Intruder Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
thermostaat heeft iemand anders eruit gehaald.

maar als dat een kwartier kan duren dan heb ik nog wel kans dat het goed komt.

anders vrees ik dat koppakking kapot is, maar dat hoop ik toch niet.

maar hij hoeft dus niet op een speciale maniet gevuld te worden oid?
 
En wanneer slaat jou Vin aan dan?

Of is deze gewoon doorgelust?


Manier van vullen is gewoon dop van radiateur eraf en bijgieten maar, en daarna via expansie vatje nog wat
 
ja dat is nog een probleem, vin slaat niet aan.

vin zelf doet het als ik hem door lus. en ook die thermoschakelaar bovenin de radiateur schakelt als ik er eventjes de gasbrander op hou.

maar ondanks dat de radiateur wel heet wordt als de motor loopt, slaat de vin toch niet aan.
misschien toch nog teveel lucht erin ofzo?
 
Zijn de draden van Vin wel aangesloten? Bij een niet werkende vin, zal de motor en de vloeistof warm worden en gaan borrelen, wat oogt als niet ontlucht.

Koeling, thermostaat, sensor en vin moeten gewoon naar behoren werken, of gewoon de vin doorlussen zodat ie draait zodra je de motor op contact zet
 
dat lijkt me ook niet gebruikelijk dat de vin non-stop draaid.

bij welke temperatuur moet die sensor doorverbinden dan?

draden van de vin zijn aangesloten zoals het moet, het is volgens mij de sensor die niet naar behoren werkt.

na eventjes rijden gooit hij ook het water uit het overdrukvatje.

thermostaat heeft iemand eruit gehaald, waarom dat zou ik niet weten. maar een thermostaat lijkt mij niet noodzakelijk.

in ieder geval al bedankt voor de informatie!
 
let wel op voordat je vinnetje gaat draaien moet hij wel heeeel warm worden,
ik rijd al 6 jaar op een vs700 en mijn vinnetje heeft nog nooit gedraaid.
hier een link van een radiator fiche ,http://www.kline-motorsports.com/fiche_section_detail.asp
bout 23 kan je ,je vloeistof aftappen en bout 22 is een ontluchting
dus aftappen 23 open ,bijvullen 23 dicht 22 open
 
thermostaat eruit halen en in een pannetje kokend water leggen dan moet hij pas sluiten
radiator vullen tot onder de dop (dit is tevens ook je ontluchting)
sensor op voorste cillinder is van je rode lampje temp
sensor op radiator die erbij jou dus niet in zit zorgt dat bij een zeer hoge temp en dit mag bij intruders flink hoog zijn de ventilator gaat draaien
dus zonder sensor geen ventilator.
misschien is het systeen vervuild aftappen en met warm water doorspoelen,dan weer bijvullen
is er wel circulatie in je systeem? waterpomp?
 
thermostaat heb ik dus niet.
sensor op de radiateur zit er dus wel op.

systeem is niet vervuild, heb ik al doorgespoeld.

heb je het over deze afbeelding?
1891_17.gif


dan lijkt het me niet dat 22 en 23 er iets mee te maken hebben.
 
aha, nu wordt me het een beetje duidelijk.

van de week eens kijken of ik het met behulp van nummer 22 ontlucht krijg.

bedankt!
 
Je kan moeilijk zonder thermostaat, anders moet je zo'n ding kopen en erin pluggen
Zo uit mijn hoofd moet de vin aanslaan bij 80 graden, anders werkt de sensor weer niet goed, en permanent doordraaien kan geen kwaad, permanent te heet worden van de vloeistof krijg je een warmloper van, nou is dat niet zo erg, want dan hang je gewoon een ander blok er onder, ik heb er nog een paar op de plank liggen

nr 22 is alleen maar een bout die de cover vasthoudt, en er loopt geen spat koelvloeistof door het frame bij een intruder vs serie, het is gewoon een gesloten blok-slangen koelsysteem met waterpomp

Hier heb je een intruder zoals ik ze (ver) bouw, er is geen spat koelvloeistof wat door een frame heenloopt

Ik maak alles zelf

Build a Free Website with Web Hosting | Tripod

Dit is een VS 750, maar de 1400 bouw ik net zo
 
Laatst bewerkt:
hoi hulzie
je bouwt zeker mooie bike's,doe je dit als hobby of werk
waar zit je dan met je bedrijf ?
oja die bout 22 is zeker wel om te ontluchten maar je kijkt naar de fiche die daf hier in dit topic laat zien,als je ff op de link klikt die ik erbij heb gezet =frame kan je het zien.
ik kan het ook fout hebben maar hier kan je normaal als je het systeem gaat bijvullen ontluchten.
heb dit een keer gelezen op het ioc forum en bij mij eigen motor gedaan en werkt prima.
grtz
 
IK doe dat gewoon als hobby, we hebben een eigenbouw clubje, en zit in Staphorst en Steenwijk.
Maar ik sloop en reviseer hele blokken als ik er weer wat binnen heb, maar koelsysteem in orde maken, doe ik bij de lichtere versie's altijd middels dop van de radiateur en expansie vatje, en geen andere bouten losdraaien, misschien is dat wel een mogelijkheid, maar ik doe het altijd anders.

Maar ik heb hier de werkplaats DVD ees liggen t/m de 1800 cc aan toe, zal het vanavond wel eens opzoeken of ik daar die bout kan vinden.

IK werk n.l. , ik koop of ze worden aangeleverd, gewone standaard intruders, en onder standaard versta is bassis frame, en ik haal het blok en wat ander spul eruit, buig wat uitlaten, en zet het geheel dan in andere frame's met eigenbouw op kenteken, ik doe er zo'n 2 per jaar

ioch ken ik heel goed, ben er jaren lid van geweest, maar is een echte toerclub, weinig echte verbouw daar, en hardtail en toeren, althans 120 km + aanrij en terug rij route is geen pretje, maar de meeste van die jongens, van de oude garde, die 5,6 jaar geleden er ook al waren, zijn hier vaak geweest.

Ik zit vlak achter het terrein waar ze jaarlijk hun veel te dure treffen hebben (HIT), en veel te duur is, vindt ik weer.
 
Laatst bewerkt:
oky gaaf hoor
maak jij die forward's ook zelf, heb wel eens zitten kijken om voor mijn trudy wat tecustimizen
maar ik vind het allemaal veels teduur zeker als je gaat kijken bij nighthawk en al dat zulk bedrijven.
nou succes verder
grtz
 
ik zou niet weten waarom ik niet zonder thermostaat zou kunnen.

wordt hij misschien niet zo vlug warm, dat is dan ook alles.

en ik weet zeker dat kvs door het frame loopt.

ook dat boutje heb ik gekeken en dat zit er en zit verder niks achter.

zal vanavond je foto's even bekijken, lijkt me wel interessant.

van de week proberen te ontluchten.
 
Yep, ik heb zelf de beschikking over een geavanceerde CNC inrichting en een snijtafel tot 8 cm dik (via een bedrijf waarvan ik de motor van de eigenaar in onderhoudt heb) en spulletje werkt gewoon sympel, ik maak het hier klaar in autocad, en daar freest of snijdt het dan zichzelf

En hier het koelsysteem

P8180228.jpg


Met een thermostaat moet je niet zoveel, belangrijker is de Vin, dat ie koelt want ie wordt wel heet, als je maar lang genoeg stil staat of staat te wachten voor een brug bij 25 graden

En die onderste zwarte pijoen is geen framebuis, maar is die lange zwarte koelwater slang met een stukkie buis
 
Laatst bewerkt:
ik zou niet weten waarom ik niet zonder thermostaat zou kunnen.

wordt hij misschien niet zo vlug warm, dat is dan ook alles.

en ik weet zeker dat kvs door het frame loopt.

ook dat boutje heb ik gekeken en dat zit er en zit verder niks achter.

zal vanavond je foto's even bekijken, lijkt me wel interessant.

van de week proberen te ontluchten.

nou, na goed ontlucht te hebben was het nog niks.

cilinder lektest gedaan en er bleek inderdaad dat de koppakking lek was.

morgen maar eens opentrekken dan.
 
~Hulzie schreef op 18 augustus 2007 @ 17:59
En die onderste zwarte pijoen is geen framebuis, maar is die lange zwarte koelwater
slang met een stukkie buis

En toch loopt je koelvloeistof door het frame bij een Intruder Hulzie. De onderste aansluiting van de radiator gaat het linker horizontale deel in van je subframe. Linksonder achter je aansluiting tussen einddemper en uitlaatbocht zit je aftapbout en rechtsboven aan je subframe (of zat die nou ook links, wphb even niet bij de hand), ter hoogte van je voorste kleppendeksel, zit je ontluchtingsbout.
 
Laatst bewerkt:
nou, na goed ontlucht te hebben was het nog niks.

cilinder lektest gedaan en er bleek inderdaad dat de koppakking lek was.

morgen maar eens opentrekken dan.


Hoe doe je een cilinder lektest?
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord...
 
En wanneer slaat jou Vin aan dan?

Of is deze gewoon doorgelust?


Manier van vullen is gewoon dop van radiateur eraf en bijgieten maar, en daarna via expansie vatje nog wat


Wat is normaal qua aanslaan van je vin? Qua tijd bedoel ik.... :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan