Intruder topic (deeltje II)

Ieder zijn ding, ik snap het wel, was vroeger ook zo.
Voordeel is wel, dat je straks weet, dat je op een goed lopende motor rijdt en kan je vanuit daar verder gaan.
 
Ik heb een vraag waar hier hopelijk een antwoord op is 😅 ik heb afgelopen winter een 1986 intruder vs700 opnieuw opgebouwd voor mijn vrouw, alleen nu is de radiateur lek. Zijn er aftermarket alternatieven voor tekoop? Origineel zijn ze niet meer leverbaar bij MSP en CMSNL. Bij Partsrepublik zie ik nog wel wat staan, maar dat kost 980euro 😅

IMG_2099.jpeg
 
Echt lek?
waar lek? bij aansluitingen ed?
misschien kan je een goedje r proberen in te doen.
Andere radiator van dezelfde maat?
Op ioch.com (of facebook) even vragen.
Verder, mooie fiets
 
Ja echt lek. Lijkt wel of de bovenkant gewoon los laat van de rest van de radiateur.

Ik was al naar alternatieven met ongeveer dezelfde afmetingen aan het zoeken. Wat aanpassing eraan doen is geen probleem.

Dankje, gekocht als std motor en tot het laatste boutje uit elkaar geweest.
 
ken je ioch.com? ze zitten tegenwoordig eigenlijk alleen op fb, hier kom ik niet.
Maar ze hadden ook een vraaghoekje, dus.
 
Nou, garage heeft eindelijk tijd gehad om naar mijn 1400 te kijken. Blijkt dat de vlotter van de achterste carburateur stuk is, een pennetje gebroken. Dit is blijkbaar eerder al eens profisorisch gerepareerd, en die reparatie is nu gefaalt, waardoor de vlotter onbetrouwbaar zijn werk wel/niet doet. Eigenlijk een nieuwe carb nodig dus... maar die zijn nieuw niet meer te krijgen, en ze hebben stad en land afgebeld, maar ook tweede hands niet wat gevonden.

Ze gaan het nu proberen opnieuw geïmproviseerd te repareren, maar geen garantie.. hoop dat het ze lukt, dan kan ik weer even vooruit. Maar ondertussen dus wel op zoek naar een achterste carb voor een intruder 1400. Als iemand iets weet of heeft liggen hoor ik het graag!

Gezocht: Achterste carburateur Suzuki Intruder VS1400
 
Laatst bewerkt:
Hm, ik weet niet exact wat er stuk is, maar zal dit eens aan de garage voorleggen. Als alleen de vlotter hoeft uitgewisseld te worden (en zo klonk het wel aan de telefoon), dan is dat inderdaad gewoon de oplossing.
De vlotter naald en ook de vlotter pen is gewoon leverbaar. Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat het oogje van de carb behuizing is gebroken, waar de vlotter in hangt, maar dan moet er gewoon een andere behuizing komen. Klinkt me meer een beetje als het bedrijf waar je je motor heen hebt gebracht heeft er geen zin in.
 
De vlotter naald en ook de vlotter pen is gewoon leverbaar. Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat het oogje van de carb behuizing is gebroken, waar de vlotter in hangt, maar dan moet er gewoon een andere behuizing komen. Klinkt me meer een beetje als het bedrijf waar je je motor heen hebt gebracht heeft er geen zin in.

Geen idee waarom zelf niet bedacht hebben dat losse onderdelen gewoon leverbaar zijn, maar "geen zin in" denk ik niet, want geïmproviseerd repareren lijkt me meer werk dan onderdeel bestellen en uitwisselen... Junior monteur of zo :') (had de eigenaar aan de lijn nadat ik er zelf achteraan gebeld had, die was verbaasd dat ik nog niet gebeld was door zijn collega)
 
Laatst bewerkt:
Nou inmiddels meer duidelijkheid over het probleem. Het is niet de vlotter zelf die stuk is, maar de pennen die de vlotter op zijn plek houden, en dat is onderdeel van de hoofd aluminium behuizing van de carburateur (niet de vlotterbak).

Onderaan deze post een fototje van de monteur ter verduidelijking. De groene omcirkelde pen hoort aan de andere kant ook te zitten, maar is afgebroken (rood omcirkeld). Ze hebben het goed weten te verlijmen, moet nu alleen nog weer in elkaar en afgesteld. Alleen heb ik nu het ongeluk dat ze komende week een week dicht zijn ivm vakantie... geduld wordt wel op de proef gesteld... zeker nu het weer weer opklaart... :X

Maar goed. Ondertussen blijf ik dus wel op zoek naar een achter carburateur, want vroeg of laat gaat dit natuurlijk weer een keer opnieuw fout.
1691858121815.png
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Onze Intruder 800 waar we zo druk mee zijn geweest om lopend te maken heeft sindsdien zo weinig gereden dat de accu weer plat staat.

Nieuwe accu besteld, maar daarna moet er maar een ''Te koop'' bordje op denk ik 😅
 
  • Verdrietig
Waarderingen: FTW
*O*En de motor is éíndelíjk weer terug van de garage. Probleem opgelost, opnieuw afgesteld, en loopt nu zelfs een stuk beter dan voor de problemen begonnen! Hij liep voorheen ook niet slecht, maar zo soepel en rustig als die nu draait, alsof hij net uit de showroom komt 8-) (zolang je niet naar het chroom kijkt :P ). En volgens de monteur waren de carbs afgezien van het vlotter probleem verder wel helemaal mooi schoon, dus dat stelt me ook weer gerust dat er geen oude prut in het benzine systeem zit.

Dus nu eindelijk genieten van de laatste maand zomer :) was wel even een beproeving voor mijn geduld..


Ook wat leuks, paar handige afritsbare zadeltasjes van Louis. Levering werd steeds uitgesteld.. maar ik kon toch niet rijden. Kwamen precies op tijd van de week binnen. Past precies, en kan mooi rusten op de verlengde passagiers voetsteunen :)
 

Bijlagen

  • IMG_20230826_170035_435.jpg
    IMG_20230826_170035_435.jpg
    530,3 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20230826_170041_124.jpg
    IMG_20230826_170041_124.jpg
    166 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20230826_170050_453.jpg
    IMG_20230826_170050_453.jpg
    522,4 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20230826_170106_169.jpg
    IMG_20230826_170106_169.jpg
    263,4 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Nette 1400 trouwens, en nog veel rijplezier tijdens deze prachtige nazomer.. :]

Thanks, maar ehh netjes? Hij ziet er netjes uit tot je dichterbij kijkt :X Typisch slecht intruder chroom, en in een aardig ver gevorderd stadium van afbladderen; Zowat alle dopjes missen; En her en der wat kleine beschadigingen in de lak. Maar daar was de prijs dan ook naar, en daar heb ik hem op gekocht (hij moet buiten staan, dus een puntgave was zonde geweest).

Maar, als ik over een paar jaar of wat een huisje met garage kan betalen, dan wordt dit een opknapper, en een mooi leer project. :) Meen me te herinneren dat jij ooit alle gare chroom delen van een intruder hebt ontchroomt en gepolijst; als de tijd daar is, ga ik zeker nog eens op het ioch forum terugzoeken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Aze
Ja klopt, was een VS750 (later ook nog een VS700) en nog steeds in mijn bezit. Heb alles ont-chroomd en daarna gepolijst of gespoten of opnieuw verchroomd. Zal beide projecten nog wel eens ergens online zetten. Ze staan hier op MF ook nog wel ergens maar de meeste links naar de fotos werken niet meer.
 
even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier, ik ben bezig met een project, een vs800. Hiervan is de voorvork, met name de binnenpoten zodanig verroest dat ze vervangen moeten worden. zijn de voorvorken van de 600, 700 en 750 hetzelfde? ik heb op internet een setje nette binnenpoten gevonden van een 700, maar weet niet zeker of die hetzelfde zijn.
Ook de carburateurs zijn misschien niet meer te redden, maar ik kan me voorstellen dat de 800 modellen wel afwijken van de 700 en 750, of is het alleen maar binnenwerk (sproeiers e.d.) anders?
Even een plaatje van mijn bijna hopeloze vs die schreeuwt om aandacht.
vs800.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan