik heb een Alan 456R setje. Vorig jaar uitgeprobeerd. Werkt wel aardig, alleen de draadjes gaan allemaal binnen de kortste keren naar de kl*te. Dus die ga ik zelf maar eens vervangen dit jaar en kijken of het beter werkt dan.

Dus: best te doen, maar verwacht geen wonderen. Tot 100 km/u en niet te ver weg.
 
intercom is niet echt gelijk aan pmr. Pmr is draadloze radiocommunicatie tussen motoren onderling, intercom is meer communicatie tussen rijder en bijrijder (achteropzittert / bakkenist) , vaak nog met draad.

pmr kan je uiteraard wel als intercom gebruiken, maar voor puur intercom zijn er wel goedkopere oplossingen.
 
Ik wil iets goeds :]

Ik heb al van alles verkocht en ook zelf geprobeert, als je echt iets goeds wil dan kan ik je alleen maar een Baehr adviseren. :Y
Vanaf een 300 euro voor een eenvoudige complete set tot zo duur als je zelf wilt, maar allemaal oerdegelijk.
Geluidskwaliteit van Autocom is ook erg goed, maar de kwaliteit van het materiaal ben ik niet zo over te spreken. (veel te vaak problemen mee, teveel losse dunne kabeltjes, en plastic intercom kastjes)
Alle goedkope rommel is leuk als je alleen in de stad rijdt, vanaf 80 kmh kan je de meeste net zo goed uitzetten.
 
Ik heb al van alles verkocht en ook zelf geprobeert, als je echt iets goeds wil dan kan ik je alleen maar een Baehr adviseren. :Y
Vanaf een 300 euro voor een eenvoudige complete set tot zo duur als je zelf wilt, maar allemaal oerdegelijk.
Geluidskwaliteit van Autocom is ook erg goed, maar de kwaliteit van het materiaal ben ik niet zo over te spreken. (veel te vaak problemen mee, teveel losse dunne kabeltjes, en plastic intercom kastjes)
Alle goedkope rommel is leuk als je alleen in de stad rijdt, vanaf 80 kmh kan je de meeste net zo goed uitzetten.

Onder oerdegelijk versta jij o.a. de kabels die minder gevoelig zijn voor breuken?? En de oortjes voor in je helm hoe worden die bevestigd, een stukje uitgesneden??
 
Tsja, lekker makkelijk he...

Maar inderdaad, er zijn al diverse topics over PMR en aanverwante
communicatiemiddelen geweest.

Wat zal ik er van zeggen:
De eerste set die ik had, heb ik 2 jaar tijd, 3 keer omgeruild.
Wegens slechte werking.
De set ik ik nu heb is wel OK.

Tot 100km per uur in elk geval.
Daarboven moet je echt de dure inbouwsystemen hebben.
EN een goede headset.

De kwaliteit van de geluidsoverdracht hangt enorm af van:
de nauwkeurigheid van montage van de microfoon en de speakers.
de plaats waar je de PMR opbergt.
de afstand tussen zender en ontvanger.

lijkt me een leuke samenvatting zo.

Bedankt voor de info, alleen welke set gebruik jij nu?
:} :} :}
 
Onder oerdegelijk versta jij o.a. de kabels die minder gevoelig zijn voor breuken?? En de oortjes voor in je helm hoe worden die bevestigd, een stukje uitgesneden??

Baehr verkoop elke intercom als complete set, dus met twee headsets en alle bekabeling, je weet dan meteen een prijs zonder allerlei losse zooi aan te moeten schaffen.
De kabel zijn waterdicht aan de intercomkasten gegoten, en de stekkers zijn ook volgeharst.
Alles van hun werkt op 12 volt, dus zonder gedoe met batterijen, of verloopkabeltjes zoals bij Autocom.
De delen die in de helm moeten worden ingebouwd zijn allemaal los en worden pas in de helm aangesloten, dat scheelt een hoop gedoe tov headsets die al voorgemonteerd zijn.
Afhankelijk van het type helm zit er ruimte in voor speakers, maar mijn ervaring bij de meeste helmen is het beter om wat schuim weg te halen om de speakers te plaatsen. Alles netjes voorzien van een krimpkousje, en je hebt er jaren plezier van.
Ook verkoopt Baehr elk onderdeel los mocht er eens wat kapot gaan. (ik heb ik alle jaren dat ik dat spul verkocht heb nog nooit een kapotte intercom gehad trouwens).

Ik heb geen aandelen trouwens, het zijn gewoon de beste intercoms.
:+
 
Baehr verkoop elke intercom als complete set, dus met twee headsets en alle bekabeling, je weet dan meteen een prijs zonder allerlei losse zooi aan te moeten schaffen.
De kabel zijn waterdicht aan de intercomkasten gegoten, en de stekkers zijn ook volgeharst.
Alles van hun werkt op 12 volt, dus zonder gedoe met batterijen, of verloopkabeltjes zoals bij Autocom.
De delen die in de helm moeten worden ingebouwd zijn allemaal los en worden pas in de helm aangesloten, dat scheelt een hoop gedoe tov headsets die al voorgemonteerd zijn.
Afhankelijk van het type helm zit er ruimte in voor speakers, maar mijn ervaring bij de meeste helmen is het beter om wat schuim weg te halen om de speakers te plaatsen. Alles netjes voorzien van een krimpkousje, en je hebt er jaren plezier van.
Ook verkoopt Baehr elk onderdeel los mocht er eens wat kapot gaan. (ik heb ik alle jaren dat ik dat spul verkocht heb nog nooit een kapotte intercom gehad trouwens).

Ik heb geen aandelen trouwens, het zijn gewoon de beste intercoms.
:+

Ja van die aandelen had ik gelezen :r hier heb ik wat aan! Bedankt, alleen een prettige site heb ik nog niet gevonden van hun, gewoon Nederlands zeg maarrr :z :z

De site net gevonden. :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan