intercom op de motor (ervaringen?)

DEE-MAN

MF veteraan
4 feb 2003
1.233
2
Amersfoort
ik wil me eens verdiepen in intercom voor op de motor
wie heeft hier ervaring mee ?.....hoe duur zijn die dingen?
kan je ze 2e hands krijgen? alvast bedankt
 
Ik ben zelf ana het kijken bij louis, daar hebben ze een alan-set met inbouw zet voor helmen voor 119 euro. Geloof dat het na 80km/u wel minder gaat wroden maar daar hebben veel van dit soort dingen last van. Daarnaast heeft deze van 119 euro geen extra codes per kanaal, dus iets van 5 of 6 kanalen geloof ik. De duurdere (200 euro) kunnen per kanaal nog verder kiezen zodat je de keuze als het ware in totala dan hebt over 100-en kanalen. Ik zelf ga denk ik voor die van 119 omdat ik de kans dat iemand anders op het zelfde kanaal zit en ook nog in je bereik is niet zo groot acht.
 
ik gebruik de autocom, wel duur, maar in de praktijk werken die losse portofoons niet. Boven de 50 km wordt het meestal onverstaanbaar. Autocom filterd de windruis weg en de duurdere versie is spraakgestuurd. Ik gebruik ook de GSM via de autocom en ze horen niet eens dat ik op de motor rijdt. Voordat er opmerkingen komen over veiligheid en gsm op de motor, ik moet altijd bereikbaar zijn en bel zelf dus niet. Ik beantwoord alleen een oproep en zoek dan plek om te stoppen en gesprek af te maken.
 
ik heb intercom (bike 2 passenger) en kan tot 200 km praten.
Tot 150 is het net alsof ze naast je zit.

bellen en radio is ook perfect

alles van autocom bij safe (gratis inbouw) wel duur maar het zeker waard.
 
ik heb intercom (bike 2 passenger) en kan tot 200 km praten.
Tot 150 is het net alsof ze naast je zit.

bellen en radio is ook perfect

alles van autocom bij safe (gratis inbouw) wel duur maar het zeker waard.
welke heb jij dan van autocom ??

ik heb namelijk net een setje besteld easy rider geloof ik dattie heet !

vroeger wel al 1 gehad van autocom en die was erg goed ( tot 160 km op een vfr 800) ik hoop dat deze net zo goed is ( basis set 140 euri en extra hedset 30 euri)

tmoet makkelijk zelf te doen zijn dus........( ik zal wel weer hulp nodig hebben!)
 
ziet er wel goed uit dat autocom (jammer van dat "Auto" voorvoegsel :) )
maar hoe gaat dat bike-to-bike (das ookwel makkelijk)
hoofdzaak is met het vrouwtje praten hoor :)
 
hey joker :)
heb jij dt spul ook? hoe zijn jou ervaringen?
ik heb ooit eerder een autocom gehad ( type vergeten ) op een vfr 800 en zoals ik al eerder zei kon ik toen mijn meissie goed verstaan tot zoon 160 km per uur daarna werdt het minder...

ik hoop dat het setje wat ik nu besteld heb net zo goed ( of beter natuurlijk) is.

ik heb er toen een hoop lol aan beleefd en hoop et nu weer te hebben !!



Pfffffffffff ikke ikke ikke ziet ik nu ineens !! hahaha
 
Laatst bewerkt:
@Dee man

Kheb net ook een setje gekocht (maar nog niet getest):

Portofoon + GSM-headset + Intercom (bijrijder) mogelijkheid. Kwam p.p. op €180 uit. Mocht je interesse hebben, mail me dan ff. Heb ik meer info voor je wat je misschien interessant vind.
 
ik heb de autocom pro M1 gehad, was goed tevreden, maar het volume noch de gevoeligheid ging omhoog bij hogere snelheden. resultaat: voor het stoplicht springt hij niet aan bij praten en op de snelweg hoor je versterkt windgeruis. verder prima set.

nu heb ik een set van bahr, maar daar moet ik nog de bijbehorende headsets voor kopen.

ik ben benieuwd of iemand een url weet van een vergelijkend warenonderzoek voor intercoms
 
ik heb reeds 2jaar een intercom bearh verso,een zeer goede installatie, perfect hoorbaar tot een 180 km/uur, maar wel duur 644,52€ montage op motor en helmen + btw inbegrepen,
 
Ik heb zelf autocom active rider, ik gaf hier de voorkeur aan omdat hij bijna niets duurder is als easi. Wel ben je dan verplicht hem op de accu aan te sluiten, maar VOX vond ik toch wel heel erg gemakkelijk en het werkt ook nog eens perfect. Voor de verdere verschillen tussen easi en active moet je maar op de site kijken.
 
ik was ook zoiets van plan, maar dan een setje handheld CB's van cobra (89 euro) met headsets... het is niet full duplex maar wel voice activated.
ik ga het voornamelijk als duo intercom gebruiken, maar bij toertochtjes ook bike to bike (6 mijl)
het heeft een secure channel functie, zodat truckers en dergelijke de gesprekken tussen mij en mijn duo niet lekker mee kunnen volgen ;)
er zit een instelbaar ruisonderdrukkings systeem in, dat windruis zou moeten wegfilteren.
ik ga het in de loop van volgende week halen bij de as adventure en ik hou jullie op de hoogte van hoe het meevalt

http://www.cobra.com/index.php?page=shop/flypage&product_id=321&id=1

deze dus
 
ik heb de cobraatjes, maar ik kan de headsetjes nergens vinden... nu staat er wel in de gebruiksaanwijzing dat er 2 headsets tegelijk kunnen worden aangesloten op één toestel en dat geeft een full duplex oplossing voor op de motor, dus kan ik de andere als reserve gebruiken of bike to bike naar een andere rijder, eventueel met zijn duo.

ps: iemand een idee waar ik de headsetjes kan vinden?
 
Hi ma, dankzij de zoekfunctie kom jij ook weer eens buiten he.

IMC-MIT30 is het systeem dat ik wil aanschaffen, zijn er gebruikers die dit systeem kennen, of kan ik beter de MIT100 nemen?

Wat is PMR precies? of gaat dat alleen maar of als je een intercom wil van motor naar motor?

Voor de duidelijkheid; ik wil alleen een systeem voor contact tussen rijder en duo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan